woman-meditating

Διαλογισμός: Επικοινωνώντας με τον ανώτερο εαυτό μας

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Body and mind, Ευεξία.

της Μαρίας Γκέκα

Ο διαλογισμός είναι μία διανοητική διαδικασία με σκοπό την αυτοθεραπεία, την εσωτερική ανάπτυξη, μία πιο χαρούμενη και δημιουργική ζωή. Με τον κατάλληλο διαλογισμό, απελευθερώνονται μέσα μας εκείνες οι ενέργειες που μας οδηγούν προς μία κατάσταση ανώτερης και ολιστικότερης υγείας. Μια επικοινωνία με την πραγματικότητα και τον ανώτερο εαυτό μας, ο οποίος μας αποκαλύπτει πολλά πράγματα και συλλαμβάνουμε έτσι ιδέες και αισθήματα σχετιζόμενα με την εσωτερική πραγματικότητα του θέματος που επιλέξαμε για να διαλογιστούμε. Μπαίνουμε κυριολεκτικά στην ουσία των πραγμάτων.

Νικάει το στρες – χαρίζει υγεία

Αμερικανική μελέτη, απέδειξε ότι η διαρκής εφαρμογή του διαλογισμού αποφέρει σημαντική βελτίωση σε όλες τις παθήσεις που σχετίζονται με το άγχος, όπως το στρες, η κατάθλιψη, η υπέρταση, οι καρδιακές αρρυθμίες, η αϋπνία, οι γαστρεντερικές διαταραχές, οι κρίσεις πανικού, το προεμμηνορροϊκό σύνδρομο και η εμμηνόπαυση.
Ο διαλογισμός  είναι το καλύτερο δώρο που μπορείτε να κάνετε στο σώμα σας, αφού βελτιώνει όλα τα συστήματα του οργανισμού, βάζει τέρμα στην αϋπνία και χαρίζει έως και περισσότερα χρόνια ζωής. Ακόμη, μπορεί να νικήσει το στρες που υπονομεύει συνεχώς την καθημερινότητα και την υγεία μας. Και το σπουδαιότερο, χαρίζει ηρεμία στο μυαλό επιτρέποντάς μας  να έχουμε τον έλεγχο των καταστάσεων.

Επικοινωνία με την «εσωτερική πραγματικότητα»  

Καλό είναι να λάβουμε καταρχήν υπόψη, ότι ο διαλογισμός είναι περισσότερο μια κατάσταση συνείδησης, παρά μια άσκηση συγκέντρωσης. Όσο προσπαθούμε να συγκεντρωθούμε, δεν διαλογιζόμαστε. Ο διαλογισμός  αρχίζει, όταν κατορθώσουμε να μπούμε σε κατάσταση συγκέντρωσης της προσοχής μας για κάποιο, έστω μικρό, χρονικό διάστημα. Συνήθως ονομάζουμε διαλογισμό τις ασκήσεις συγκέντρωσης που εκτελούμε καθημερινά. Όσο όμως καταβάλουμε προσπάθεια και παλεύουμε με τις σκέψεις μας, δεν διαλογιζόμαστε.

◗ Η συγκέντρωση λοιπόν είναι η πρώτη προϋπόθεση για το διαλογισμό.
◗ Η δεύτερη είναι η καλή ψυχική μας κατάσταση, η καλοσύνη δηλαδή.
◗ Η τρίτη είναι η δυνατότητα να βλέπουμε τον εαυτό μας με ειλικρίνεια, όπως ακριβώς είναι στην πραγματικότητα, χωρίς αυταπάτες.

Αν τηρηθούν αυτές οι τρεις προϋποθέσεις, τότε μπαίνουμε στην κατάσταση του διαλογισμού. Στο διαλογισμό η συγκέντρωση του νου εξασφαλίζει ένα είδος απομόνωσης από εξωτερικές και εσωτερικές επήρειες, ώστε να μπορέσουμε να αφουγκραστούμε τη φωνή του πραγματικού εαυτού μας. Είναι σαν να κλείνουμε τις πόρτες και τα παράθυρα, ώστε να μπορέσουμε να ακούσουμε με την ησυχία μας μουσική. Απομονωνόμαστε από οτιδήποτε είναι ξένο προς το στόχο της συγκέντρωσής μας. Όταν όμως η κατάσταση των αισθημάτων μας είναι καλή και εμφορούμαστε από καλές προθέσεις και αγαθά αισθήματα πίστης και αγάπης, τότε η απομόνωση αυτή της συγκέντρωσης, αντί να μας αποξενώσει από την πραγματικότητα, μας καθιστά, κατά έναν παράξενο τρόπο, πολύ ευαίσθητους και «ανοιχτούς». Οι κεραίες μας γίνονται πολύ ευαίσθητες και εκλεπτυσμένες, δίνοντάς μας έτσι τη δυνατότητα να συλλάβουμε μηνύματα από τον ανώτερο εαυτό μας και να μπορέσουμε να διεισδύσουμε στη βαθύτερη ουσία του αντικειμένου του διαλογισμού μας. Αυτό είναι στην πραγματικότητα ο διαλογισμός. Μια επικοινωνία με την πραγματικότητα και τον ανώτερο εαυτό μας, ο οποίος μας αποκαλύπτει πολλά πράγματα και συλλαμβάνουμε έτσι ιδέες και αισθήματα σχετιζόμενα με την εσωτερική πραγματικότητα του θέματος που επιλέξαμε για να διαλογιστούμε. Μπαίνουμε κυριολεκτικά στην ουσία των πραγμάτων.

yoga-poseΓΙΟΓΚΑ

Ελέγχετε το στρες με τον καλύτερο τρόπο

Η γιόγκα έχει γίνει παγκοσμίως γνωστή ως ένα φυσικό σύστημα υγείας που βελτιώνει τη δύναμη και την ευλυγισία του σώματος και ανακουφίζει το στρες. Ως γνωστόν, η  πρακτική της γιόγκα περιλαμβάνει άσκηση, διαλογισμό και τελετουργία για όλο το σώμα και το πνεύμα. Έτσι, οι σωματικές ασκήσεις της, οι οποίες ονομάζονται «ασάνες», δεν είναι ξεκομμένες αλλά λειτουργούν ως προετοιμασία για το διαλογισμό και αποτελούν μέρος ενός συστήματος διανοητικής αναζήτησης. Οι «ασάνες» έχουν σχεδιαστεί ώστε να κάνουν το σώμα ένα κατάλληλο όχημα για το ταξίδι σε υψηλότερα επίπεδα συνείδησης, για την επέκταση του νου.

Συνιστάται στις εγκυμονούσες, ως προετοιμασία για τον τοκετό και στους αθλητές πριν τον αγώνα. Στη γιόγκα, οι στάσεις του σώματος, η αναπνοή, ο διαλογισμός και οι κανόνες δεοντολογίας είναι οι τέσσερις θεμέλιοι λίθοι. Ο διαλογισμός δεν εξασθενεί τη γιόγκα, όπως λανθασμένα θεωρείται, αλλά είναι ένα βασικό μέρος της.
Με τη γιόγκα μαθαίνετε να ελέγχετε το στρες και να αντιμετωπίζετε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο όλες τις καταστάσεις έντασης και άγχους. Ένας κύκλος διαρκεί τρεις μήνες, με μία συχνότητα τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα.

Πηγή: NaturaNrg #65