Δροσιστείτε με ένα ποτήρι φρέσκο ντοματοχυμό και νιώστε τα οφέλη του στην υγεία σας

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Διατροφή, Ομορφιά.

της Έφης Παφίλη

Η ντομάτα είναι ένα δημοφιλές λαχανικό, νόστιμο με πολλά θετικά για την υγεία. Συναντάται σε ποικίλες συνταγές και χρησιμοποιείται με διαφορετικούς τρόπους. Μία από τις πιο ευχάριστες επιλογές για την κατανάλωσή της είναι ως χυμός.

Αποτέλεσμα εικόνας για ντοματα

Διατροφική αξία χυμού ντομάτας

 Θρεπτικά συστατικά                           Αξία ανά 100 g

Υδατάνθρακες                                                3,9 g

Σάκχαρα                                                          2,6 g

Φυτικές ίνες                                                   1,2 g

Λίπος                                                               0,2 g

Πρωτεΐνη                                                         0,9 g

Νερό                                                               94,5 g

Βιταμίνη Α                                           ισοδ. 42 μg (5%)

Βιταμίνη C                                                     14 mg (17%)

Βιταμίνη Ε                                                       0,54 mg (4%)

Κάλιο                                                             237 mg (5%)

Λουτεΐνη και ζεαξανθίνη                           123 μg

 Οφέλη του ντοματοχυμού

  1. Μελέτες έχουν δείξει ότι το λυκοπένιο στον ντοματοχυμό μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του προστάτη. Χαμηλά επίπεδα λυκοπενίου αυξάνουν τις πιθανότητες εμφάνισης αδενωμάτων του παχέος εντέρου, που θεωρούνται πρόδρομος του καρκίνου του παχέος εντέρου.
  2. Ο ντοματοχυμός βελτιώνει το πεπτικό σύστημα. Είναι γνωστό ότι συμβάλλει στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας, ειδικά όταν αναμιγνύεται με χυμό σπανάκι. Είναι επίσης ένα φυσικό αντισηπτικό και μπορεί να αποτρέψει τη διάρροια και τις κοινές λοιμώξεις.
  3. Βοηθά στη μείωση της χοληστερόλης, καθώς διασπά τη LDL χοληστερόλη.
  4. Όσοι καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες λυκοπενίου, συστατικό που περιέχεται στις ντομάτες, μειώνουν κατά 30% τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του παγκρέατος. Υπάρχουν επίσης ενδείξεις ότι τα καροτενοειδή και η β- καροτίνη που βρίσκονται στις ντομάτες μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο περισσότερο από 40%.
  5. Περιέχει αντιοξειδωτικά, τα οποία έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικά την καταπολέμηση κάθε είδους φλεγμονής.
  6. Συμβάλλει στην πρόληψη και τη διαχείριση των καρδιακών παθήσεων, λόγω της νιασίνης, του καλίου, του φυλλικού οξέος, και της βιταμίνης Β6 που περιέχει. Βελτιώνει τα επίπεδα ομοκυστεΐνης, ενός αμινοξέος που σχετίζεται με την υγεία της καρδιάς.
  7. Οι ντομάτες περιέχουν βιταμίνη Κ, ένα από τα πιο σημαντικά βιταμίνες που σχετίζονται με την υγεία των οστών. Η κατανάλωση ντοματοχυμού ενεργοποιεί την οστεοκαλσίνη, η οποία είναι υπεύθυνη για τη διατήρηση του ασβεστίου στα οστά.
  8. Πίνοντας χυμό ντομάτας σε τακτική βάση βελτιώνεται η υγεία του δέρματος και των μαλλιών. Μελέτες στις οποίες οι συμμετέχοντες έπιναν δύο μερίδες χυμό ντομάτας κάθε μέρα, έδειξαν μείωση της ακμής και υγιή ανάπτυξη των μαλλιών.

Πηγή: NaturaNrg