Ρώτα τον Kanta (3)

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Body and mind.

του Kanta Jacob Katz N.D. σύμβουλος ψυχοσωματικής υγείας, θεραπευτής Tai Yi

Ποια ήταν η τελευταία φορά που χρειαστήκατε συμβουλές για κάτι σημαντικό; Πόσο συχνά δεν έχετε σκεφτεί ότι, εάν είχα κάποιον θα τον ρωτούσα για τούτο ή  εκείνο το θέμα και ίσως τότε να αισθανόμουν καλύτερα. Ίσως, αν καταλάβαινα γιατί αισθάνομαι έτσι, θα μπορούσα να κάνω κάποιες αλλαγές.

kantaΟ Kanta Jacob Katz N.D. είναι σύμβουλος ψυχοσωματικής υγείας και θεραπευτής του Tai Yi, μιας αρχαίας κινέζικης μεθόδου ενεργειακής θεραπείας με τα χέρια. Ο Kanta βοηθάει ανθρώπους εδώ και 25 χρόνια, δουλεύοντας με άτομα και ομάδες, καθοδηγώντας τους σε τομείς «πνευματικής διατροφής» και θεραπείας με ένα ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο.

Έχει δουλέψει στο Λος Άντζελες, στην Καλιφόρνια και στο Πουέρτο Βαγιάρτα του Μεξικού. Σήμερα ζει και εργάζεται στην Αθήνα, ως συνιδρυτής του εναλλακτικού θεραπευτικού κέντρου R.O.S.E. (Respecting Our Soul Essence).

Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί του στο www.playandheal.comEmail: [email protected]

 

Αγαπητέ Kanta,

Eίμαι δασκάλα σε πρώτες τάξεις Δημοτικού, ο άντρας μου έχει μια πολύωρη απαιτητική εργασία κι έχω μια έφηβη κόρη. Κάποιες ώρες της ημέρας νιώθω ότι φορτίζομαι υπερβολικά ή άλλοτε είμαι εξαντλημένη χωρίς ίχνος ενέργειας.

Όταν η ένταση δεν υποχωρεί, καταφεύγω σε μικροδόσεις ενός φαρμάκου (κόβω σε τρίμματα ένα χάπι  Seroquel, έτσι που η δόση δεν ξεπερνά τα 3 mg). Τότε η ένταση υποχωρεί και το μυαλό μου λειτουργεί άψογα. Στο παρελθόν έχω καταφύγει σε πιο φυσικές μεθόδους, πράγμα που κάνω και τώρα, εστιάζοντας το μυαλό μου εσκεμμένα σε άλλα πράγματαπ.χ. ακούω ταινίες στο mp3 (που έχω μετατρέψει σε ήχο με το πρόγραμμα Format Factory) ή ακούω μουσική σε δίσκους, διαβάζω κάτι άσχετο με ότι με απασχολεί ή πλέκω.

Νομίζετε ότι αυτή η διαδικασία δραπέτευσης βοηθάει ή μήπως δηλώνει κάτι παθολογικό;

Υ.Σ. Κάποτε, σε περίοδο έντονου άγχους, είχαν βρεθεί ανεβασμένες οι τιμές προλακτίνης, γι” αυτό άλλωστε σπανίως καταφεύγω στο φάρμακο. Αυτό σημαίνει ότι γενετικά έχω μικρή αντοχή στο άγχος;

Συγχαρητήρια για την στήλη σας. Περιμένω την απάντησή σας

Φίλη μου,

Σε αυτήν την περίπτωση, όπως και με όλους τους τύπους μακροχρόνιας ανισορροπίας, είναι υψίστης σημασίας να έχεις βοήθεια από κάποιον ειδικευμένο επαγγελματία γιατρό, ώστε να σε βοηθήσει να δημιουργήσεις ισορροπία μακράς διάρκειας. Εφόσον παίρνεις συνταγογραφούμενα φάρμακα, δεν μπορώ εδώ να σε βοηθήσω ή να σε συμβουλεύσω κάτι ως προς αυτό. Δεν είναι ο τομέας μου  και δεν έχω τα προσόντα να κάνω κάτι τέτοιο.

