10 λόγοι για να γίνεις vegan... ακόμη και τα Χριστούγεννα

10 λόγοι για να γίνεις vegan… ακόμη και τα Χριστούγεννα

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Vegan, Διατροφή, Υγιεινές τροφές & Συνταγές

Χριστούγεννα έρχονται, γιορτινές μέρες, και όσο να’ ναι το θέμα της χορτοφαγίας έρχεται σε κάποιο τραπέζι που θα βρεθούμε, σε κάποιο σπίτι ή κάποιο εστιατόριο.

Σοφία Κανέλλου, Διαιτολόγος- Διατροφολόγος MSc, www.siniditidiatrofi.gr

Με αυτό το άρθρο δεν αποσκοπώ στο να πείσω κάποιον να γίνει vegan ή να μειώσει τα ζωικά μέσω της πειθούς μου, άλλωστε 10 λόγοι είναι λίγοι για το σκοπό αυτό, δεδομένου του ότι οι άνθρωποι δύσκολα αλλάζουν. Ο στόχος μου είναι να βάλω σε μια άκρη τις αντιφάσεις και τις κόντρες που τυχόν να δημιουργούνται όταν συναντιόμαστε με τη διαφορετικότητα. Οι διατροφικές, ηθικές, θρησκευτικές και σεξουαλικές προτιμήσεις είναι σεβαστές και ο καθένας μας έχει δικαίωμα να τον καταλαβαίνουν αλλά και υποχρέωση να κατανοεί τους άλλους.

1. Είναι γενικά αποδεκτό από τους οργανισμούς υγείας ότι μια ισορροπημένη χορτοφαγική/ vegan διατροφή είναι ασφαλής και καλύπτει τις ανάγκες για θρεπτικά συστατικά σε όλα τα στάδια της ζωής, για φυσιολογικές και κλινικές καταστάσεις. Απαραίτητη κρίνεται η καθοδήγηση από ειδικό επιστήμονα- όπως άλλωστε (πλέον) σε κάθε είδους ισορροπημένο διατροφικό προφίλ.

2. Επίσης, γενικά αποδεκτό είναι ότι οι χορτοφαγικές/ vegan δίαιτες είναι αποτελεσματικές στην πρόληψη χρόνιων ασθενειών.

3.Ένας vegan χαρακτηρίζεται από «μη βία», το να προσπαθείς να σέβεσαι και να παρατηρείς ειρηνικά τα πλάσματα και τους συνανθρώπους σου, σε κάνει καλύτερο άνθρωπο. Μη βία ακόμα και για τον εαυτό μας, που πολλές φορές φορτώνουμε με ενοχές και είμαστε έτοιμοι να αυτομαστιγωθούμε.

4. Ζω με το λιγότερο δυνατό οικολογικό αποτύπωμα, σημαίνει ζω με ενσυνείδηση και ενσυναίσθηση. Κανείς θα έλεγε, ότι μόνο που αναπνέουμε παράγουμε CO2, λύση δεν είναι να μην αναπνέουμε, αλλά να παράγουμε περισσότερο οξυγόνο με τις ανθρώπινες πράξεις μας, βοηθώντας πχ ένα δέντρο να επιβιώσει από τη βιομηχανία μας.

Ακόμη…

5. Γίνε vegan για να δεις πως είναι. Πολλές φορές στο γραφείο προτείνω σε ανθρώπους που καταναλώνουν κρέας να κάνουν απλά ένα διάλειμμα και έκπληκτοι γυρνούν με ενθουσιασμό για τις νέες διατροφικές τους συνήθειες, ζητώντας να συνεχίσουν! Οι μαρτυρίες είναι ποικίλες και οι περισσότερες επικεντρώνονται στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου.

6. Κάντο λοιπόν και για το έντερό σου. Στη βιβλιογραφία θα βρεις πλήθος ερευνών για τη σχέση της φυτικής διατροφής και της υγείας του εντέρου. Προσοχή όμως, γιατί μια φυτική διατροφή μπορεί να είναι φτωχή σε φυτική ίνα αν δεν είναι καλά σχεδιασμένη.

7. Μια διαρκής αναζήτηση μας κρατά σε εγρήγορση. Δεν θα μπορούσα να φανταστώ τον εαυτό μου να τρώω κάθε μέρα μακαρόνια με σαλάτα ή το αγαπημένο μου μπριάμ. Ναι, είναι χορτοφαγικά πιάτα αλλά η ποικιλία των φυτικών τροφών και με εκπλήσσει καθημερινά τόσο που με κάνει δημιουργική στην κουζίνα και στην αναζήτηση τροφής.

8. Οι φυτοφάγοι είναι πλέον πολλοί, ακόμα και στην Ελλάδα τα εστιατόρια πληθαίνουν και οι επιλογές γίνονται όλο και πιο πλούσιες. Η ανάγκη των ανθρώπων για κοινωνικοποίηση και ανταλλαγή ιδεών δεν σταματά με τον vegan τρόπο ζωής. Απεναντίας, το ανήκειν σε μια ομάδα ισχυροποιείται και το αποτέλεσμα είναι πάντα θετικό.

9. Γίνε το καλό παράδειγμα! Η ικανοποίηση που παίρνω όταν ακούω «μου έχεις αλλάξει τη ζωή προς το καλύτερο» δεν περιγράφεται. Φτάνει μια λέξη ή μια πράξη για να δημιουργήσεις λίγη ευτυχία.

10. Γίνε vegan για σένα. Γιατί από σένα και από την αλλαγή σου ξεκινούν όλα.

Χριστουγεννιάτικη συνταγή

Strudel μήλου

Υλικά για το φύλλο:

300 γρ. αλεύρι ολικής άλεσης, μισό ποτήρι παρθένο ελαιόλαδο, αλάτι, κρύο νερό ή χυμό μήλου

10 λόγοι για να γίνεις vegan... ακόμη και τα ΧριστούγενναΥλικά για τη γέμιση:

1,2 κιλά μήλα ή αχλάδια, 50 γρ. σταφίδες ή αποξηραμένα σύκα ή βερίκοκα, 50 γρ. κουκουνάρι ή καρύδια, αμύγδαλα, χυμός 1 λεμονιού, φλούδα λεμονιού και πορτοκαλιού, κανέλα, γαρύφαλλο ή/και πιπερόριζα, γλυκάνισο, κακουλέ ή 2-3 κομμάτια κάρδαμο

*αν τα μήλα είναι πολύ ζουμερά προσθέστε 150 γρ. ρυζογκοφρέτες ή φρυγανιά

Ετοιμασία:
  • Ανακατέψτε όλα τα υλικά της ζύμης με ένα πιρούνι και με γρήγορες κινήσεις σχηματίστε ένα ζυμάρι. Μόνο στο τέλος πλάστε με τα χέρια για πολύ λίγο για να μην μεταφέρετε ζέστη στη ζύμη. Αφήστε στο ψυγείο για 30′.
  • Πλύνετε τη σταφίδα, ξεφλουδίστε τα μήλα, και κόψτε τα σε μικρά και λεπτά κομματάκια.
  • Σε ένα μεγάλο δοχείο, βάλτε όλα τα υλικά της γέμισης και ανακατέψτε καλά. Στη συνέχεια μεταφέρετε σε ένα βαθύ τηγάνι ή wok και μαγειρέψτε για λίγα λεπτά.
  • Απλώστε το φύλλο με τον πλάστη, βάλτε τη γέμιση και τυλίξτε σε ρολό ή ατομικές μεριδούλες. Ψήστε στους 200°C για 40 περίπου λεπτά.

Πηγή Natura Nrg #88

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *