Άνοιξη! Πάρτε μια βαθιά ανάσα

Άνοιξη! Πάρτε μια βαθιά ανάσα

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Body and mind, Ευεξία, Νέα, Υγεία.

 

Η άνοιξη διεκδικεί πια δυνατά την επιστροφή της, μπορείτε να το αισθανθείτε με όλες σας τις αισθήσεις… χρώματα, παντού, μελωδικά, τιτιβίσματα, μυρωδιές που φτιάχνουν τη διάθεση, λεβάντα, γιασεμί, τριαντάφυλλα. Η φύση ξέρει πώς να φτιάξει τα καλύτερα αντικαταθλιπτικά. Ναι, πάρτε μια βαθιά ανάσα και νιώστε την ευεξία της άνοιξης να πλημμυρίζει ολόκληρο το σώμα σας.

της Μαρίας Γκέκα

Το κρύο φεύγει κι αρχίζουν οι γλυκές ανοιξιάτικες ημέρες. Το χειμώνα έχουμε την τάση να κλεινόμαστε στο σπίτι μας και στον εαυτό μας. Μπαίνουμε στο κουκούλι της σπιτικής ζεστασιάς αλλά και της μοναξιάς και περιμένουμε το ανοιξιάτικο ξύπνημα. Ήρθε η στιγμή να ξυπνήσουμε και να επανακτήσουμε τη χαμένη μας κοινωνικότητα. Ήρθε η στιγμή να ανοίξουμε τα πνευμόνια μας για να πάρουν μια βαθιά ανάσα. Bέβαια, με την αλλαγή της εποχής μπορεί να χειροτερεύσουν κάποιες παθήσεις, όπως αλλεργίες και αναπνευστικά προβλήματα. Δείτε πώς μπορείτε να τα αντιμετωπίσετε!

Αλλεργίες

Η άνοιξη είναι η εποχή του χρόνου που φυσιολογικά συνοδεύεται από την εμφάνιση εποχικών αλλεργιών. Mάλιστα, τα 20 τελευταία χρόνια οι αλλεργίες γνωρίζουν μεγάλη έξαρση, αφού οι συγκεντρώσεις γύρης στην ατμόσφαιρα είναι υψηλότερες σε σχέση με το παρελθόν, ίσως και εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής. Τα αλλεργικά, όμως, νοσήματα ήταν γνωστά από την αρχαιότητα.
Ο πατέρας της ιατρικής, ο Ιπποκράτης, φαίνεται πως υπήρξε ο πρώτος που περιέγραψε το άσθμα. Μερικές αλλεργίες μπορεί να προκαλούν προβλήματα όλον το χρόνο, ενώ άλλες μόνο ορισμένες εποχές. Τα συνηθέστερα αλλεργιογόνα που προξενούν προβλήματα κυρίως την άνοιξη, είναι:

• η γύρη από τα δένδρα την άνοιξη (Φτελιά, Ιτιά, Σημύδα)

• το χορτάρι στα μέσα του καλοκαιριού
• τα αγριόχορτα στο τέλος του καλοκαιριού
Τα συμπτώματα μιας αλλεργικής νόσου απλώς εξαρτώνται από το πού λαμβάνει χώρα αυτή η έκρηξη. Έτσι αν συμβεί στο δέρμα, εμφανίζεται εξάνθημα, αν συμβεί στη μύτη, υπάρχει φαγούρα και φτάρνισμα και αν συμβεί στους πνεύμονες, άσθμα και δύσπνοια. Η εν λόγω αντίδραση μπορεί να μην εμφανισθεί με την πρώτη επαφή του οργανισμού με το αλλεργιογόνο αλλά έπειτα από επανειλημμένη έκθεση του ατόμου σ’ αυτό.

 

Άνοιξη! Πάρτε μια βαθιά ανάσαΓια το λόγο αυτό χρειάζεται πρόληψη:

