beach tennis

Beach Tennis: Το tennis πάει παραλία

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Fitness, Ευεξία.

της Αφροδίτης Ραυτοπούλου

Ρακέτες ή beach volley; Σε αυτό το κλασικό δίλημμα που τίθεται σε όσους θέλουν να διασκεδάσουν με την παρέα τους στην παραλία, η απάντηση πλέον είναι απλή: beach… tennis!

Η ιδέα να ενσωματωθούν τα δύο αθλήματα σε ένα ξεκίνησε από την Αμερική τη δεκαετία του ’80. Όμως τα τελευταία χρόνια το νέο καλοκαιρινό σπορ μετράει όλο και περισσότερους οπαδούς στην Ευρώπη και φυσικά στην προνομιούχα σε αμμουδιές χώρα μας. Ένα άθλημα απλό, διασκεδαστικό, με εύκολους κανόνες και μοναδικά απαραίτητα αξεσουάρ μία ρακέτα, ένα μπαλάκι και φυσικά καπέλο κι αντηλιακό!
Το beach tennis -ή αλλιώς η παράκτια αντισφαίριση- αποτελεί ουσιαστικά την εξέλιξη της κλασικής ξυλορακέτας. Τις περισσότερες φορές χρησιμοποιείται ένα κοινό γήπεδο beach volley (8 επί 16 μέτρα), με μοναδική διαφορά ότι το φιλέ χαμηλώνει σε ύψος και τοποθετείται στο 1,70μ. Όπως και στο beach volley, έτσι και στο beach tennis, η μπάλα πρέπει να αποκρούεται στον αέρα και όχι να πέφτει στην άμμο, γιατί σε αυτήν την περίπτωση τον πόντο κερδίζει η αντίπαλη ομάδα. Για την απόκρουσή της χρησιμοποιείται ειδική ρακέτα, η οποία είναι πιο κοντή σε σχέση με αυτήν του παραδοσιακού τένις και δεν έχει πλέγμα χορδών.

Ένα άθλημα για όλους

Είναι ένα σπορ που αγαπήθηκε γρήγορα, αφού γεννήθηκε στην παραλία, εκεί όπου η άσκηση συνεπάγεται καλή παρέα, διασκέδαση και ξεγνοιασιά. Είναι ένα άθλημα κατάλληλο για όλους, που γυμνάζει κυρίως το μυϊκό σύστημα των μηρών και των γλουτών, αφού η κίνηση πάνω στην άμμο είναι απαιτητική. Επιπλέον, η παρατεταμένη αερόβια άσκηση συμβάλλει στο αδυνάτισμα και τη σύσφιξη, ενώ την ίδια στιγμή αναπτύσσονται τα αντανακλαστικά, ο συντονισμός των κινήσεων, η ταχύτητα, αλλά και η αντοχή.
Στα πλαίσια της προετοιμασίας συστήνεται ένα δεκάλεπτο προθέρμανσης στην παραλία προς αποφυγή μυϊκών τραυματισμών την ώρα του παιχνιδιού. Αρκεί λίγο ήπιο τρέξιμο στην άμμο και μερικές διατάσεις των μυών, ιδιαίτερα για όσους δεν γυμνάζονται κατά τη διάρκεια του υπόλοιπου χρόνου. Από τη στιγμή έναρξης του παιχνιδιού είναι σημαντικό να γίνονται τακτικά διαλείμματα για ενυδάτωση του οργανισμού, αφού η ζέστη και η άσκηση απειλούν με αφυδάτωση. Πέρα από άφθονο νερό ενδείκνυνται και τα ισοτονικά ποτά που αναπληρώνουν γρήγορα τα μεταλλικά άλατα που έχουν χαθεί μέσω της εφίδρωσης.

Σύντομα και ολυμπιακό αγώνισμα

Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό που ξεκίνησε ως ένα διαφορετικό παιχνίδι με αυτοσχέδιους κανόνες σε κάποια παραλία της Αμερικής, πλέον διεκδικεί να γίνει ένα νέο ολυμπιακό άθλημα. Μέχρι το 2007, το επίκεντρο της νέας «παράκτιας μόδας» βρισκόταν στη γειτονική Ιταλία, όπου είχε την έδρα της η τότε Παγκόσμια Ομοσπονδία Μπιτς Τένις. Από τον χειμώνα όμως εκείνης της χρονιάς το σπορ πέρασε υπό την εποπτεία της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αντισφαίρισης, μαζί με το κλασικό ολυμπιακό αγώνισμα του τένις. Οι ειδήμονες αναφέρουν ότι η αναβάθμιση αυτή έχει ανοίξει την πόρτα για την είσοδο του αθλήματος στους Ολυμπιακούς Αγώνες.
Στη χώρα μας το άθλημα άρχισε να κάνει δυναμική εμφάνιση στις παραλίες το 2004, όταν διοργανώθηκε το πρώτο open τουρνουά από το “Tennis Society”, το πρώτο εξειδικευμένο περιοδικό για το τένις. Την επόμενη χρονιά, οι νικητές και οι νικήτριες του τελικού τουρνουά ταξίδεψαν στην Ιταλία για το παγκόσμιο πρωτάθλημα beach tennis, όπου κατέκτησαν την τέταρτη θέση! Μέχρι σήμερα έχουν διοργανωθεί πλέον περισσότερα από 40 τουρνουά σε πολλές ελληνικές παραλίες, όπου τα μπλονζόν και οι αποκρούσεις στην άμμο δίνουν και παίρνουν.

Η επιλογή της  σωστής ρακέτας

Στην αγορά διατίθεται μεγάλη ποικιλία από ρακέτες για beach tennis. Οι περισσότερες κυκλοφορούν με έντονα σχέδια και ζωηρά χρώματα, για να εναρμονίζονται με τη χαλαρή καλοκαιρινή διάθεση. Οι ειδικοί επισημαίνουν ωστόσο ότι η επιλογή θα πρέπει να γίνεται όχι με βάση το σχέδιο, αλλά με βάση το μέγεθος και το βάρος που κρίνεται κατάλληλο ανά περίπτωση παίχτη. Είναι πολύ σημαντικό δηλαδή η ρακέτα να μην είναι βαριά, για να μην καταπονεί τον καρπό και τους μύες του χεριού. Πιο ελαφριές είναι αυτές που είναι κατασκευασμένες από ίνες γυαλιού και εγγυώνται ελαστικότητα και άνεση στις αποκρούσεις, γι’ αυτό και ενδείκνυνται περισσότερο για τις γυναίκες αλλά και τους αρχάριους παίχτες. Πιο βαριές και σκληρές αντιθέτως, και άρα πιο κατάλληλες για τα αντρικά και πιο έμπειρα χέρια, είναι αυτές από ίνες άνθρακα, που εξασφαλίζουν μεγαλύτερη ισχύ και ακρίβεια στα χτυπήματα.

Πηγή: NaturaNrg #19