Πώς φροντίζω το φθινόπωρο την επιδερμίδα μου;

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Νέα, Ομορφιά.

 

Το φθινόπωρο, αλλάζουν οι ανάγκες φροντίδας και περιποίησης της επιδερμίδας, καθότι το σώμα μας πρέπει να βοηθηθεί κατάλληλα και να προετοιμαστεί για την κρύα εποχή.

της Μαρίας Γκέκα 

Η λέξη κλειδί όταν τελειώνει το καλοκαίρι και μπαίνουμε σιγά- σιγά στις κρύες εποχές είναι: ενυδάτωση. Αλλά από πού να ξεκινήσετε; Είναι σημαντικό να ακούσετε το «βιολογικό σας χρονόμετρο», που υπαγορεύει το ρυθμό των φυσιολογικών λειτουργιών και πολύ σημαντικό να επιλέξετε τις κατάλληλες θεραπείες.

Το σώμα αλλάζει σε αρμονία με τους ρυθμούς της φύσης. Το δέρμα, τα μαλλιά και ο μεταβολισμός ανταποκρίνονται, με άλλα λόγια, στις κλιματολογικές και εποχικές αλλαγές. Η μείωση της θερμοκρασίας προκαλεί συστολή των αιμοφόρων αγγείων: η κυκλοφορία επιβραδύνεται και το δέρμα παίρνει λιγότερο οξυγόνο.

Ετοιμάστε ένα χαλαρωτικό βοτανικό τσάι και φροντίστε το σώμα σας για να χειριστείτε καλύτερα το κρύο που έρχεται!

Νέα σεζόν – παλιοί κανόνες

Οι κανόνες ομορφιάς για τη νέα σεζόν δεν αφορούν απαραίτητα κάτι καινούριο, κάτι που δεν το ξέρουμε ή το ακούμε για πρώτη φορά. Συχνά αφορούν διαδικασίες που γνωρίζουμε και απλώς τυχαίνει να ξεχνάμε ή να αγνοούμε για διάφορους λόγους. Έτσι, οι κανόνες ομορφιάς που πρέπει να μας συνοδεύσουν αυτή την εποχή είναι οι γνωστοί και αποτελεσματικοί κανόνες περιποίησης και φροντίδας που τόσο καλά έχουμε αποτυπώσει στο μυαλό μας, αλλά όχι πάντα και στην καθημερινότητά μας. Ζητήματα σχετικά με την περιποίηση του προσώπου, όπως ο καθημερινός καθαρισμός, η εβδομαδιαία απολέπιση, η τακτική χρήση μάσκας για την επιδερμίδα και οι στοχευμένες λύσεις για τις ανάγκες μας, δεν πρέπει να λείπουν από την ρουτίνα μας, ειδικά όσο περνούν τα χρόνια.

Φυσικά, η αντηλιακή προστασία, που τόσο όμορφα μας συνόδευσε στις καλοκαιρινές μας διακοπές, δεν πρέπει να λείπει από την καθημερινότητα του φθινοπώρου (αλλά και όλης της χρονιάς), καθώς είναι μια συνήθεια που θα μας “σώσει” από πολλά δυσάρεστα αποτελέσματα, όπως είναι οι πανάδες και η πρόωρη γήρανση της επιδερμίδας μας. Η τακτική ενυδάτωση, συνδυασμένη με την αντιρυτιδική φροντίδα που ταιριάζει στην ηλικία μας, οφείλει να γίνει κανόνας και να μας αποδώσει τα μέγιστα, δίνοντάς μας την ευκαιρία να απολαύσουμε την καλύτερη εκδοχή του εαυτού μας στον καθρέφτη.

