fitness_trends

fitness trends (οι νέες τάσεις στη γυμναστική)

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Fitness.

του Δηµήτρη Κρινάκη, Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Α.Π.Θ.

Οι τάσεις στη γυµναστική είναι πλέον θεσµός. Νέα προγράµµατα άσκησης ξεπηδάνε στα studio της Αµερικής και της Ευρώπης και ξετρελαίνουν τον κόσµο. Για του λόγου το αληθές, το Αµερικανικό Ινστιτούτο Υγείας και Γυµναστικής διεξάγει κάθε χρόνο έρευνα για τις νέες τάσεις στη γυµναστική. Ποια είδη άσκησης θα γίνουν τα αγαπηµένα εκατοµµυρίων γυναικών και ανδρών µέσα στους επόµενους µήνες; 

Cross fit

Ιδιαίτερα απαιτητική προπόνηση, που τον τελευταίο καιρό έχει στην κυριολεξία κατακλύσει τη χώρα μας. Πρόκειται για έναν συνδυασμό από ασκήσεις ενόργανης γυμναστικής, άρσης βαρών, τρέξιμο μικρών και μεγάλων αποστάσεων, που έχουν σαν στόχο τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης του αθλούμενου. Ο αθλούμενος αρκετές φορές φτάνει στα όριά του και μάλιστα πολλές φορές τα ξεπερνά! Απαιτεί αυτοσυγκέντρωση, σωστή τεχνική και αρκετή…..υπομονή!

Trx

Trx ή αλλιώς προπόνηση με ιμάντες αιώρησης. Η αρχή έγινε από έναν πεζοναύτη μέσα στο υποβρύχιο και σιγά-σιγά κατέκλυσε ολόκληρο τον κόσμο. Πρόκειται για ασκήσεις δυναμικές, πολυαρθρικές, με το βάρος του σώματός μας, χρησιμοποιώντας μόνο έναν ανθεκτικό ιμάντα! Ασκήσεις που βελτιώνουν τη δύναμη, την ισορροπία, την αντοχή, τη μυϊκή υπερτροφία. Τα πλεονεκτήματά του είναι ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί εντός ή εκτός γυμναστηρίου, από όλες τις ηλικίες, άνδρες και γυναίκες. Επίσης, έχει τεράστια ποικιλία ασκήσεων, η οποία μπορεί να γίνει είτε ατομικά είτε ομαδικά!

Zumba

Ενσωματώνοντας τη διασκέδαση, το χορό, τη γυμναστική και το party, καθιερώθηκε σαν μία ισχυρή κίνηση στη βιομηχανία του fitness. Μία χορογραφία zumba περιλαμβάνει λίγο από salsa, hip hop, merengue, mambo, samba, flamenco, μέχρι πολεμικές τέχνες αλλά και tango! Οι αθλούμενοι τη λατρεύουν, διότι είναι απλή, ευχάριστη και αρκετά ενδιαφέρουσα μέθοδος προπόνησης, με συνεχείς εναλλαγές έντασης και ρυθμού!

Kettlebels

Αυτές οι θαυματουργές μικρές μπάλες κανονιού με λαβή, είναι γνωστές από τον 17ο αιώνα στους Ρώσους αρσιβαρίστες. Η μεγάλη τους διαφορά από τους απλούς αλτήρες είναι ότι ο αθλητής προσπαθεί συνεχώς να ισορροπήσει και να σταθεροποιήσει τα kettlebels στα χέρια του, κάνοντας την προπόνηση αρκετά αποδοτική! Το ασκησιολόγιό τους αποτελείται από ασκήσεις που εκτελούνται με το βάρος του σώματός μας, ασκήσεις λειτουργικές και πολυαρθρικές, προσφέροντας δύναμη, ευλυγισία, αντοχή και ισορροπία!

Aerial yoga

Μία ακόμη μορφή της yoga έρχεται στους χώρους άθλησης της χώρας μας. Πρόκειται για παραλλαγές στις παραδοσιακές ασκήσεις yoga, που εκτελούνται μέσα σε υφάσματα που κρέμονται από το ταβάνι. Η βαρύτητα προσφέρει ανακούφιση στους πόνους των αρθρώσεων, τεντώνει τους μύες, ενώ ενισχύει τους μύες που αποτελούν το κέντρο του σώματός μας.

Τραμπολίνο

Συνεχείς αναπηδήσεις πάνω σε μίνι τραμπολίνο προσφέρουν στους αθλούμενους εξάσκηση και ευεξία. Γέλιο, χαρά, αλλά και κούραση συνοδεύουν συνήθως ένα μάθημα, βελτιώνοντας την ισορροπία, την αντοχή, το συντονισμό, την ενδυνάμωση. Αρκετά αποδοτικό και ευχάριστο, αποτελεί έναν εναλλακτικό τρόπο εκγύμνασης όλου του σώματος!

Pole dancing

Συνδυασμός χορού και γυμναστικής πάνω σε στύλο, το pole dancing ήλθε από το εξωτερικό. Αποτελείται από διαφορετικά επίπεδα, γυμνάζει ολόκληρο το σώμα και προσφέρει ευλυγισία και δύναμη. Ένα μάθημα περιλαμβάνει την απαραίτητη προθέρμανση, την εκμάθηση τεχνικών και συνδυασμών, την αποθεραπεία και στο τέλος τις διατάσεις.

Cross train

Μία μορφή κυκλικής προπόνησης που αποτελείται από συνεχείς εναλλαγές έντασης και ερεθισμάτων. To cross train μπορεί να γίνει οπουδήποτε, αρκεί να υπάρχει φαντασία και όρεξη! Στην ουσία γίνεται εναλλαγή αερόβιων και αναερόβιων μορφών προπόνησης, με στόχο τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης. Φοβερά ενδιαφέρον και αποτελεσματικό, συστήνεται σε όλους!

 

Πηγή: NaturaNrg #38