healthy-food

Διορθωτικές διατροφικές κινήσεις για μετά τις γιορτές!

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Διατροφή, Μαθήματα διατροφής.

Δρ. Αναστασία Κανέλλου, Διατροφολόγος

Χωρίς τύψεις και απογοήτευση (για τον αδύναμό μας χαρακτήρα) και πάντα με μια ωραία ανάμνηση από τις νοστιμιές και τις παρέες που απολαύσαμε στις γιορτές, βοηθάμε τον οργανισμό μας να αποτοξινωθεί και να κάψει το περιττό λίπος που πήρε από τα λουκούλλεια γεύματα των γιορτών.

Μερικές απλές συμβουλές που εύκολα γίνονται μέρος της καθημερινότητάς μας μπορούν να κάνουν θαύματα:

  1. Παραλείπουμε το οινόπνευμα. Αν δεν γίνεται αλλιώς, πίνουμε μόνο ένα κρασάκι την ημέρα οι γυναίκες και δύο οι άντρες ή τρία ποτά την εβδομάδα.
  2. Περιορίζουμε τον καφέ (οποιοσδήποτε έχει φιλτραριστεί) σε 2 φλιτζάνια το πολύ. Αντίθετα πίνουμε 2-4 φλιτζάνια τσάι την ημέρα, προκειμένου να δράσουν οι αντιοξειδωτικές ουσίες που περιέχει και είναι ευεργετικές για τον οργανισμό μας.
  3. Δεν τρώμε καθόλου γλυκά, αλλά τα αντικαθιστούμε με φρέσκα φρούτα για να ξαναγεμίσουμε τις αποθήκες που άδειασαν από βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία και αντιοξειδωτικές. Κάθε μέρα πρέπει να τρώμε 2-3 φρέσκα φρούτα μιας και δεν έχουν όλα τα συστατικά τους αποθηκευτική δυνατότητα.
  4. Προσθέτουμε στην καθημερινή μας διατροφή λαχανικά (τουλάχιστον ένα πιάτο σούπας) σε όποια μορφή βολεύει. Φρέσκες σαλάτες, όπως μαρούλι/άνηθο/κρεμμυδάκι ή και σαλάτες από ταχυφαγεία (π.χ Ceasar’s), βρασμένα λαχανικά, όπως μπρόκολο ή κουνουπίδι, ζαρζαβατικά σε μορφή λαδερού, όπως σπανακόρυζο. Προσθέτουμε στις σαλάτες μας καθημερινά ένα φλιτζάνι τσαγιού φρέσκα μυρωδικά και το λάδι πρέπει να είναι μόνο το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο.
  5. Περιορίζουμε το κόκκινο κρέας (αρνί, κατσίκι, μοσχάρι, χοιρινό, τον κιμά τους και τα αλλαντικά τους) σε μια φορά την εβδομάδα. Επίσης, μόνο μια φορά τρώμε πουλερικά και τις υπόλοιπες ημέρες προτιμούμε όσπρια, λαδερά, ψάρι και μια φορά ζυμαρικά.
  6. Τρώμε καθημερινά μια χούφτα ξηρούς καρπούς, κατά προτίμηση ανάλατους και άψητους, ακόμα κι αν έχουμε πάρει κιλά στις γιορτές!