Ρινικές πλύσεις με αλατόνερο.
Οι συχνές πλύσεις της ρινικής κοιλότητας με θαλασσινό νερό βοηθάνε πάντα στην ανακούφιση από τα αλλεργικά συμπτώματα. Μη χρησιμοποιείτε όμως νερό από τη βρύση, χρησιμοποιήστε αλατόνερο. Το αλατόνερο μπορείτε να το παρασκευάσετε διαλύοντας ένα κουταλάκι του γλυκού αλάτι σε 250 ml χλιαρό νερό (μεγάλο φλιτζάνι). Eναλλακτικά, χρησιμοποιήστε φακελάκια με ειδικά διαλύματα για ρινικές πλύσεις.
Λαμβάνετε βιταμίνη C.
Τα αλλεργιογόνα προκαλούν την αυξημένη παραγωγή της ισταμίνης στον οργανισμό, που είναι η υπεύθυνη ουσία για τα εποχιακά δάκρυα, τις μύξες και τα λοιπά συμπτώματα. Η κατανάλωση σε μεγαλύτερες δόσεις της βιταμίνης C εμποδίζει την αρχική παραγωγή της ισταμίνης, εν αντιθέσει με τα φάρμακα που την αντιμετωπίζουν, αφού έχει παραχθεί στον οργανισμό.
Συμπληρώματα που μπορούν να βοηθήσουν:
Ο ψευδάργυρος, ενισχύοντας το ανοσοποιητικό σύστημα, ανακουφίζει την αλλεργική ρινίτιδα. Ακόμη, τα λιπαρά οξέα που περιέχονται στα ιχθυέλαια είναι πλούσια στο συστατικό ΕΡΑ (εικοσαπαντοθενικό οξύ), το οποίο έχει σημαντική δράση κατά του κνησμού και των φλεγμονών του δέρματος.

Η σωματική άσκηση μαζί με τη σωστή διατροφή θα σας βοηθήσουν να αποβάλετε τις τοξίνες του χειμώνα. Για καλύτερα αποτελέσματα, αναζητήστε τη βοήθεια της βοτανοθεραπείας και αρωματοθεραπείας, που θα βοηθήσουν στον εσωτερικό καθαρμό του οργανισμού σας με φυσικούς τρόπους.

Τονωθείτε μέσω της συνειδητής αναπνοής

Σπανίως σκεφτόμαστε πόσο καθοριστικό είναι το αναπνευστικό μας σύστημα για την ενέργεια του οργανισμού μας. Θεωρούμε τόσο δεδομένο ότι αναπνέουμε… Kαιρός, λοιπόν, να αλλάξουμε τα δεδομένα! Για την επανάκτηση της χαμένης μας ενέργειας απλά και άμεσα θα επιστρατεύσουμε την αναπνοή. Εφαρμόστε το ακόλουθο πρόγραμμα δύο φορές την ημέρα επί δέκα επαναλήψεις.
Ο ρυθμός της αναπνοής για την τόνωση της ενέργειας είναι το 1-3-2. Δηλαδή, αν πάρετε μια εισπνοή ενός δευτερολέπτου, πρέπει να διατηρήσετε τον αέρα για 3 δευτερόλεπτα και να εκπνεύσετε σε 2. Αν η εισπνοή είναι 3 δευτερολέπτων, διατηρήστε τον αέρα για 9 δεύτερα και εκπνεύστε σε 6 κ.ο.κ. Στην αρχή αυτός ο ρυθμός αναπνοής οξυγονώνει τον οργανισμό και μπορεί να προκαλέσει μικρές ζαλάδες. Μην τρομάξετε απλώς περιορίσετε σε πέντε επαναλήψεις αναπνοής το πρωί και πέντε το απόγευμα και αυξήστε σταδιακά μέχρι να φτάσετε τις 10.
Eπίσης, υπάρχουν βότανα και αιθέρια έλαια που τονώνουν την αναπνευστική λειτουργία, αλλά και άλλοι τρόποι, που σας βοηθούν να καταπολεμήσετε τις αναπνευστικές αλλεργίες της εποχής!

 

Άνοιξη! Πάρτε μια βαθιά ανάσαΒότανα που ωφελούν

ΘυμάριΡίξτε ένα κουταλάκι θυμάρι σε ένα φλιτζάνι βραστό νερό και αφήστε το για 6-7΄. Tο θυμάρι είναι καλή επιλογή και για τους καπνιστές, που ταλαιπωρούν ιδιαίτερα τους πνεύμονες. Eπιπλέον, μπορείτε να κάνετε και γαργάρες με το ρόφημα του θυμαριού 2-3 φορές την ημέρα.
Σαμπούκος: Tο έγχυμα του σαμπούκου έχει μαλακτική, αποχρεμπτική και αντιμικροβιακή δράση. Συχνά δίνεται και στα παιδιά για την καταπολέμηση του βήχα.
Λιναρόσπορος: Pίξτε σε ενάμισι ποτήρι βραστό νερό ένα κουταλάκι λιναρόσπορο, μισό κουταλάκι θυμάρι και μισό κουταλάκι ρίγανη. Έπειτα από δέκα λεπτά, σουρώστε και προσθέστε μία κουταλιά μέλι. Eίναι ένα ρόφημα με μαλακτική και αντιφλεγμονώδη δράση που ενισχύει την άμυνα του οργανισμού και τονώνει την αναπνευστική λειτουργία.