Παρόλα αυτά, η απάντηση στην ερώτησή σου σχετικά με τις δραστηριότητες που κάνεις, ως μέσο για να βοηθηθείς ή να δραπετεύσεις, είναι κάτι που χρειάζεσαι να καθορίσεις εσύ η ίδια. Καταλαβαίνω ότι οι επιλογές σου μπορεί να είναι περιορισμένες. Για να χρησιμοποιήσω τα λόγια σου (“αυτή η διαδικασία φυγής είναι κάτι παθολογικό;”) η απλή απάντηση είναι ίσως ναι, μπορεί να είναι. Αλλά αυτό που έχει σημασία εδώ είναι να αναγνωρίσεις τον αληθινό σκοπό που κάνεις αυτές τις δραστηριότητες. Εάν κανείς επαναλαμβάνει συγκεκριμένα μοτίβα, προσπαθώντας απλώς να ξεφύγει από τον πόνο, αυτές οι ίδιες δραστηριότητες μπορεί να επιδεινώσουν το αρχικό πρόβλημα και να προκαλέσουν έναν φαύλο κύκλο δυσφορίας. Πάντως μακροπρόθεσμα, φυγή δεν υπάρχει. Οποιαδήποτε ενέργεια χρησιμοποιεί κανείς για να αποφύγει το θέμα, μπορεί να γίνει μέρος της δυσκολίας.

Πριν κάνει κάποιος μια επιλογή να αισθανθεί καλύτερα κάνοντας κάτι, οτιδήποτε και αν είναι αυτό, πάντα συστήνω να πάρει κανείς λίγο χρόνο να δουλέψει με τον εαυτό του και να αλλάξει πρώτα τη χημεία του εγκεφάλου, πριν εφαρμόσει άλλες μεθόδους για να χαλαρώσει. Πάντως, εάν εντέλει αυτές οι δραστηριότητες σε βοηθούν πράγματι να ηρεμείς, τότε συνέχισέ τις.

στρες

Αγαπητέ Kanta,

Πολύ συχνά το μυαλό μου είναι σε υπερένταση,   βρίσκομαι σε “υψηλά Bήτα” εγκεφαλικά κύματα και  νιώθω κάποιες φορές κουρασμένη και φοβισμένη. Τι μπορώ να κάνω; Επίσης κολλάω πολλές φορές σε έναν κύκλο οδυνηρών σκέψεων, πώς μπορώ να αλλάξω αυτή την κατάσταση και να νιώσω ηρεμία;

Αγαπητή B κύματα,

το ανθρώπινο σώμα δεν είναι σχεδιασμένο να μένει σε κατάσταση Βήτα εγκεφαλικών κυμάτων για μεγάλες χρονικές περιόδους. Είναι πιο άνετο να βρίσκεται κανείς σε κατάσταση Άλφα εγκεφαλικών κυμάτων. Η οποία είναι μια κατάσταση σωματικής και διανοητικής χαλάρωσης όπου, ενώ το άτομο έχει πλήρη γνώση του τι συμβαίνει γύρω του, είναι πιο ήρεμο και συγκεντρωμένο στον εαυτό του.

Στην εποχή μας, η ζωή μας είναι αγχώδης και κουβαλάμε καθημερινά πολύ περισσότερο στρες απ’ ότι στο παρελθόν. Πολύ συχνά, για να αντεπεξέλθουμε σε αυτό το στρες, βάζουμε το μυαλό μας να λειτουργεί σε υψηλά Βήτα εγκεφαλικά κύματα. Τα υψηλά Βήτα κύματα είναι καλά για μικρές περιόδους. Έχουμε γρήγορες αυξήσεις ενέργειας για να ολοκληρώσουμε κάτι, όμως καλό είναι αυτή η ενέργεια να μην παραμένει για μεγάλο χρονικό διάστημα. Είναι σχετικά εύκολο να κολλήσει κανείς στα υψηλά Βήτα κύματα, θεωρώντας λανθασμένα ότι αυτή την  αίσθηση τη χρειάζεται απλά για να επιβιώσει.

Όποιος παραμένει μεγάλο χρονικό διάστημα σε αυτή την κατάσταση, μπορεί να βιώσει εξάντληση, χρόνια κούραση και βαθιά επίπεδα φόβου και κατάθλιψης. Το σώμα και ο εγκέφαλος πρέπει να έχουν περιόδους ξεκούρασης ώστε να λειτουργούν κανονικά. Αν χρησιμοποιούσαμε το παράδειγμα ενός κομπιούτερ στη θέση του εγκεφάλου,    κι αφήναμε αυτό το μηχάνημα να λειτουργεί συνέχεια  επί  24ωρα με ανοιχτά πολλά προγράμματα, τότε υπάρχει μεγάλη πιθανότητα το μηχάνημα να εμφανίσει τεχνικά προβλήματα.

Άλλο να είσαι σε εγρήγορση και άλλο να είσαι αγχωμένος. Το να είσαι ξεκάθαρος, δεν σημαίνει ότι είσαι σε εγρήγορση ή αγχωμένος. Πολύ συχνά συγχέουμε αυτά τα δύο. Αυτό που είναι σημαντικό, για την απάντηση στην ερώτησή σου, είναι να μάθεις να ηρεμείς το μυαλό σου και να απελευθερώνεις το άγχος. Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούν να βοηθήσουν για κάτι τέτοιο: η γυμναστική, ένας περίπατος στη φύση, η αναπνοή ως μέσο ελέγχου του εγκεφάλου.

