goji_berry

Δυναμώστε με βιταμίνες και super foods

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Διατροφή, Ευεξία, Μαθήματα διατροφής, Υγεία.

της Κατερίνας Χατζήραϊ, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Όταν η κούραση και η αδυναμία δεν οφείλονται σε κάποιο πρόβλημα υγείας, όπως ο υποθυρεοειδισμός και η αναιμία, τότε ο συνήθης ύποπτος για τη μειωμένη ενεργητικότητα είναι η κακή διατροφή.  Πώς θα ανεβάσετε ενέργεια; Ποιες ενεργειακές τροφές -super foods θα σας βοηθήσουν;

Βιταμίνες του συμπλέγματος Β

Βιταμίνες του συμπλέγματος ΒΟι βιταμίνες δεν είναι άμεσες πηγές ενέργειας, αλλά εμπλέκονται σε διάφορες μεταβολικές διεργασίες του οργανισμού με σκοπό την παραγωγή ενέργειας. Συγκεκριμένα, κάποιες από τις βιταμίνες του συμπλέγματος Β, όπως η θειαμίνη (Β1), εμπλέκονται στα μεταβολικά μονοπάτια των υδατανθράκων, των λιπών και των πρωτεϊνών και ως εκ τούτου βοηθούν στην παραγωγή ενέργειας. Γι’ αυτό και η έλλειψή της προκαλεί συμπτώματα αδυναμίας, μειωμένης αντοχής και απώλειας βάρους. Επίσης, η πυριδοξίνη (Β6) εμπλέκεται στα μεταβολικά μονοπάτια της γλυκονεογένεσης (δηλαδή της σύνθεσης γλυκόζης από μη υδατανθρακικές πρόδρομες ενώσεις). Άλλες βιταμίνες του συμπλέγματος Β, όπως η Β12 και το φυλλικό οξύ, είναι απαραίτητες για τον σχηματισμό της αιμοσφαιρίνης στα ερυθρά αιμοσφαίρια.
Εδώ να σημειώσουμε ότι ακολουθώντας ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο, είναι σπάνιο να υπάρχει έλλειψη των βιταμινών αυτών, καθώς βρίσκονται στα περισσότερα τρόφιμα. Ένα άτομο που ακολουθεί όμως χορτοφαγική διατροφή (ίσως και αυστηρή) ενδεχομένως να εμφανίζει κάποια έλλειψη (κυρίως της Β12) και χρειάζονται συγκεκριμένες διατροφικές οδηγίες και συνδυασμούς. Τις βιταμίνες του συμπλέγματος Β θα τις βρείτε σε τρόφιμα όπως το κρέας, το συκώτι, τα πουλερικά, τα ψάρια, τα αυγά, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τη βρώμη, την πατάτα, το ψωμί, τα φασόλια, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, την μπανάνα και τα αποξηραμένα δαμάσκηνα.


Γότζι Μπέρι (Goji Berry)

To Γότζι Μπέρι (Goji Berry) είναι ένα είδος μούρου της οικογένειας των σολανοειδών. Το φυτό αυτό καλλιεργείται στην Κίνα, στο Θιβέτ και σε άλλα μέρη της Ασίας. Έχει γίνει ευρέως γνωστό την τελευταία δεκαετία, καθώς διαθέτει πολλές ευεργετικές ιδιότητες για τον οργανισμό σας, γι’ αυτό και έχει χαρακτηριστεί ως σούπερ φρούτο ή «super food» (υπερτροφή). Συγκεκριμένα, έρευνες έχουν δείξει ότι το Goji Berry τονώνει τον οργανισμό και προστατεύει από την κόπωση. Επίσης, περιέχει αντιγηραντικές, αντιοξειδωτικές και αντικαρκινικές ιδιότητες, αυξάνει το μεταβολισμό, συμβάλλει στον έλεγχο της γλυκόζης στα άτομα με σακχαρώδη διαβήτη, προστατεύει από το γλαύκωμα και γενικότερα συμβάλλει στην ανοσορρύθμιση του οργανισμού. Σύμφωνα με έρευνες, η ποσότητα που παρέχει ευεργετικές ιδιότητες είναι 150 γρ. φρέσκα μούρα/ ημέρα.

Ginseng

ginsengΕίναι γνωστό ως κινέζικο ή κορεάτικο Ginseng. Το φυτό αυτό θεωρείται ένα τονωτικό που μπορεί να βελτιώσει τη ζωτικότητα, την υγεία και τη μακροζωία. Η ρίζα του περιέχει υδατάνθρακες, όπως πολυσακχαρίτες, βιταμίνες, αλκαλοειδή, λιποδιαλυτά συστατικά, οργανικά οξέα και ιχνοστοιχεία, τα οποία συμβάλλουν σημαντικά στη δράση του. Μελέτες δείχνουν ότι το Ginseng έχει αντιοξειδωτικές αλλά και διεγερτικές ιδιότητες και για τον λόγο αυτό συμβάλλει στη μείωση της κούρασης και του στρες μέσω της έκκρισης κορτικοστεροειδών. Το Ginseng διεγείρει επίσης τον σχηματισμό των αιμοφόρων αγγείων και βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος στον εγκέφαλο, βελτιώνοντας έτσι τη μνήμη και τις γνωστικές ικανότητες. Χρησιμοποιείται επίσης ως θεραπεία για τον σακχαρώδη διαβήτη, τις ημικρανίες, τις μολύνσεις, την ενίσχυση του οργανισμού σε φάση ακτινοβολιών και διεγείρει την όρεξη. Τέλος, όσον αφορά στον αθλητισμό, θεωρείται ότι ενισχύει τη φυσική απόδοση. Συγκεκριμένη έρευνα έδειξε ότι δοσολογία 200-400 γρ/ημέρα για 8 εβδομάδες μπορεί να βελτιώσει τη φυσική απόδοση.

Πρωτεΐνες

Είναι σημαντικό να εντάξετε πρωτεϊνούχα τρόφιμα στη διατροφή σας μέσα στο πλαίσιο ενός ισορροπημένου διαιτολογίου, καθώς εκτός από την ενέργεια που προσφέρουν, ενισχύουν τον κορεσμό σας και σας βοηθούν στον έλεγχο του σωματικού σας βάρους.

Και λίγη καφεΐνη δεν βλάπτει…

Ο καφές αποτελεί αδιαμφισβήτητα ένα παγκόσμια διαδεδομένο ρόφημα. Η κύρια δραστική του ουσία είναι η 1,3,7 τριμεθυλοξανθίνη ή αλλιώς η γνωστή σε όλους μας καφεΐνη. Η καφεΐνη βρίσκεται στα φύλλα, τους σπόρους και τους καρπούς πολλών φυτών, όπως οι κόκκοι κακάο και καφέ, το τσάι (το πράσινο ή το μαύρο τσάι). Η καφεΐνη δρα στο κεντρικό νευρικό σύστημα προσφέροντας στο άτομο τόνωση και εγρήγορση, ενώ μια από τις ιδιότητες της καφεΐνης είναι ότι ενισχύει τον οργανισμό και κατά την άσκηση. Συγκεκριμένα, έρευνα έχει δείξει ότι σε ποσότητα (3–6 mg/kg) προσφέρει εργογόνα δράση.

Πηγή: NaturaNrg #59

Sas-endiaferei_arrow

H άνοιξη ήρθε κι εσείς νιώθετε πεσμένοι; Aνεβάστε διάθεση!

7 berries (μούρα) που πρέπει να τρώτε κάθε μέρα!

Μύθοι και αλήθειες για την καφεΐνη!