Πέτα τις τοξίνες από τη ζωή σου

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Body and mind, Διατροφή, Υγεία.

Της Μαρίας Γκέκα

Οι δύο εβδομάδες των Χριστουγέννων αποτελούν αδιαμφισβήτητα τις πιο δύσκολες διατροφικά εβδομάδες του έτους. Ο Ιανουάριος και είναι ένας μήνας που προσφέρεται για αλλαγές στον τρόπο ζωής μας, που θα εφοδιάσουν  το σώμα και το πνεύμα μας με υγεία και ευεξία.

Στο τραπέζι

Διώξτε από το σπίτι τα υπολείμματα εορτών.

Κόψτε τα γλυκά και το ποτό! Ό,τι έχει περισσέψει, κυρίως από γλυκά, χαρίστε τα. Αν υπάρχουν στο σπίτι, είναι δεδομένο ότι θα καταναλωθούν. Όσον αφορά στα γλυκά, για να επιτευχθεί με μεγαλύτερη ευκολία η διακοπή της κατανάλωσής τους, υιοθετήστε τακτικά και μικρά γεύματα, ώστε να μην πέφτουν τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα και η αναζήτηση του γλυκού στο τέλος αποτελεί μονόδρομο.

fruit_juiceΧυμοί λαχανικών και φρούτων.

Η αποχή μίας ημέρας από συνήθη γεύματα, θα ήταν μία καλή αρχή. Μπορείτε να καταναλώσετε κατά τη διάρκεια μιας μέρας μόνο χυμούς φρέσκων φρούτων και λαχανικών. Βιταμίνες και αντιοξειδωτικά αναλαμβάνουν να καθαρίσουν τον οργανισμό σας από τοξίνες, βοηθώντας τον να επανέλθει σε κανονικούς ρυθμούς. Ο χυμός σέλινου θεωρείται «κλειδί» για την αποτοξίνωση, ενώ ο χυμός καρότου διεγείρει τη λειτουργία του πεπτικού. Για τόνωση, επιλέξτε χυμό πορτοκαλιού, με λίγες σταγόνες λεμονιού. Ασφαλώς, μπορείτε να καταναλώσετε και φρούτα, τουλάχιστον τρεις μερίδες ημερησίως.

Επιλέξτε «έξυπνα» τρόφιμα.

Δηλαδή τροφές πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά, που δημιουργούν κορεσμό με λίγες σχετικά θερμίδες. Ποιες είναι αυτές; Τα δημητριακά και τα προϊόντα ολικής αλέσεως, τα λαχανικά και οι σαλάτες κάθε τύπου, τα φρούτα, το ψάρι και το κοτόπουλο, τα όσπρια, οι ξηροί καρποί και τα άπαχα γαλακτοκομικά.

Περιορίστε το κακό λίπος.

Αποφύγετε τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε κορεσμένα και trans λιπαρά, όπως τα επεξεργασμένα τρόφιμα, τα γλυκά που έχουν βούτυρο, τα αλλαντικά, τα παχιά σε λίπος τυριά. Επιλέξτε το ελαιόλαδο και τα ψάρια, που είναι πλούσια σε μονοακόρεστα και ω3 λιπαρά οξέα.

Σούπες και σαλάτες.

Αυξήστε την καθημερινή πρόσληψη σαλάτας και την εβδομαδιαία κατανάλωση σούπας. Πρόκειται για «έξυπνες» τροφές, οι οποίες χορταίνουν τον οργανισμό, δίνοντάς του ταυτόχρονα πολλές βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και αντιοξειδωτικά, που είναι απαραίτητα για τη μεθεόρτια αποτοξίνωσή του. Ετοιμάστε ελαφριές σούπες με μπρόκολο ή κολοκύθι. Αποφύγετε το πολύ αλάτι.

yogurtΠροβιοτικά γιαούρτια.

Τα πολλά λιπαρά και γλυκά που καταναλώσαμε τις ημέρες αυτές, πιθανότατα διατάραξαν την ισορροπία στη χλωρίδα του γαστρεντερικού σωλήνα. Επιλέξετε προβιοτικά γιαούρτια, μεταξύ άλλων θα διασπάσουν τις τοξίνες. Μπορείτε να τα συνδυάσετε με δημητριακά ολικής άλεσης.