vegetablesΔιώξτε το άγχος και βάλτε πρόγραμμα

Δεν χρειάζεται να στενοχωριέστε για το θέμα των περιττών κιλών, αλλά φροντίστε να τα χάσετε ως το Πάσχα. Οι περισσότεροι παίρνουν 2 ως 4 κιλά μέσα στις γιορτές, οπότε ανήκετε στο μέσο όρο, είστε δηλαδή ένας φυσιολογικός άνθρωπος και μάλιστα από εκείνους που πέρασαν όμορφα στις γιορτές! Το να χάνετε 1 κιλό το μήνα, είναι ένας ρεαλιστικός και εφικτός στόχος. Θα τρώτε ένα πιάτο φαγητό την ημέρα (το κύριο γεύμα σας) και άλλα δύο μικρά, τσιμπολογώντας ενδιάμεσα μόνο φρούτα και σαλάτες. Μην τρώτε διαιτητικές τροφές και light προϊόντα, ούτε πρέπει να περιοριστείτε στο ψητό και στις σαλάτες καθημερινά. Μαγειρέψτε κάτι νόστιμο ή παραγγείλετε στο εστιατόριο ό,τι τραβάει η ψυχή σας, αρκεί να μη φάτε ποτέ περισσότερο από μια μερίδα. Παραλείψτε τα «πρώτα», τους μεζέδες, τα αναψυκτικά, το οινόπνευμα και το γλυκό, καθώς και το ψωμί συνοδευτικά. Θα πεινάσετε λίγο, χωρίς να νιώθετε όμως σκοτοδίνη και λιποθυμία.

Μην ξεχνάτε:

  • Να ζυγίζεστε μια φορά την εβδομάδα για να βλέπετε ότι κουνήθηκε άλλο λίγο ο δείκτης της ζυγαριάς και καλύτερα… να μην πείτε σε κανένα ότι κάνετε δίαιτα. Δε θα το καταλάβουν άλλωστε, αν σας δουν να τρώτε ένα κομμάτι παστίτσιο ή μια μερίδα μπιφτέκι με πατάτες τηγανιτές στην ταβέρνα ή με ένα τυλιχτό σουβλάκι στο χέρι.
  • Αρχίστε να πίνετε και εκχυλίσματα βοτάνων, όπως τσάι βουνού, λουίζα και φασκόμηλο τα κρύα απογεύματα του χειμώνα. Με λίγο μέλι θα σας κόψουν την πείνα και θα σας εφοδιάσουν με μυριάδες πολύτιμες ουσίες (γνωστές και άγνωστες).
  • Τα προϊόντα ολικής άλεσης (ψωμί, δημητριακά πρωινού) θα σας τροφοδοτήσουν με περισσότερα θρεπτικά συστατικά, με περισσότερη γεύση και θα βοηθήσουν το έντερό σας να λειτουργήσει καλύτερα.
  • Πίνετε οπωσδήποτε 2 λίτρα νερό καθημερινά και όταν έχετε μια επιθυμία για φαγητό – χωρίς να είναι ακριβώς πείνα-, πιείτε νερό μιας και συχνά τα μπερδεύουμε.
  • Περπατάτε 150 λεπτά την εβδομάδα, εάν δεν έχετε περιττά κιλά και 300 λεπτά την εβδομάδα, εάν έχετε περιττά κιλά. Εκτός από τη φυσική σας κατάσταση θα φτιάξει και η διάθεσή σας. Το περπάτημα θα κόψει λίγο και την όρεξή σας για φαγητό.

Προσοχή!

Συχνά τρώμε από ανία. Αυτή η «βαρεμάρα» και το ψυγείο που ανοίγει πανεύκολα είναι παγίδες στην προσπάθεια να χάσουμε κιλά. Επίσης, τρώμε βλέποντας τηλεόραση ή διαβάζοντας εφημερίδα, οπότε δεν απολαμβάνουμε τη γεύση, ούτε ελέγχουμε την ποσότητα. Φροντίστε να τρώτε αργά, χαλαρά, σε όμορφο περιβάλλον (όχι στα όρθια πάνω απ’ την κατσαρόλα) με παρέα και μασώντας πολλές φορές (30!) κάθε μπουκιά. Θα νιώθετε πάντα ανάλαφρα, δεν θα παιδεύεστε με το δυσάρεστο αίσθημα δυσφορίας που ακολουθεί κάθε «κραιπάλη» που κρατάει 2 ώρες και τελικά χαλάει την ποιότητα ζωής μας.
Σκεφτείτε το κι έτσι. Καλή όρεξη !

Πηγή: NaturaNrg #13