brown-rice, bowl

Έχω ακούσει ότι μερικοί υδατάνθρακες βοηθούν στο αδυνάτισμα, ποιοι είναι αυτοί;

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Διατροφή, Μαθήματα διατροφής, Νέα.

Aπαντά η Αναστασία Κόκκαλη, Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Το ανθεκτικό άμυλο (resistant starch) είναι ένας τύπος φυτικής ίνας που βρίσκεται σε συγκεκριμένα αμυλούχα φαγητά, τα οποία έχουν κρυώσει καλά μετά το μαγείρεμα πχ. όσπρια, αρακάς, πατάτες κ.λπ. Πρόκειται για το 10% του αμύλου, που δεν απορροφάται ούτε χωνεύεται από τον οργανισμό, αλλά αντιστέκεται στη διαδικασία της πέψης και φτάνει ανέπαφο στο παχύ έντερο. Καταναλώνοντας ένα γεύμα με ανθεκτικό άμυλο μπορούμε να κάψουμε κατά 20-25% περισσότερο λίπος, δράση που μπορεί να διαρκέσει όλη την ημέρα.


Το άμυλο αυτό δεν ανεβάζει το σάκχαρο και τα επίπεδα  ινσουλίνης τόσο γρήγορα όσο οι υπόλοιποι υδατάνθρακες. Επίσης, αποτρέπει την αίσθηση γρήγορης πείνας μετά το γεύμα και παράλληλα προσδίδει λιγότερες θερμίδες από άλλους υδατάνθρακες. Το ανθεκτικό άμυλο υπάρχει σε σπόρους, όσπρια (κυρίως φακές και φασόλια) και μη επεξεργασμένα δημητριακά ολικής αλέσεως (βρώμη), στο καλαμπόκι και στο καστανό ρύζι. Αυξάνεται όταν κρυώνει το ρύζι, οι πατάτες και τα ζυμαρικά πριν την κατανάλωση. Στόχος είναι τα 15-20 γρ/μέρα, για να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη. Μισή κούπα μαγειρεμένων φασολιών ή δύο άγουρες μπανάνες αποδίδουν περίπου 5 γραμμάρια.

Πηγή: NaturaNrg #64