Όσπρια.

Φυσικές πηγές πρωτεΐνης, σιδήρου, αλλά και αντιοξειδωτικών, χρήσιμα όσο λίγες τροφές στη διαδικασία της αποτοξίνωσης. Στύψτε λίγο λεμόνι, όταν τα καταναλώνετε, η βιταμίνη C αυξάνει την πρόσληψη σιδήρου φυτικής προέλευσης.

ω-3 λιπαρά.

Τα ω-3 λιπαρά, μπορούν να παίξουν πρωταρχικό ρόλο στην αποτοξίνωση. Προτιμήστε τα ψάρια που τα περιέχουν (τόνος, σολομός, γαύρος, σκουμπρί, σαρδέλα). Έχουν αντιφλεγμονώδη δράση, διαστέλλουν τα αιμοφόρα αγγεία, ευνοούν την οξυγόνωση των κυττάρων και την απομάκρυνση των τοξινών.

glass of waterΚαταναλώστε άφθονο νερό.

Παρόλο που είναι χειμώνας, προσπαθήστε να καταναλώνετε επαρκείς ποσότητες νερού, έστω και με το ζόρι! Η διούρηση που προκαλεί, θα βοηθήσει να «καθαρίσει» ο οργανισμός ταχύτερα. Αντιθέτως αποφύγετε την πρόσληψη χυμών και προτιμήστε την κατανάλωση φρούτων, που θα σας χορτάσουν καλύτερα, προσδίδοντας περισσότερες βιταμίνες και ίνες.

Περιορίστε το αλάτι και τα αλμυρά.

Έτσι ο οργανισμός θα μπορέσει, σε συνδυασμό με την άφθονη κατανάλωση νερού και τη διούρηση, να αποβάλλει την περίσσεια υγρών και τις κατακρατήσεις, με συνέπεια να «ξεφουσκώσει».

Αυξήστε τη φυσική σας δραστηριότητα.

Προσπαθήστε να ακολουθήσετε κάποια μορφής άσκηση, ό,τι ταιριάζει στον καθένα καλύτερα, για να «καούν» οι θερμίδες των εορτών, αλλά και να ξεκινήσει η νέα χρονιά με μια υπόσχεση ότι φέτος θα είστε πιο δραστήριοι, είτε αυτό είναι απλά περπάτημα, είτε το γυμναστήριο.

Στο σπίτι

Όπως ακριβώς το σώμα μας, έτσι και το σπίτι μας χρειάζεται τη δική του…αποτοξίνωση, από τα καθημερινά μικρόβια που το περιτριγυρίζουν. Ξέρετε τι πρέπει να κάνετε για να γίνει το σπίτι σας πιο…υγιές;

Βάλτε τάξη στην… ηλεκτρονική ακαταστασία.

Για την αποκτήσετε την πολυπόθητη ηρεμία μέσα στο ίδιο σας το σπίτι, κατ’ αρχήν απαλλαγείτε από την ακαταστασία που προκαλούν η τηλεόραση, ο υπολογιστής και ένα σωρό ηλεκτρονικά gadgets που γεμίζουν το χώρο σας. Βάλτε μία τάξη στα καλώδια και τα τηλεχειριστήρια, που έχουν στην κυριολεξία κυριεύσει τα σπίτια μας.

Φυσικά καθαριστικά.

Αποφύγετε όσο είναι δυνατόν τα χημικά απορρυπαντικά για την καθαριότητα του σπιτιού. Διαβάστε προσεκτικά όλα τα συστατικά που αναγράφονται στις ετικέτες των προϊόντων καθαρισμού που χρησιμοποιείτε και αναζητήστε εκείνα που είναι πιο φιλικά προσκείμενα στο περιβάλλον. Εναλλακτικά, υπάρχουν και φυσικές λύσεις καθαρισμού του σπιτιού σας. Ενδεικτικά αναφέρονται οι χρήσεις του αλατιού, της σόδας και του ξυδιού.

Πηγή: NaturaNrg #45