κατσαρόλα, χριστουγεννιάτικα στολίδια

Απολαύστε το εορταστικό τραπέζι χωρίς να πάρετε βάρος

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Δίαιτα, Διατροφή.

Της Άννας Κόμπου, Κλινικού Διαιτολόγου-Διατροφολόγου, www.dermamedicine.gr

Αυτές τις μέρες πολλοί από εμάς θα βρεθούμε σε οικογενειακά τραπέζια, θα μπούμε στον πειρασμό να γευτούμε πλούσια εδέσματα με γλυκά, ποτά και αρκετά λιπαρούς τροφικούς συνδυασμούς. Το καμπανάκι πρέπει να χτυπήσει όχι μόνο για όσους προσπαθούν να χάσουν βάρος αλλά και για όλους εμάς που ίσως πάρουμε 3-4 κιλά σε χρόνο ρεκόρ και μετά ξεκινήσουμε αγώνα δρόμου για να τα χάσουμε. Με ποιο τρόπο θα κερδίσουμε το στοίχημα να διατηρήσουμε όμορφη τη σιλουέτα μας χωρίς να στερηθούμε το εορταστικό μενού;
μελομακάρονα

Τι αποφεύγουμε

Άπαχα γαλακτοκομικά αντί για λιπαρά: Το βασικότερο κομμάτι το οποίο πρέπει να προσέχουμε κατά τη διάρκεια των γιορτών είναι η κατανάλωση λιπαρών (τυριά, κρέατα, κρέμες γάλακτος, αλλαντικά, γλυκά και ο συνδυασμός τους).
Λευκό κρασί αντί για κοκτέιλ: Το δεύτερο σημαντικότερο κομμάτι είναι η κατανάλωση αλκοόλ κατά τη διάρκεια των γιορτινών ημερών. Μην αποφύγετε να πιείτε, αλλά φερθείτε έξυπνα. Αντί για κοκτέιλ προτιμήστε 1-2 ποτήρια λευκό κρασί που αποδίδουν περίπου 70 θερμίδες. Αντίθετα, τα κοκτέιλ είναι πλούσια σε ζάχαρη, όπως και τα γλυκά λικέρ που μπορεί να αποδίδουν έως και 250 θερμίδες ανά ποτήρι.

Πριν το ρεβεγιόν: Καταναλώστε κάτι πριν από τη βραδινή έξοδο και μη φύγετε εντελώς νηστικοί. Προτιμήστε ένα μικρό υγιεινό σνακ (π.χ. ένα γιαούρτι). Με αυτό τον τρόπο θα αποφύγετε τα πολλά παχυντικά πιάτα μαζί αργότερα (π.χ. σουφλέ και κρέπες με τυριά)
Μπαχαρικά αντί για αλάτι: Μην αλατίζετε επιπλέον το φαγητό, αλλά χρησιμοποιήστε άλλου τύπου μπαχαρικά όπως το πιπέρι.
Κυρίως γεύμα αντί για πολλά ορεκτικά: Ποντάρετε σε ένα κυρίως γεύμα στο εορταστικό τραπέζι. Η τακτική αυτή θα σας βοηθήσει να έχετε σαφή εικόνα του τι καταναλώσατε ποσοτικά και ποιοτικά.
Μελομακάρονο αντί για γαλακτομπούρεκο: Προτιμήστε την κατανάλωση ενός παραδοσιακού γλυκού (κουραμπιέ ή μελομακάρονο) αντί για οποιοδήποτε άλλο γλυκό με πολύ σιρόπι (π.χ. γαλακτομπούρεκο).

