herbal-tea

10 βότανα για την ανησυχία και το άγχος

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Εναλλακτικές θεραπείες, Υγεία.

 της Έφης Παφίλη

Το άγχος είναι αναπόφευκτο κομμάτι της σύγχρονης ζωής, ειδικά στις μέρες μας στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης, και συχνά έχει βλαβερές συνέπειες στην υγεία. Οι πιο συνηθισμένες εκδηλώσεις του άγχους περιλαμβάνουν ταχυκαρδίες, εξάντληση, αϋπνία, ημικρανίες και γαστρεντερικές διαταραχές. Οι περισσότεροι άνθρωποι καταφεύγουν σε συμβατικά φάρμακα που αντιμετωπίζουν τα συμπτώματα αλλά έχουν πολλές παρενέργειες, καθώς προκαλούν εθισμό.

Η φύση έχει τη δυνατότητα να απαλλάξει όσους υποφέρουν από τα ενοχλητικά αυτά συμπτώματα, αφού διαθέτει στο φαρμακείο της πλήθος ηρεμιστικών βοτάνων που μπορούν να χαρίσουν την ψυχική ισορροπία χωρίς τις παρενέργειες των τοξικών ουσιών. Η Νatura nrg σας παρουσιάζει τα 10 σημαντικότερα χαλαρωτικά βότανα που μπορείτε εύκολα να τα προμηθευτείτε.

1. Ginger (πιπερόριζα)

Oι Kινέζοι το συνιστούν εδώ και 2000 χρόνια για τη βελτίωση των στομαχικών διαταραχών και για την καλύτερη λειτουργία του πεπτικού συστήματος. Tα αιθέρια έλαια και τα άλλα συστατικά που περιέχει του προσδίδουν ορισμένες από τις πολύτιμες ιδιότητές του. Είναι ένα βότανο που ανακουφίζει από το άγχος. Ένας από τους τρόπους για να καταναλωθεί είναι να το προσθέσετε σε μικρά κομμάτια στο νερό που ετοιμάζετε για το τσάι. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί στη μαγειρική. Το ginger έχει επίσης χωνευτικές ιδιότητες και βοηθά στην απομάκρυνση των τοξινών από τον οργανισμό.

ginkgobiloba2. Ginkgo Biloba

Αν και είναι ένα αγχολυτικό βότανο, χρησιμοποιείται σε αρκετές ασθένειες. Οι Κινέζοι θεραπευτές το χρησιμοποιούσαν για να αντιμετωπίσουν το άσθμα και το χρόνιο βήχα, τους πονοκεφάλους και τα προβλήματα μνήμης. Επιπλέον, το χρησιμοποιούσαν για τη δύσπνοια, την απόχρεμψη και την ενίσχυση των πνευμόνων. Το Ginkgo biloba θεωρείται ότι συμβάλλει στην καλύτερη τροφοδοσία του εγκεφάλου με οξυγόνο. Η δράση αυτή είναι πολύ σημαντική, αφού ενισχύει τις διανοητικές λειτουργίες, όπως τη μνήμη και την ικανότητα συγκέντρωσης. Επίσης, δρα κατά της κατάθλιψης και της γεροντικής άνοιας. Πρόσφατες μελέτες, μάλιστα, έδειξαν ότι μπορεί να έχει θεραπευτική δράση κατά της άνοιας ή της νόσου του Αλτσχάιμερ, αν χορηγηθεί σε πρώιμο στάδιο. Δρα σαν τονωτικό και καταπολεμά το στρες.

3. Ρίζα βαλεριάνας

Η βαλεριάνα είναι από τα πιο δραστικά βότανα, καθώς καταπραΰνει το νευρικό σύστηµα χάρη στις αγχολυτικές της ιδιότητες, χαρίζοντας την πολυπόθητη ηρεµία. Το όνομα «βαλεριάνα» στα λατινικά σημαίνει «να είσαι υγιής» προδίδοντας τη θεραπευτική της ιδιότητα. Έχει έντονο άρωμα και οι αρχαίοι Έλληνες τη χρησιμοποιούσαν σε πολλά ιατρικά προβλήματα, ενώ για αιώνες χρησιμοποιείται για νευρολογικές παθήσεις. Οι κύριες χρήσεις της είναι ως ηρεμιστικό, ενώ χρησιμοποιείται παράλληλα σαν αντισπασμωδικό. Ακόμη χρησιμοποιείται κατά της υπερδιέγερσης και της αϋπνίας, κατά της ημικρανίας, των κολικών του εντέρου, των ρευματικών πόνων και της δυσμηνόρροιας.

