shutterstock_115103476

Ανακαλύψτε τι είδους καπνιστές είστε και τον κατάλληλο τρόπο για να το κόψετε

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Όλα για την υγεία, Υγεία.

της Αφροδίτης Ραυτοπούλου

Το κάπνισµα βλάπτει σοβαρά την υγεία. Το έχετε ακούσει εκατοντάδες φορές, το έχετε δει τυπωµένο στα πακέτα των τσιγάρων, το έχετε κάνει εικόνα µε φωτογραφίες από τις εσωτερικές βλάβες που προκαλεί στον οργανισµό, όµως παρ’ όλα αυτά δεν καταφέρνετε να το κόψετε. Μήπως όµως δεν χρησιµοποιείτε τη σωστή µέθοδο;

Κοινωνικοί καπνιστές

Καπνίζετε μόνο όταν είστε με παρέα, σε γιορτές και εξόδους με άλλους καπνίζοντες φίλους, γι’ αυτό και το πακέτο σας κρατάει πολλές βδομάδες.

Η σωστή εναλλακτική: Στην πραγματικότητα, δεν είστε εθισμένοι στη νικοτίνη. Η συνήθειά σας συνδέεται περισσότερο με τις κινήσεις του καπνίσματος, παρά με τον ίδιο τον καπνό. Επί της ουσίας, έχετε ανάγκη να απασχολείτε με κάτι τα χέρια σας. Γι’ αυτό δοκιμάστε να παίζετε με ένα στυλό, ένα κόσμημα ή ένα μπρελόκ, και να το εναλλάσσετε με ένα μπαστουνάκι γλυκόριζας, το οποίο ικανοποιεί και τη γεύση.

Αγχώδεις καπνιστές

Το τσιγάρο σας καλμάρει τα νεύρα και σας χαρίζει την ενέργεια που έχετε ανάγκη για να ανταποκριθείτε στους αγχωτικούς ρυθμούς ζωής. Όμως, η δράση του εξαφανίζεται αμέσως μόλις το σβήσετε. Η διάθεσή σας πέφτει κατακόρυφα και αμέσως ανάβετε το επόμενο.

Η σωστή εναλλακτική: Δοκιμάστε τη σωματική άσκηση. Έρευνα από το πανεπιστήμιο της Δυτικής Βιρτζίνια έδειξε ότι η γυμναστική αυξάνει την παραγωγή των διαβιβαστών της καλής διάθεσης (σεροτονίνη, ενδορφίνες) που συμβάλλουν στην καταπολέμηση του άγχους και του στρες, βοηθώντας σας έτσι να διαχειριστείτε καλύτερα τις κρίσεις στέρησης. Επομένως, μόλις αισθανθείτε την ανάγκη να ανάψετε ένα τσιγάρο, κατευθείαν σηκωθείτε όρθιοι και δραστηριοποιηθείτε: για παράδειγμα, ανεβοκατεβείτε γρήγορα μία σκάλα, βάλτε σε τάξη το σπίτι, κάντε μια βόλτα με το ποδήλατο, απασχοληθείτε με την κηπουρική, και παράλληλα πάρτε βαθιές εισπνοές.

Καπνιστές «διαίτης»

Δεν κόβετε το τσιγάρο από φόβο μήπως παχύνετε. Αυτό όμως δεν είναι απαραίτητο, αρκεί να ξέρετε να διαχειρίζεστε τις κρίσεις πείνας.

Η σωστή εναλλακτική: Ξεκινάτε κάθε γεύμα σας με ένα πλούσιο πιάτο με λαχανικά εποχής. Έρευνα από το πανεπιστήμιο του Μπάφαλο, που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση “Nicotine and Tobacco Research”, έδειξε ότι όσοι καταναλώνουν λαχανικά, έχουν τριπλάσιες πιθανότητες να κόψουν το κάπνισμα. Ο λόγος; Το σπανάκι, το μαρούλι, οι ντομάτες, το φινόκιο και άλλα λαχανικά, πέρα από το ότι προκαλούν ένα πολύωρο αίσθημα κορεσμού, χειροτερεύουν τη γεύση του καπνού.

Μοναχικοί καπνιστές

Καπνίζετε λίγο και στα κρυφά, με ένα αίσθημα ενοχής. Θέλετε να το κόψετε αλλά σκέφτεστε: «Λίγα τσιγάρα την ημέρα πόσο πολύ μπορεί να με βλάπτουν;»

Η σωστή εναλλακτική: Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι ακόμα και με λίγα τσιγάρα ο οργανισμός εθίζεται στη νικοτίνη και την επιζητά. Με λίγα λόγια, είστε εξαρτημένοι από το κάπνισμα, αλλά μπορείτε να το κόψετε καταφεύγοντας στα ειδικά βοηθήματα (τσίχλες, τσιρότα και σπρέι με βάση τη νικοτίνη), τα οποία ενδείκνυνται για την περίπτωσή σας.

Όσο για το ηλεκτρονικό τσιγάρο; 

Μην μπείτε στον κόπο και τα έξοδα. Οι έρευνες δείχνουν ότι βλάπτει σχεδόν όσο και το κανονικό. Αν και δεν επιβαρύνει τον οργανισμό με τις καρκινογόνες ουσίες που σχετίζονται με την καύση του καπνού, δεν είναι αθώο. Έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το πανεπιστήμιο της Αθήνας, το ενοχοποίησε για επιβάρυνση της πνευμονικής λειτουργίας. Με τη βοήθεια της σπιρομετρίας και μιας εξέτασης αντίστασης των αεραγωγών (την αντίσταση που συναντά ο αέρας κατά την εισπνοή και την εκπνοή), οι επιστήμονες παρατήρησαν ότι το ηλεκτρονικό τσιγάρο προκάλεσε αύξηση της αντίστασης έως και κατά 220%. Προκάλεσε ουσιαστικά τη μείωση της διαμέτρου των αεραγωγών, όπως συμβαίνει σε όσους υποφέρουν από άσθμα και χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια.

 

Πηγή: NaturaNrg #38

Sas-endiaferei_arrow

Νιώθεις πραγματικά έτοιμος να σταματήσεις το κάπνισμα;

Ή το τσιγάρο ή …εγώ!