Αιθέρια έλαια για μασάζ και εισπνοές

Yπάρχουν αιθέρια έλαια που μπορούν να τονώσουν τη λειτουργία του αναπνευστικού συστήματος μέσω εισπνοών ή κάνοντας μασάζ σε όλο το σώμα.
– Tο μασάζ σε όλο το σώμα με αιθέρια έλαια θα διευκολύνει την αναπνευστική λειτουργία και θα σας βοηθήσει να απαλλαγείτε από τις βλέννες. Για να ετοιμάσετε το λάδι του μασάζ, ρίξτε σε 30 ml αμυγδαλέλαιο 8 σταγόνες αιθέριο έλαιο ευκαλύπτου, 5 σταγόνες αιθέριο έλαιο μέντας και 5 σταγόνες αιθέριο έλαιο μαύρου πιπεριού.
– Oι εισπνοές στον αρωματικό λύχνο θα βοηθήσουν να «ανοίξει» το αναπνευστικό σας σύστημα. Pίξτε στο λύχνο μέχρι 3 αιθέρια έλαια μαζί και έως 6 σταγόνες συνολικά. Tα αιθέρια έλαια που μπορείτε να ρίξετε είναι μέντα, καμφορά, τζίντζερ, ευκάλυπτος, κέδρος και άρκευθος.
– Τέλος, αναμίξτε σε ενυδατική κρέμα δύο σταγόνες αιθέριο έλαιο δεντρολίβανο και τρίψτε το καλά στις παλάμες σας και στα πέλματα, εισπνέοντας το τονωτικό άρωμά του.
* Μια ωραία ιδέα αναζωογόνησης είναι κάθε πρωί να τρίβετε το σώμα σας με γάντι από λούφα. Πρώτα ξεκινήστε από τα πόδια ανεβαίνοντας προς τα πάνω και ξεπλυθείτε με φρέσκο νερό.

 

Άνοιξη! Πάρτε μια βαθιά ανάσα. Ασκηση σε ανοιχτό χώρο!

Ασκηθείτε σε ανοιχτούς χώρους

Με την εμφάνιση της πρώτης σημαντικής αύξησης της θερμοκρασίας νιώθουμε κόπωση και υπνηλία. Σ’ αυτή την περίπτωση, η θεραπεία είναι απλή. Κοιμηθείτε περισσότερο, πίνετε πολλά υγρά, αυξήστε την κατανάλωση βιταμινών και μεταλλικών αλάτων και ξεκινήστε άσκηση σε ανοιχτούς χώρους, στο κοντινό παρκάκι, στο άλσος της πόλης, στο γήπεδο του δήμου της περιοχής σας.

-Αέρα στους πνεύμονες: Κλείστε τα χέρια σε γροθιές και φέρτε εμπρός το δεξί πόδι κάνοντας ένα μικρό κάθισμα. Τεντώστε το αριστερό χέρι εμπρός σα να δίνετε μπουνιά και φέρτε το δεξί χέρι στο στήθος σε στάση άμυνας. Με μικρές αναπηδήσεις κάνετε εναλλαγές σε πόδια και χέρια. Επαναλάβετε την άσκηση 20 φορές.
– Στρέτσινγκ στα χέρια: Βρείτε ένα πάρκο ή μια παραλία που σας αρέσει και καθισμένη σε ένα παγκάκι φέρτε στο πλάι το αριστερό χέρι. Γείρετε το στήθος προς τα αριστερά, τεντώστε το δεξί χέρι πάνω από το κεφάλι και τραβήξτε το προς τα αριστερά. Επαναφέρετε το στήθος σε όρθια θέση. Επαναλάβετε την άσκηση από την άλλη πλευρά. Κάντε 8 επαναλήψεις σε κάθε πλευρά.
– Τεντώστε την πλάτη: Καθίστε στην άκρη ενός πάγκου, με ανοιχτά πόδια και τα χέρια στα πόδια λυγίστε την πλάτη φέρνοντας κεφάλι και ώμους προς τα εμπρός. Επαναφέρετε μαλακά την πλάτη σε όρθια θέση προσέχοντας να μην ανεβάζετε τους ώμους και σηκώνοντας τελευταίο το κεφάλι. Επαναλάβετε 20 φορές.
– Βελτιώστε την κυκλοφορία:  Κάντε μερικά πηδηματάκια εναλλάσσοντας τα πόδια χιαστή. Τα χέρια και το κεφάλι συνοδεύουν την κίνηση ακολουθώντας την εμπρόσθια κατεύθυνση των ποδιών. Επαναλάβετε 10 φορές, κάντε διάλειμμα και επαναλάβετε την άσκηση.

πηγή: #80, www.naturanrg.gr

Leave a Reply