veganfor

1η Οκτωβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Χορτοφαγίας

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Διατροφή, Περιβάλλον, Υγεία.

της Μαρίας Γκέκα

Για να καταφέρετε να κρατήσετε μακριά σοβαρούς κινδύνους υγείας, όπως το διαβήτη, την παχυσαρκία και τα στεφανιαία επεισόδια, αρκεί να προσέχετε περισσότερο τι βάζετε στο πιάτο σας. Το μυστικό είναι απλό: αποκλείστε το κρέας από τη διατροφή σας και καταναλώστε άφθονα λαχανικά σε συνδυασμό με όσπρια και δημητριακά. Με λίγα λόγια, γίνετε χορτοφάγοι!

1-«Τίποτα δεν θα ωφελήσει περισσότερο την ανθρώπινη υγεία και θα αυξήσει τις πιθανότητες επιβίωσης της ζωής στη Γη, όσο η μετάβαση μας σε μια χορτοφαγική διατροφή»

Άλμπερτ Αϊνστάιν

 

Η Παγκόσμια Ημέρα Χορτοφαγίας πρωτογιορτάστηκε στις ΗΠΑ το 1977 από την Εταιρεία Χορτοφάγων Β. Αμερικής. Έκτοτε γιορτάζεται κάθε χρόνο την 1η Οκτωβρίου, θέλοντας να αναδείξει τη χαρά, την ευσπλαχνία και τις πιθανότητες μακροζωίας, που προσφέρει αυτή η στάση διατροφής και ζωής.

Πολλά δυνατά σημεία

  • Χαμηλή πιθανότητα εμφάνισης χρόνιων νοσημάτων: Η υψηλή κατανάλωση κρέατος έχει συσχετισθεί με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων, σακχαρώδους διαβήτη, καρκίνου του παχέος εντέρου και καρκίνου του μαστού. Στην αντίθετη περίπτωση, ένας χορτοφάγος διατρέχει χαμηλότερο κίνδυνο ανάπτυξης των προαναφερθέντων νοσημάτων.
  • Υψηλή πρόσληψη αντιοξειδωτικών: Τα φρούτα, τα λαχανικά, τα μη επεξεργασμένα δημητριακά και γενικότερα όλες οι τροφές φυτικής προέλευσης είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικές ουσίες. Έχοντας σαν κύριο μηχανισμό δράσης την επιδιόρθωση των βλαβών σε κυτταρικό επίπεδο, η πρόσληψη αντιοξειδωτικών σχετίζεται με την υγεία των μαλλιών και της επιδερμίδας, όπως επίσης και με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης διαφόρων τύπων καρκίνου.
  • Διατήρηση ιδανικού βάρους: Η μειωμένη κατανάλωση ζωικού λίπους και η αντικατάσταση των πλούσιων σε θερμίδες τροφών με άλλες χαμηλότερης περιεκτικότητας, συμβάλλουν συνδυαστικά στην απώλεια βάρους.
  • Φιλική στο περιβάλλον: Κάθε μορφή χορτοφαγίας ελαττώνει τη μόλυνση του περιβάλλοντος αλλά και τη βαρβαρότητα ως προς τα ζώα, η οποία προκύπτει με τη ζήτηση για κρέας, δέρμα ή γούνα. Μία διατροφή που στηρίζεται κυρίως σε λαχανικά και φρούτα (ειδικά βιολογικών και καλλιεργήσιμων τοπικά ποικιλιών) σημαίνει λιγότερη κατανάλωση νερού, λιγότερη έκλυση υδρογονανθράκων, μόλυνση του αέρα και τοξικών χημικών σε υδροφόρους ορίζοντες.

Πολλοί οι διάσημοι χορτοφάγοι: Λεονάρντο ντα Βίντσι, Λέων Τολστόι,  Αλμπερτ Αϊστάιν, Μαχάτμα Γκάντι,   Μπέρναρ Σω, Μαρκ Τουέιν, καθώς και πολλοί σύγχρονοι αθλητές και καλλιτέχνες, όπως ο Κάρλ Λιουις, ο Μπραντ Πιτ, Τζόαν Μπαέζ, και ο κατάλογος δεν έχει τελειωμό!!

Πηγή: NaturaNrg #32

 

Sas-endiaferei_arrow

Χορτοφαγική δίαιτα… Χίλιοι & ένας λόγοι να την επιλέξουμε

Χορτοφαγική ωμοφαγία: Θέλει αρετή και τόλμη!

Πώς να μειώσετε εύκολα το κρέας