parteri

6 λόγοι για να εντάξετε τα παντζάρια στη διατροφή σας

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Διατροφή, Μαθήματα διατροφής.

του Πέτρου Πανούτσου, www.olyplant.gr

Το παντζάρι (Beta vulgaris)  ανήκει στην ίδια οικογένεια με το σπανάκι. Tο παντζάρι ή αλλιώς κοκκινογούλι είναι βολβοειδές λαχανικό και αναπτύσσεται μέσα στο χώμα. Θεωρείται υπερφάρμακο λόγω των πολλών και θρεπτικών συστατικών του. Περιέχει σε μεγάλη ποσότητα κάλιο, φώσφορο, ασβέστιο, θείο, ιώδιο, σίδηρο, χαλκό, αλλά και ίχνη από σπάνια μέταλλα, όπως ρουμπίνιο και κάσιο. Ακόμη, αποτελεί πλούσια πηγή βιταμινών Β1 και Β2 και φυσικά υδατάνθρακες, ίνες, αλλά και πρωτεΐνες. 

Οι Ρωμαίοι είναι εκείνοι που φρόντισαν για τη συστηματική καλλιέργειά του στη νότια Ευρώπη. Στην αρχαιότητα οι βολβοί του άγριου παντζαριού χρησιμοποιούνταν ως φάρμακο σε περιπτώσεις πονοκεφάλων και οδοντόπονων. Ο Γαληνός και ο Διόσκουρος πίστευαν ότι είχε μια ισχυρή αιμοποιητική δύναμη, κάτι που και σήμερα έχει αποδειχθεί. Γι’ αυτό συστήνουν τα παιδιά που έχουν αναιμία να πίνουν χυμό παντζαριού. Ακόμη οι βολβοί του παντζαριού έχουν χρησιμοποιηθεί ευεργετικά σε πολλές ηπατικές δυσλειτουργίες, αφού ενεργοποιούν την ηπατική αποτοξίνωση. Επίσης περιέχουν μια χρωστική που ονομάζεται βήτα-κυανίνη που παρέχει ισχυρή προστατευτική δράση έναντι διάφορων εκφυλιστικών παθήσεων.

1. Καλό για απώλεια βάρους!

Αν και έχει πολύ γλυκιά γεύση, μια μερίδα βρασμένα παντζάρια προσδίδουν μόνο 44 θερμίδες / 100 γρ!

2. Σας δίνει φτερά!

Παρέχει τρομερή ενέργεια στο σώμα αλλά και το μυαλό, αφού από έρευνες που έγιναν σε άτομα που είχαν καταναλώσει 500ml χυμό παντζαριών, παρατήρησαν αύξηση έως 20% στις αντοχές τους στο ποδήλατο!!!

3. Φυσικό αφροδισιακό

Είναι γνωστό πως οι αρχαίοι Ρωμαίοι το χρησιμοποιούσαν σαν αφροδισιακό. Μάλιστα ακόμα και σήμερα αυτό αποδεικνύεται, αφού τα παντζάρια περιέχουν μεγάλες ποσότητες βορίου, ιχνοστοιχείο άμεσα συνδεδεμένο με την παραγωγή σεξουαλικών ορμονών.

4. Πλούσιο σε αντιοξειδωτικά

Το παντζάρι είναι πλούσιο σε μια ισχυρή φυτική χρωστική και αντιοξειδωτική ουσία τη βήτα-κυανίνη, η οπαία δίνει το βαθύ κόκκινο χρώμα σε αυτό το λαχανικό. Βελτιώνει τη φυσική άμυνα του οργανισμού βοηθώντας στην αναγέννηση κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματος, ενώ υπάρχουν πολλές έρευνες οι οποίες δείχνουν πως βοηθάνε σε τομείς όπως οι καρδιακές παθήσεις, ο διαβήτης, καθώς και στις φλεγμονές.

5. Κατά του καρκίνου

Δοκιμές δείχνουν πως η κατανάλωση παντζαριών βοηθάει στην πρόληψη του καρκίνου των πνευμόνων. Η βήτα-κυανίνη μπορεί να περιορίσει τη βλάβη που προκαλούν στον οργανισμό οι ελεύθερες ρίζες αλλά και να αναστείλει τη δημιουργία καρκινικών κυττάρων στο στομάχι, το έντερο, τους πνεύμονες και το νευρικό σύστημα, σύμφωνα με κάποιες έρευνες.

6. Αντικαταθλιπτικό

Τα παντζάρια περιέχουν τρυπτοφάνη (ένα από τα 22 πρωτεϊνικά αμινοξέα και ένα από τα 8 απαραίτητα αμινοξέα για την ανθρώπινη διατροφή), η οποία χαλαρώνει το μυαλό και δημιουργεί μια ευχάριστη διάθεση, σαν αυτή που προκαλεί η κατανάλωση σοκολάτας.

Πηγή: NaturaNrg #43

 

Sas-endiaferei_arrow

Νηστεία για την καρδιά, το διαβήτη και τον καρκίνο

Καθαρίστε το ήπαρ σε 3 βήματα

Νεφρολιθίαση: Τι ν’ αλλάξω στη διατροφή μου;