Αν το δέρμα σου σε τραβάει …

Το «τράβηγμα», το ξεφλούδισμα και η φαγούρα είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της ξηρής ή ευαίσθητης επιδερμίδας. Η λύση είναι να πίνετε άφθονο νερό σε τακτά χρονικά διαστήματα. Μην μειώνετε την κατανάλωση φρέσκων φρούτων και λαχανικών, ακόμη και με τη μορφή smoothies, φρουτοχυμών (μήλο, καρότο, σπανάκι, σέλινο και λεμόνι). Κρατήστε ένα ενυδατικό spray στο γραφείο σας και φροντίστε να ψεκάζετε στο πρόσωπο, το λαιμό και τα χέρια σας πολλές φορές κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Εκτός από τη συνήθη φροντίδα (ενυδατική κρέμα μετά το ντους, το τρίψιμο και το μασάζ με θρεπτικό λάδι τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα) στις περιοχές του σώματος που τείνουν να αγριεύουν (αγκώνες, γόνατα, πέλματα)  εφαρμόστε μια κρέμα που να περιέχει καλέντουλα*. Η καλέντουλα έχει απίστευτες μαλακτικές και επουλωτικές ιδιότητες. Εκτός από τη μείωση του ερεθισμού, αυτή η αλοιφή δημιουργεί μια επιφανειακή μεμβράνη που εμποδίζει τη διαφυγή του νερού από το δέρμα. Αποτελεσματική ακόμα και αν χρησιμοποιείται γύρω από τα ρουθούνια σε περίπτωση κρυολογημάτων ή κοκκινισμένων και σκασμένων χεριών εξαιτίας της χαμηλής θερμοκρασίας.

Ζάχαρη στα χείλη

Είναι από τα πιο ευαίσθητα μέρη του προσώπου. Ως εκ τούτου, πρέπει να υπερ-ενυδατωθούν με συγκεκριμένα βάλσαμα ή / και κραγιόν με καταπραϋντικές και θρεπτικές ιδιότητες. Από την αρχή του φθινοπώρου είναι απαραίτητο να φροντίσετε τα χείλη σας. Αναμίξτε μια μικρή ποσότητα ακατέργαστης ζάχαρης με βούτυρο καριτέ, δημιουργώντας μια μαλακή ζύμη την οποία θα απλώσετε στα χείλη σας και θα τα τρίψετε απαλά. Ξεπλύνετε με χλιαρό νερό, πιέστε ελαφρά και στη συνέχεια ένα παχύ στρώμα βούτυρο καριτέ στα χείλη και στο περίγραμμα. Αφήστε το για 20 λεπτά, στη συνέχεια, αφαιρέστε με ένα βρεγμένο  πανί.

Μαλλιά σε ελεύθερη πτώση

Είναι αλήθεια ότι το φθινόπωρο μια σχετική τριχόπτωση την αντιμετωπίζουμε όλοι, αλλά συχνά χειροτερεύει για τους ίδιους λόγους που γερνάει το δέρμα: μη ισορροπημένη διατροφή,  κακή οξυγόνωση… και λίγο φως που επιβραδύνει όλες τις ζωτικές λειτουργίες. Για να την αντιμετωπίσετε το πρώτο πράγμα που θα κάνετε διατροφικά είναι να αντικαταστήσετε το ψωμί, τα ζυμαρικά και τα επεξεργασμένα δημητριακά στο σύνολό τους, με δημητριακά ολικής άλεσης, έτσι ώστε να εξασφαλίσετε την απαραίτητη βιοτίνη (βιταμίνη Β7) που απαιτείται για τη σύνθεση της κερατίνης. Η μαγιά είναι επίσης χρήσιμη: την αγοράζετε από καταστήματα υγιεινών τροφών και την προσθέτετε στα μαγειρεμένα λαχανικά και στις σαλάτες σαν να ήταν τυρί. Έχει εξαιρετικά τονωτικό αποτέλεσμα που δίνει μέγιστη συνέργεια με το πυρίτιο που περιέχεται στα πράσινα φασόλια και τις πατάτες. Ακόμη, για να τονώσετε την κυκλοφορία του αίματος στην περιοχή είναι χρήσιμο να κάνετε μασάζ στο τριχωτό της κεφαλής με ελαφρώς ζεστό σησαμέλαιο που το έχετε προηγουμένως αναμίξει με 3 σταγόνες αιθέριο έλαιο του δενδρολίβανου.

