15 λεπτά… για να διώξετε τη ναυτία (στο ταξίδι)

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Όλα για την υγεία, Υγεία.

Της Μαρίας Γκέκα

Λένε ότι το ταξίδι αξίζει περισσότερο από τον προορισμό, αλλά αυτό δεν ισχύει για όσους παθαίνουν ναυτία στο αυτοκίνητο, το πλοίο ή το αεροπλάνο. Κι όμως, μπορείτε να ανακουφιστείτε, και μάλιστα χωρίς φάρμακα! Μην περιμένετε να νιώσετε πραγματικά άσχημα! Εφαρμόστε τις παρακάτω συμβουλές για να ταξιδέψετε χωρίς κανένα πρόβλημα!

Η ναυτία των ταξιδιωτών αποτελεί ένα από τα πιο δυσάρεστα και ενοχλητικά συμπτώματα που ταλαιπωρεί πολλά άτομα και που αποτελεί αιτία κακοδιαθεσίας για πολλές ώρες ή και ημέρες ακόμα και μετά το τέλος του ταξιδιού. Τα συμπτώματα μπορεί ν’ αρχίσουν απότομα με ζαλάδα, χασμουρητό, κρύο ιδρώτα και έντονο ανακάτεμα του στομαχιού.

Η ναυτία που μπορεί ή όχι να συνοδεύεται και από εμέτους, αποτελεί τόσο δυσάρεστο συναίσθημα για τα άτομα που την υφίστανται, ώστε αρκεί πολλές φορές και η αναγγελία κάποιου ταξιδιού για να αρχίσει το άτομο να εκδηλώνει το πρόβλημα πολλές ώρες πριν ακόμη μπει στο αυτοκίνητο, το καράβι ή το αεροπλάνο.

5 λεπτά για ένα μικρό σνακ πριν το ταξίδι  

Μην ταξιδεύετε ποτέ με άδειο στομάχι, φροντίστε όμως το γεύμα που θα πάρετε να είναι όσο το δυνατόν πιο ελαφρύ. Επιλέξτε ένα ελαφρύ σνακ ξηράς κυρίως  τροφής: μία-δύο φρυγανιές, ένα σάντουιτς (να μην έχει πολλή ψίχα), κριτσίνια ή 1-2 μπισκότα. Είναι σημαντικό να καταναλώσετε όσο το δυνατόν λιγότερα υγρά και αν είναι απαραίτητο προτιμήστε να πιείτε λίγο νερό σε θερμοκρασία περιβάλλοντος, αποφεύγοντας τα αναψυκτικά με ζάχαρη, τους καφέδες και το γάλα. Και φυσικά, αποφύγετε αυστηρώς τη λήψη οινοπνευματούχων ποτών πριν από το ταξίδι.

4 λεπτά για πάρετε λίγο αέρα 

Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού καλό είναι να μη μετακινήστε: να κρατάτε το κεφάλι και το σώμα σας σταθερά.

  • Αν ταξιδεύετε με αυτοκίνητο, ανοίξτε λίγο το παράθυρο, ώστε κάθε τόσο να εισπνέετε καθαρό αέρα. Επίσης, αποφύγετε το διάβασμα. Αν θέλετε να συμβουλευθείτε κάποιο χάρτη ή κάποιο βιβλίο, καλύτερα είναι να σταματήσετε.
  • Αν ταξιδεύετε με καράβι, φροντίστε να κάθεστε στο κέντρο του καραβιού όπου υπάρχει η μικρότερη κίνηση.  Κι αν κάποια στιγμή αισθανθείτε τα πρώτα συμπτώματα της ναυτίας, βγείτε στο κατάστρωμα και καθηλώστε το βλέμμα σας μακριά στον ορίζοντα. Αποφεύγετε τις ισχυρές οσμές, ιδιαίτερα αυτές που προέρχονται από το εστιατόριο ή από το κατάστημα που πουλάει αρώματα.
Μακριά από βιβλία και αρώματα 
  • Αποφύγετε το διάβασμα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και μην κάθεστε σε κάθισμα που «βλέπει» προς τα πίσω.
  • Μη φοράτε ποτέ άρωμα και γενικότερα αποφύγετε τη χρήση ισχυρών οσμών (αποσμητικά αυτοκινήτου, κ.λπ.) καθώς και τις πικάντικες ή λιπαρές τροφές ακριβώς πριν ή και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

3 λεπτά για ρεφλεξολογία

Με τα πρώτα συμπτώματα της ναυτίας, πιέστε το εσωτερικό του καρπού σας. Μετρήστε 3 δάχτυλα πάνω από τον καρπό σας, προς τον αγκώνα, και πιέστε με τον αντίχειρα ανάμεσα στους 2 τένοντες, για 1-2 λεπτά. Παίρνετε βαθιές και αργές αναπνοές. Eπαναλάβετε όσες φορές χρειαστεί. Η εφαρμογή πίεσης σε σημεία από όπου διέρχονται νεύρα επηρεάζει τη ροή της ενέργειας και αποτελεί έναν αποτελεσματικό τρόπο για να ανακουφιστείτε από τα συμπτώματα της ναυτίας. Το στομάχι σας θα ηρεμήσει σημαντικά και θα καταφέρετε να ανακουφιστείτε από έντονες ενοχλήσεις, όπως η ζαλάδα και η τάση για εμετό.

! Να κάθεστε πάντα σε σημείο τέτοιο που τα μάτια σας να αντιλαμβάνονται την ίδια κίνηση που αντιλαμβάνεται το σώμα και το έσω αυτί π.χ. σε μπροστινό κάθισμα αυτοκινήτου και να κοιτάτε μακριά, δίπλα στο παράθυρο και να κοιτάτε έξω, στο καράβι βγείτε στο κατάστρωμα και παρακολουθήστε τον ορίζοντα.

3 λεπτά για να μασήσετε μια φέτα λεμόνι

Υπάρχουν πολλές πρακτικές λύσεις της λαϊκής ιατρικής για να κατευνάσετε τη ναυτία, αλλά το πιο κλασικό γιατροσόφι είναι να πιείτε λίγο χυμό λεμονιού ή να μασήσετε μια φέτα λεμόνι.


Συνταγή με πιπερόριζα  

Κλινικές μελέτες έχουν δείξει ότι η πιπερόριζα ή τζίντζερ θεωρείται ιδανική επιλογή για την πρόληψη της ναυτίας και του εμετού. Κι αυτό χάρη στις καταπραϋντικές ιδιότητες που τη διακρίνουν, οι οποίες ανακουφίζουν σημαντικά το γαστρεντερικό σύστημα. Σε αντίθεση μάλιστα με άλλα σκευάσματα, δεν παρουσιάζει παρενέργειες, όπως ξηροστομία και θολή όραση, ενώ η δράση της είναι άμεση.

Η συνταγή: Ρίξτε μερικά κομμάτια φρέσκο τζίντζερ σε ένα σακουλάκι τσάι. Βυθίστε το σε 1 φλιτζάνι βρασμένο νερό και μουλιάστε το για 10 λεπτά. Αφήστε το να κρυώσει και πιείτε το. Αν η ναυτία είναι έντονη, πάρτε μέχρι 2 κάψουλες τζίντζερ πριν από το ταξίδι ή σύμφωνα με τις οδηγίες.

Πηγή: NaturaNrg #29

Leave a Reply