woman sweating

Αντιμετωπίστε την υπερβολική εφίδρωση

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Εναλλακτικές θεραπείες, Υγεία.

της Έφης Παφίλη

Υποφέρετε από υπερβολική εφίδρωση; Μπορεί να συμβεί οποιαδήποτε στιγμή, όταν κάνετε τα ψώνια σας, όταν ασκείστε στο γυμναστήριο, όταν κάνετε μια σημαντική παρουσίαση στο γραφείο. Ναι, η εφίδρωση είναι μια φυσική διεργασία του οργανισμού μας, όταν είμαστε σε χώρους με υψηλές θερμοκρασίες, καταπονούμε το σώμα μας ή βρισκόμαστε σε κατάσταση έντονου άγχους. Και όμως, ορισμένες φορές, ο περίπλοκος μηχανισμός της εφίδρωσης διαταράσσεται, οδηγώντας σε υπεριδρωσία.

  • Η εφίδρωση είναι μία από τις απεκκριτικές διαδικασίες του σώματος.
  • Ως ένα βαθμό είναι κάτι το φυσικό και υγιεινό, αφού βοηθά στη διατήρηση της σωστής θερμοκρασίας του σώματος.
  • Γίνεται όμως δυσάρεστη, όταν είναι υπερβολική και συνοδεύεται από άσχημη οσμή. Δείτε μερικούς φυσικούς τρόπους με τους οποίους μπορείτε να καταπολεμήσετε φυσικά το πρόβλημα της υπεριδρωσίας.

Αποτελεσματική αντιμετώπιση της υπερβολικής εφίδρωσης από το σπίτι

1. Φυσικό ξίδι

Το ξίδι μειώνει την κακοσμία του ιδρώτα.

  • Ανακατέψτε δύο κουταλάκια του γλυκού ξίδι με δύο κουταλάκια μηλόξιδου.
  • Πιείτε το περιεχόμενο 2-3 φορές την ημέρα πριν το γεύμα.
  • Μπορείτε ακόμα να κάνετε επάλειψη  στις μασχάλες ή σε άλλα μέρη του σώματος.

2. Τσάι από βότανα

Ιδιαίτερα αποτελεσματικό είναι το φασκόμηλο. Περιέχει βιταμίνη Β που μειώνει την υπερβολική εφίδρωση και μαγνήσιο που περιορίζει τη δραστηριότητα των ιδρωτοποιών αδένων.

  • Βάλτε φασκόμηλο σε βραστό νερό και αφήστε το να κρυώσει.
  • Πιείτε το περιεχόμενο 3-4 φορές την ημέρα.

3. Τοματοχυμός

Βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος και δρα ως αντισηπτικό όταν εφαρμοστεί στο δέρμα.

  • Μπορείτε να πίνετε καθημερινά φρέσκο τοματοχυμό.
  • Μπορείτε να εφαρμόσετε το χυμό στο σώμα.
  • Επαναλάβετε μέχρι να δείτε αποτελέσματα.

4. Πατάτα

Είναι ένα απλό μέσο για τον περιορισμό της εφίδρωσης και, κυρίως, στις μασχάλες.

  • Κόψτε την πατάτα σε φέτες  και τρίψτε τις στις μασχάλες.
  • Επαναλάβετε καθημερινά.

5. Εκχύλισμα από φύτρο σιταριού

Εξουδετερώνει τα οξέα και τις τοξίνες του αίματος. Είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες, βιταμίνες όπως Β6, Β12 και φυλλικό οξύ.

  • Πιείτε 1 ή 2 ποτήρια εκχύλισμα την ημέρα.

6. Μαγειρική σόδα & χυμός λεμονιού

lemon slices, waterΗ σόδα καθαρίζει το δέρμα, ενώ ο χυμός λεμονιού δρα ως αντισηπτικό.

  • Αναμίξτε μαγειρική σόδα και χυμό λεμονιού.
  • Βρέξτε βαμβάκι στο διάλυμα και τοποθετήστε το στις περιοχές που ιδρώνουν.
  • Επαναλάβετε καθημερινά, μέχρι να μην υπάρχει οσμή.

7.  Άμυλο καλαμποκιού και σόδα

  • Αναμίξτε άμυλο καλαμποκιού και σόδα με νερό για να γίνει μια πάστα.
  • Εφαρμόστε την πάστα στο δέρμα και αφήστε τη να στεγνώσει μισή ώρα.
  • Ξεπλύνετε με νερό.

Μπορείτε να προσθέσετε και αιθέρια έλαια στο μίγμα για να έχει και ευχάριστο άρωμα.

8. Σακκουλάκια τσαγιού

Μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε για της υπερβολική εφίδρωση των παλαμών. Η τανίνη που υπάρχει στο τσάι έχει στυπτικές και αντιιδρωτικές ιδιότητες.

  • Βράστε ένα φλιτζάνι νερό και προσθέστε 5 σακκουλάκια τσαγιού.
  • Αφού κρυώσει, βρέξτε τις παλάμες σας και αφήστε μισή ώρα να στεγνώσουν.

9. Έλαιο από τεϊόδεντρο

Χρησιμοποιείται κυρίως για τα πόδια. Έχει αντιβακτηριδιακές ιδιότητες.

  • Εφαρμόστε το έλαιο στο πόδι ή σε άλλες περιοχές που ιδρώνουν.

10. Νερό

Πίνοντας αρκετό νερό ενυδατώνεται το δέρμα και το σώμα διατηρείται δροσερό. Επίσης, αποβάλλονται οι τοξίνες και μειώνεται η οσμή του ιδρώτα.

  • Πίνετε 6-8 ποτήρια νερό καθημερινά.

Αποφύγετε καφεΐνη και πικάντικα τρόφιμα

Αφεψήματα και ποτά, όπως ο καφές, τα αναψυκτικά τύπου κόλα και το αλκοόλ, τα πικάντικα τρόφιμα όπως το κάρυ, η καυτερή πιπεριά, μπορούν να προκαλέσουν εφίδρωση, ειδικά στη περιοχή του προσώπου αλλά και στο κεφάλι σας. Βοηθήστε τον εαυτό σας να προσδιορίσετε ποια τρόφιμα ή ποτά σας κάνουν να ιδρώνετε πολύ. Για να προσθέσετε γεύση στο φαγητό σας, διαλέξτε πιο ήπια μπαχαρικά έναντι των ισχυρών και καυτερών μπαχαρικών που χρησιμοποιούσατε έως τώρα. Αποφύγετε τα τρόφιμα με έντονες οσμές, όπως το σκόρδο και τα κρεμμύδια. Τα ζεστά  ροφήματα προκαλούν εφίδρωση και γι’ αυτό μπορούν να αντικατασταθούν με χυμούς ή παγωμένα ροφήματα.

Τip: Χρησιμοποιήστε στο μπάνιο σας αντιβακτηριακό σαπούνι

Πηγή: NaturaNrg #62