Chamomile4. Χαμομήλι

Είναι ένα παλιό θεραπευτικό μέσο που καταπραΰνει το σώμα και το μυαλό. Ηρεμιστικό σε καταστάσεις στρες, ημικρανίες, νευραλγίες και ζαλάδες. Το χαμομήλι είναι γνωστό για τις φυσικές αγχολυτικές του ιδιότητες, οι οποίες βοηθούν στη χαλάρωση των νεύρων, ενώ έχει χρησιμοποιηθεί για την αγωγή της Γενικευμένης Αγχώδους Διαταραχής. Χρησιμοποιείται κατά της αϋπνίας, της ανησυχίας και της νευρικής έντασης. Αρκεί να πιείτε λίγο χαμομήλι 30 με 45 λεπτά πριν ξαπλώσετε στο κρεβάτι. Ακόμη, μπορείτε να ανακόψετε την αυξανόμενη πορεία ενός πονοκεφάλου ή μιας ημικρανίας, πίνοντας λίγο αφέψημα χαμομηλιού, το οποίο θα σας ανακουφίσει πριν ο πόνος γίνει χειρότερος.

5. Rhodiola

Η Rhodiola επιδρά θετικά στο νευρικό σύστημα αυξάνοντας τη διάρκεια της αυτοσυγκέντρωσης, τη μνήμη, τη δύναμη και την κινητικότητα του ανθρωπίνου σώματος, βελτιώνοντας την πνευματική ικανότητα και κυρίως ενισχύοντας την απόδοση στην εργασία. Ενισχύει την οξυγόνωση του εγκεφάλου καθώς και των μυϊκών ιστών, για το λόγο αυτό χρησιμοποιείται ευρέως από αθλητές. Επίσης, μπορεί να μειώσει τη γενική κόπωση που εμφανίζεται κάτω από περιπτώσεις άγχους.

schizandra6. Schizandra

Η Schisandra είναι ένα από τα σημαντικότερα κινέζικα βότανα που χρησιμοποιείται για θεραπευτικούς σκοπούς για πάνω από 2.000 χρόνια. Χρησιμοποιείται παραδοσιακά ως ένα σημαντικό τονωτικό βότανο για όλο το σώμα. Προσφέρει ενίσχυση και τόνωση σε πολλά διαφορετικά όργανα και ιδιαίτερα προστατεύει και αποτοξινώνει το συκώτι και αποτρέπει την προκαρκινική δράση. Τακτική κατανάλωση αφεψήματος  αυτού του βοτάνου  έχει πολύ θετική επίδραση στην ψυχική υγεία, αύξηση της ενέργειας και καλής διάθεσης, στη βελτίωση συγκέντρωσης και της μνήμης. Βελτιώνει την κυκλοφορία και προστατεύει την καρδιά.

7. Βαλσαμόχορτο

Αν και χρησιμοποιείται για τη θεραπεία της κατάθλιψης, έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να ανακουφίσει από τα συμπτώματα του άγχους. Το σπαθόχορτο ή το βαλσαμόχορτο, όπως το γνωρίζει αρκετός κόσμος, αποτελεί το κύριο συστατικό του σπαθόλαδου που, σύμφωνα με πολλές μελέτες σε Ευρώπη και Αμερική, έχει σημαντικές αντικαταθλιπτικές ιδιότητες.

8. Περγαμόντο

Το έλαιο του περγαμόντου χρησιμοποιείται κατεξοχήν στην αρωματοθεραπεία. Έχει αποδειχθεί ότι η χρήση του είναι αποτελεσματική σε ασθενείς που υποβάλλονται σε θεραπεία για διαταραχές άγχους.

lavender_oil9. Λεβάντα

Το έλαιό της χρησιμοποιείται στην αρωματοθεραπεία. Ωστόσο, μπορείτε να κάνετε τσάι με τα φύλλα της. Όταν το σώμα ξεκουράζεται, ξεκουράζεται και το μυαλό. Βοηθά και στην αϋπνία.

10. Ευκάλυπτος

Αποτελεί τη βάση για πολλά φάρμακα. Σύμφωνα με έρευνες το έλαιό του βοηθά στην ανακούφιση από το άγχος. Χρησιμοποιείται με πολλούς τρόπους. Άλλοι το χρησιμοποιούν σαν σπρέι και άλλοι πίνουν τσάι από τα φύλλα του.

Πηγή: NaturaNrg #63