dandruff

Έχετε πιτυρίδα; Μήπως φταίει η διατροφή σας;

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Μαθήματα διατροφής, Ομορφιά.

της Ειρήνης Χαρτερού, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Η πιτυρίδα είναι από τα πιο γνωστά προβλήματα που αντιμετωπίζουν πάνω από το 20% των γυναικών και πάνω από το 30% των ανδρών. Μερικοί ερευνητές υποστηρίζουν ότι όλοι οι άνθρωποι υποφέρουν λίγο ή πολύ από πιτυρίδα και το θέμα είναι πώς το αντιμετωπίζει ψυχολογικά ο καθένας. Μόνο όταν φαίνεται η πιτυρίδα ή παρουσιάζεται κνησμός καταφεύγει κανείς στο δερματολόγο για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Μήπως όμως λύση μπορεί να δώσει η διατροφή μας; Η απάντηση είναι ναι!

Με τη σωστή διατροφή μπορούμε να βελτιώσουμε την ανάπτυξη, την υφή, τη λάμψη και φυσικά το ενοχλητικό πρόβλημα της πιτυρίδας. Ας δούμε αναλυτικά τα διατροφικά σημεία στα οποία πρέπει να δώσουμε έμφαση.

Καταναλώνετε τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες. Η πρωτεΐνη είναι μια ουσία απαραίτητη για κάθε κύτταρο του οργανισμού, μαζί και αυτών που παράγουν τρίχες. Όταν δεν λαμβάνουμε αρκετή πρωτεΐνη, ο οργανισμός μας δεν λειτουργεί σωστά, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να παραγάγει νέο τρίχωμα.
Φροντίστε να υπάρχει αυγό στο εβδομαδιαίο διαιτολόγιo. Είναι μία καλή πηγή πρωτεΐνης, σιδήρου, σεληνίου, θείου και ψευδαργύρου. Ο σίδηρος είναι ιδιαίτερα σημαντικός, επειδή βοηθά τα κύτταρα να μεταφέρουν οξυγόνο στους θύλακες των τριχών.
Καταναλώνετε καθημερινά ξηρούς καρπούς και προϊόντα ολικής αλέσεως που είναι εξαιρετικές πηγές ψευδαργύρου. Πηγή ψευδαργύρου είναι επίσης τα οστρακοειδή. Ο ψευδάργυρος είναι ένα μέταλλο που σχετίζεται με την τριχόπτωση (κυρίως στους άνδρες). Αυτό συμβαίνει, γιατί συντελεί στην αναστολή ενός ενζύμου που μετατρέπει την τεστοστερόνη σε DHT ή αλλιώς δυιδροτεστοστερόνη, το οποίο όταν υπάρχει σε υψηλά επίπεδα, μπορεί να προκαλέσει τριχόπτωση.

Τα μαλλιά μας δείχνουν πόσο υγιείς είμαστε, αλλά αποκαλύπτουν και πολλά για την προσωπικότητα και τη διάθεσή μας. Το άγχος, η λανθασμένη διατροφή και οι ορμονικές διαταραχές είναι οι κυριότερες αιτίες που κάνουν τα μαλλιά να χάσουν τη λάμψη τους, να φαίνονται θαμπά και ξηρά ή ακόμα και να έχουν πιτυρίδα. Για να έχετε υγιή, λαμπερά μαλλιά, φροντίστε η καθημερινή σας διατροφή να περιέχει άφθονα λαχανικά, γάλα, φρούτα και φύτρες σταριού.

Τροφές για υγιή μαλλιά είναι ο σολομός, η ρέγκα, οι σαρδέλες, η πέστροφα, το σκουμπρί, καθώς και το αβοκάντο και οι σπόροι κολοκύθας, μιας και είναι πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, βιταμίνη D και πρωτεΐνες. Αυτός ο συνδυασμός είναι η αρχή για δυνατά και υγιή μαλλιά. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα βρίσκονται επίσης στις μεμβράνες των κυττάρων στο δέρμα του τριχωτού της κεφαλής, και τα φυσικά έλαια το διατηρούν ενυδατωμένο.
Προτιμήστε για σαλάτα τα σκούρα, φυλλώδη λαχανικά, όπως το μπρόκολο, το κατσαρό λάχανο, το σπανάκι και το σέσκουλο, που περιέχουν ικανοποιητικές ποσότητες σιδήρου, β-καροτένιου, φυλλικού οξέος και βιταμίνης C. Αυτά τα θρεπτικά συστατικά βοηθάνε τα τριχοθυλάκια να είναι υγιή και να κυκλοφορεί σωστά το αίμα στο τριχωτό της κεφαλής.
Μια άλλη κατηγορία τροφών που έχει ευεργετικές ικανότητες στα μαλλιά είναι τα γαλακτοκομικά προϊόντα και κυρίως αυτά που είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά. Το γάλα και τα προϊόντα του είναι πλούσια σε πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, βιταμίνη D και βιταμίνη Β5 (παντοθενικό οξύ). Τα συστατικά αυτά βρίσκονται στα περισσότερα προϊόντα περιποίησης μαλλιών και βοηθούν στην καταπολέμηση και τη μη εμφάνιση της πιτυρίδας.

Οι ένοχες τροφές

Όμως δεν αρκεί να γνωρίζουμε μόνο τι τροφές πρέπει να προτιμάμε, αλλά και ποιες ενοχοποιούνται για την αύξηση της πιτυρίδας. Σύμφωνα με έρευνες, τα σάκχαρα και οι απλοί υδατάνθρακες, όπως για παράδειγμα η ζάχαρη, μπορούν να προωθήσουν περισσότερο τη φλεγμονή στα σώμα μας. Οπότε είναι λογικό ότι η κατανάλωση μιας διατροφής με χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και πλούσια σε αντιοξειδωτικά, θα μπορούσε να βοηθήσει στον έλεγχο της πιτυρίδας.
Συνοψίζοντας, μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε λαχανικά και φρούτα θα ήταν η λύση για την αποφυγή και την καταπολέμηση της πιτυρίδας.

Πηγή: NaturaNrg #41