Πείτε όχι στην καθιστική ζωή

Η καθιστική ζωή  και το ζεστό περιβάλλον του σπιτιού και του γραφείου δεν ωφελούν τη σιλουέτα, η οποία «βαραίνει» κατά τη διάρκεια του χειμώνα επειδή ο οργανισμός μας μειώνει την παραγωγή GH (σωματοτροπίνη)* και τεστοστερόνης, λιπολυτικών ορμονών που το καλοκαίρι ευνοούν τη απώλεια του σωματικού λίπους. Η σωματοτροπίνη είναι ισχυρή μεταβολική ορμόνη σημαντική για τον μεταβολισμό των λιπιδίων, των υδατανθράκων και των πρωτεϊνών. Σε ενήλικες καθώς και σε παιδιά η σωματοτροπίνη διατηρεί τη φυσιολογική σύσταση του σώματος αυξάνοντας την κατακράτηση αζώτου και τη διέγερση της ανάπτυξης των σκελετικών μυών, και κινητοποιώντας το σωματικό λίπος.

Όταν πέσει η θερμοκρασία, το θερμορυθμιστικό σύστημα πρέπει να φέρει το σώμα πίσω στους 36-37 βαθμούς με καύση θερμίδων: περπατήστε γρήγορα μισή ώρα στην ημέρα σε εξωτερικό περιβάλλον για να δώσετε ώθηση στο μεταβολισμό και να αντισταθμίσει την ελαφρά τάση για κόπωση. Εάν, ασκείτε σοβαρά τον αθλητισμό σε γήπεδο αντί στο γυμναστήριο, μετά από 30-60 λεπτά δραστηριότητας θα φτάσετε στη λεγόμενη αθλητική εκλεκτικότητα: μια κατάσταση σφριγους, γαλήνης και ενθουσιασμού παρόμοια μετά από μια υπέροχη μέρα που κάνατε σκι στο βουνό.. Εκτός από τη σιλουέτα, με τη γυμναστική, ακόμη και η διάθεσή μας κερδίζει.

Ηλιοθεραπεία το φθινόπωρο

Η μείωση των ωρών φωτός κατά τη διάρκεια του φθινοπώρου και του χειμώνα έχει καταθλιπτική δράση που έχει ως αποτέλεσμα να βρίσκουμε «παρηγοριά» στο φαγητό. Ακόμα και χωρίς να τρώμε υπερβολικά, φτάνει να τσιμπολογάμε κάτι κάθε βράδυ μπροστά στην τηλεόραση για να αυξηθεί το βάρος μας κατά 3-5 κιλά. Επομένως, είναι σημαντικό να είστε όσο το δυνατόν έξω, σε ανοιχτούς χώρους, εκμεταλλευόμενοι τις κεντρικές ώρες της ημέρας για να κάνετε ένα λουτρό φωτός που εκθέτει το πρόσωπό σας, τα χέρια και τα μάτια σας στο φάσμα της ηλιακής ακτινοβολίας. Προβείτε σε μεγάλες εξορμήσεις κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακο, ειδικά ανάμεσα στα δάση και τα πευκοδάση, που προσθέτουν στην ευεργετική επίδραση του λευκού φωτός, της χρωμοθεραπείας του πράσινου, που χαλαρώνει και χαλαρώνει.

Μαλακτική και επουλωτική κρέμα με καλέντουλα

Beauty-NaturaNrg #86

Υλικά

100 ml αμυγδαλέλαιο

10 σταγόνες βάμμα Καλέντουλας

5 σταγόνες από εκχύλισμα Καλέντουλας

2 με 3 κουταλάκια του γλυκού βαλσαμέλαιο

Προσθέτουμε στο αμυγδαλέλαιο όλα τα υλικά, ζεσταίνουμε το μείγμα και προσθέτουμε νιφάδες από μελισσοκέρι για τη στερεοποίησή του. Το βάζουμε σε καθαρά βαζάκια και το αφήνουμε να σταθεροποιηθεί.

Πηγή: #natura T. 86