Οι τροφές – σύμμαχοι

Τι πρέπει να καταναλώνουμε εκείνες τις μέρες που τα γλυκά θα είναι διαρκώς μπροστά μας; Είναι σημαντικό να μην ξεφύγουμε από το πρόγραμμά μας:
Φρούτα
: Περιέχουν μία τεράστια ποικιλία βιταμινών και αντιοξειδωτικών μορίων που εξασφαλίζουν την εύρυθμη λειτουργία του μεταβολισμού. Ποντάρετε σε μήλα, πορτοκάλια, μανταρίνια κ.ά.
Λαχανικά: Όπως τα φρούτα, έτσι και αυτά είναι πλούσια σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Ο ρόλος τους στη διατροφή μας γενικά αλλά ιδιαίτερα πριν και κατά τη διάρκεια των γιορτών δεν αφορά μόνο τη θρεπτική τους αξία. Τα λαχανικά είναι ένας έξυπνος τρόπος να αποφύγουμε μεγάλη ποσότητα τροφών με έντονο θερμιδικό κόστος (π.χ. κρέμα γάλακτος με ζυμαρικά). Η κατανάλωση κάποιας ικανοποιητικής ποσότητας λαχανικών και φρούτων πριν ή κατά τη διάρκεια ενός πλούσιου γεύματος μειώνει την επιθυμία αλλά και τη δυνατότητα υπερβολικής κατανάλωσης τροφών πλούσιων σε λιπαρά (π.χ. φαγητά μαγειρεμένα με τυριά ή κρέμες γάλακτος ή πολύ λιπαρά κρέατα). Επίσης, η σαλάτα δεν πρέπει να λείπει ποτέ από το εορταστικό τραπέζι.
Νερό: Εκτός από τα ποτά και τα αναψυκτικά, το νερό πρέπει να είναι σε κεντρικό σημείο στο εορταστικό τραπέζι. Η σωστή ενυδάτωση του οργανισμού και η αποφυγή κατακρατήσεων είναι ένα κεφάλαιο που πρέπει να προσέχουμε. Είναι πολύ εύκολο καταναλώνοντας τρόφιμα πλούσια σε νάτριο, όπως διάφορα τυριά, κρέατα μαριναρισμένα με αρκετό αλάτι αλλά και ποτά να διαταράσσουμε τη φυσιολογική ισορροπία των υγρών στο σώμα μας. Η ιδανική ποσότητα νερού ποικίλει από άτομο σε άτομο και κυμαίνεται ανάμεσα στα 1,5 έως 2,5 λίτρα. Ο ισοκαταμερισμός της κατανάλωσης του νερού, καθώς και η κατανάλωση φρούτων που εμπεριέχουν υψηλά ποσοστά νερού θα δώσουν τη λύση σε όσο αφορά την επαρκή ενυδάτωση του οργανισμού μας.


*Έξυπνες στρατηγικές

Η προσπάθεια διατήρησης ενός ισορροπημένου προγράμματος ελέγχου βάρους πριν από τις γιορτές θα ετοιμάσει κατάλληλα το έδαφος, ώστε να μη γίνει άγχος και πίεση η όποια μικρή παρασπονδία μέσα στις μέρες των γιορτών.

Η γενικότερη αποφυγή των διατροφικών υπερβολών με βάση όσα αναφέραμε παραπάνω θα αποτελέσει τον τρόπο, ώστε το σωματικό σας βάρος να παραμείνει σταθερό, χωρίς να στερηθείτε όσα επιβάλει η παράδοσή μας.

Τέλος, η κατάλληλη διαχείριση της επόμενης μέρας τον γιορτών θα συμβάλλει και αυτή με τη σειρά της στη διατήρηση σταθερού σωματικού βάρους. Ο τρόπος για να το επιτύχουμε είναι να αποφύγουμε ακραίες διατροφικές συμπεριφορές, όπως κατανάλωση μεγάλης ποσότητας γεύματος αλλά και πολύ στερητικές δίαιτες στο πλαίσιο της «αποτοξίνωσης» του οργανισμού.

Δείτε με θετική διάθεση το περπάτημα μετά το γιορτινό τραπέζι. Η όποια κατανάλωση των θερμίδων που πήραμε κατά τη διάρκεια του γεύματος είναι πάντα χρήσιμη.

Καλές γιορτές!!!!!

Πηγή: NaturaNrg #55