Μπορείς να κάνεις το εξής: Βρες ένα μέρος όπου είσαι άνετα και δε σε ενοχλεί κανένας. Ξεκίνα να αναπνέεις αρχικά με ισόχρονη αναπνοή. Πάρε εισπνοή μετρώντας ως το 3, μετά εκπνοή για το ίδιο χρονικό διάστημα. Με κάθε αναπνοή, πήγαινε όλο και πιο βαθιά, μετρώντας 4-4, 5-5, 6-6, μέχρι να φτάσεις στο μάξιμουμ που μπορείς χωρίς να πιέζεσαι. Μην πιέζεις τους πνεύμονες, αλλά δώσε άδεια στον εαυτό σου να αναπνέεις βαθιά. Μόλις αισθανθείς την μάξιμουμ αναπνοή σου, τότε μείωσε λίγο το μέτρημα και συνέχισε να αναπνέεις ισόχρονα για 2-3 λεπτά. Μείνε σε αυτό το σημείο, όσο αισθάνεσαι το σώμα και τον εγκέφαλο να χαλαρώνουν. Αυτό θα σε βοηθήσει να αλλάξεις τη συχνότητα των εγκεφαλικών κυμάτων.

2) Η ίδια απάντηση ισχύει και για τη δεύτερη ερώτηση σου, για τον “οδυνηρό κύκλο σκέψεων”. Όταν βρίσκεσαι σε υψηλά Βήτα εγκεφαλικά κύματα, είναι εύκολο για τον εγκέφαλο να κολλήσει σε ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο πόνου, που επανέρχεται ξανά και ξανά, δημιουργώντας στρες και αναταραχή. Αυτό είναι άμεσο αποτέλεσμα του να είναι κανείς στα Βήτα εγκεφαλικά κύματα για μεγάλο διάστημα, καθώς και το ότι δημιουργεί αγχογόνα μοτίβα συμπεριφοράς. Την επόμενη φορά που θα βιώσεις αυτόν τον ενοχλητικό κύκλο, δοκίμασε την παραπάνω άσκηση. Όταν είσαι ήρεμη, θα είναι πολύ ευκολότερο να φέρεις στον συνειδητό σου νου μια κατανόηση της δυσκολίας και να δεις τι προσαρμογές χρειάζεσαι ώστε να απαλύνεις αυτή την συσσωρευμένη ενέργεια.

Heart_1

Τα τελευταία χρόνια, πολλοί αγαπημένοι φίλοι φεύγουν από τη ζωή. Κάποιοι από αυτούς ήταν αγχωμένοι και φοβισμένοι πριν φύγουν. Πώς μπορεί κανείς να προετοιμάσει τον εαυτό του γι’ αυτή τη στιγμή;

Αυτή είναι μια ερώτηση για σένα ή γι’ αυτούς; Είναι ενδιαφέρον ότι φαίνεσαι να έχεις πολύ στρες και φόβο γι” αυτό το θέμα. Επίσης ενδιαφέρον είναι το ότι ήσουν δίπλα σε ανθρώπους που έφυγαν από το υλικό πεδίο (πέθαναν) με πολύ στρες και φόβο. Αυτό είναι ένα μεγάλο θέμα, το οποίο δεν μπορεί να απαντηθεί ολοκληρωμένα εδώ. Αυτό που έχω να πω είναι ότι όταν κάποιος ζει μια όμορφη ζωή με δημιουργικότητα, πάθος, και τιμώντας τον εαυτό του γι’ αυτό που είναι, τότε η διαδικασία της μετάβασης (μετά θάνατον) μπορεί να είναι γεμάτη χαρά και γαλήνη, με την ικανοποίηση για όσα εκπλήρωσε. Όταν κάποιοι ζουν με φόβο, χωρίς να χαίρονται το παρόν αλλά περιμένοντας πάντα να χαρούν αργότερα τη ζωή για τον ένα ή τον άλλο λόγο, πιθανότατα θα δουν τη διαδικασία του θανάτου πολύ πιο αγχώδη και οδυνηρή από ότι χρειάζεται. Με λίγα λόγια, για να προετοιμαστεί κανείς για έναν καλό θάνατο, χρειάζεται να ζήσει μια καλή ζωή.     

Σας προσκαλούμε να μάς στείλετε τις ερωτήσεις σας στο mail [email protected]

Πηγή: Natura nrg

 

Ετικέτες: