woman_green food

Φουλ στα πράσινα

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Δίαιτα, Διατροφή, Μαθήματα διατροφής.

της Αφροδίτης Ραυτοπούλου

Μία ανάσα πριν το καλοκαίρι κορυφώνεται η επιθυμία μας να περιποιηθούμε τον εαυτό μας, να αποτοξινωθούμε και να απελευθερωθούμε από τα περιττά κιλά. Την ίδια στιγμή, η αλλαγή της εποχής μάς κάνει να διψάμε για μία τονωτική ένεση ενέργειας, προκειμένου να νικήσουμε το αίσθημα κούρασης και τις ψυχολογικές μεταπτώσεις. Είναι η στιγμή που η διατροφή μας έχει ανάγκη από μία ισχυρή δόση… χλωροφύλλης! 

Ποντάρετε σε πράσινα τρόφιμα που αποτοξινώνουν και ξεπρήζουν τον οργανισμό, καταπολεμούν τα ψωμάκια και τονώνουν τους μύες.

Στην αλλαγή της εποχής, υπάρχει ένας ακόμα λόγος για να μη λείπουν τα φρούτα και τα λαχανικά από το πιάτο σας. Κατά τη διάρκεια του χειμώνα, ο οργανισμός έχει συσσωρεύσει τοξίνες που τώρα έχει ανάγκη να αποβάλλει. Η περιεκτικότητα των πράσινων τροφίμων σε βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία και αντιοξειδωτικές ουσίες συμβάλλει λοιπόν στο «καθάρισμα» του οργανισμού, χαρίζοντάς σας ενέργεια και ευεξία.

Το μυστικό κρύβεται στη χλωροφύλλη

Η χλωροφύλλη είναι η χρωστική ουσία που ευθύνεται για το πράσινο χρώμα των λαχανικών. Οι διατροφολόγοι επισημαίνουν ότι η χλωροφύλλη έχει αποτοξινωτικές ιδιότητες, καταπολεμάει τις ελεύθερες ρίζες και τη γήρανση των κυττάρων, και την ίδια στιγμή ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα. Επιπλέον, η χημική σύστασή της μοιάζει με αυτήν της αιμοσφαιρίνης, γι’ αυτό και ενδείκνυται για την αντιμετώπιση της αναιμίας και της ατονίας.

Οι επιστήμονες αναφέρουν ακόμα ότι μία διατροφή πλούσια σε πράσινα τρόφιμα αποτελεί ασπίδα απέναντι σε πολλές μορφές καρκίνου. Η χλωροφύλλη έχει αποδειχτεί ικανή να καταπολεμάει την αφλατοξίνη, μία καρκινογόνα ουσία που παράγεται από τους μύκητες. Αμερικανική έρευνα από το Johns Hopkins Bloomberg School έδειξε ότι η χλωροφυλλίνη (παράγωγο της χλωροφύλλης) μπορεί να μειώσει έως και 55% τις καρκινογόνες αλλοιώσεις του DNA που προκαλούνται από την αφλατοξίνη.

Επιπλέον, τα πρασινόφυλλα λαχανικά και τα φασολάκια είναι πλούσια σε βιταμίνη Β9 (ή αλλιώς φολικό οξύ) που έχει αποδειχτεί ότι μειώνει την πιθανότητα εμφάνισης άσθματος και αλλεργιών, ενώ όταν οι διαταραχές αυτές υπάρχουν ήδη, καταλαγιάζει την ένταση των συμπτωμάτων τους.

Ερευνητές από το Σουηδικό Ινστιτούτο Karolinska διαπίστωσαν ότι τα νιτρικά άλατα των πρασινόφυλλων λαχανικών βελτιώνουν την αποτελεσματικότητα των μιτοχονδρίων, των ενεργειακών κέντρων των κυττάρων των μυών και των ιστών. Το αποτέλεσμα; Όσοι γυμνάζονται, νιώθουν λιγότερη κούραση. Ανακαλύψτε λοιπόν τους «πράσινους» συμμάχους της διατροφής σας!

Πράσινα και ανοιξιάτικα 

Πράσινα Φασολάκια 

fasolakiaΤα πράσινα φασολάκια, αν και έχουν λίγες θερμίδες (μόνο 43,75 σε ένα ολόκληρο φλιτζάνι), είναι φορτωμένα με θρεπτικά συστατικά. Αποτελούν μια εξαιρετικά πλούσια πηγή βιταμίνης Κ, βιταμίνης C, μαγγανίου, βιταμίνης Α, φυτικών ινών, καλίου, φολικού οξέος και σιδήρου. Είναι επίσης καλή πηγή μαγνησίου, θειαμίνης, ριβοφλαβίνης, χαλκού, ασβεστίου, φωσφόρου, πρωτεϊνών, ωμέγα-3 λιπαρών οξέων και νιασίνης.

Εδώ πρέπει να επισημάνουμε τα εξής:  συνδυασμός των βιταμινών Α και C που περιέχουν καθιστά τα φασολάκια μια ιδιαίτερα θρεπτική τροφή, γιατί τα δύο αυτά στοιχεία είναι σημαντικά αντιοξειδωτικά που εργάζονται για τη μείωση των ποσοστών των ελεύθερων ριζών στον οργανισμό, η βιταμίνη C ως υδατοδιαλυτό αντιοξειδωτικό και η βήτα-καροτίνη, ως λιποδιαλυτή. Αυτή η ομάδα βιταμινών βοηθά στην αποφυγή οξείδωσης της χοληστερόλης. Ένα φλιτζάνι φασολάκια σάς παρέχει 16,6% της ημερήσιας αξίας για τη βιταμίνη A, μαζί με το 20,2% της ημερήσιας τιμής για τη βιταμίνη C.

zucchiniΚολοκυθάκια (Μην τα υποτιμάτε)

Είναι νόστιμα, διουρητικά, αποτοξινωτικά. Τα κολοκυθάκια μπορεί να μην περιέχουν πληθώρα θρεπτικών συστατικών όπως άλλα λαχανικά, όμως διαθέτουν:

  • Χαμηλές θερμίδες (100 γρ. έχουν μόλις 15 θερμίδες).
  • Φυτικές ίνες, κάλιο (όσο περίπου η μπανάνα), ασβέστιο, φυλλικό οξύ, σίδηρο, χαλκό, ψευδάργυρο, μαγγάνιο, φώσφορο, λουτεΐνη (για την υγεία των ματιών), βιταμίνη C, νιασίνη (Β3) και υψηλά επίπεδα καροτενοειδών (όπως το αντιοξειδωτικό Β-καροτένιο), που μετατρέπονται μέσα στο σώμα σε βιταμίνη Α.
  • Μειώνουν τα υψηλά επίπεδα ομοκυστεΐνης, που οδηγούν σε εγκεφαλικό ή καρδιακό επεισόδιο (όταν καταναλώνεται συχνά). Πρόσφατες έρευνες έδειξαν ακόμα ότι ανακουφίζει από τα συμπτώματα της καλοήθους υπερτροφίας του προστάτη και της ρευματοειδούς αρθρίτιδας, ενώ προστατεύει από τον κίνδυνο νόσησης από σκλήρυνση κατά πλάκας. Θεωρείται επίσης ότι μειώνει την οξείδωση της χοληστερόλης και την αρτηριακή πίεση, ενισχύει τα τριχοειδή αγγεία και τη μνήμη. Κατατάσσεται στα αντικαρκινικά τρόφιμα, προστατεύοντας τα κύτταρα από μεταλλάξεις.

Μαϊντανός

parsleyΤο γνωρίζατε ότι μια κουταλιά τριμμένου μαϊντανού περιέχει την ίδια ποσότητα βιταμίνης C με ένα πορτοκάλι; Κι όμως το εν λόγω αρωματικό φυτό είναι πλούσιο σε β-καροτίνη που διακρίνεται για τις αντιοξειδωτικές της ιδιότητες. Επιπλέον, περιέχει ασβέστιο που είναι πολύτιμο για τα οστά, καθώς και κάλιο που φημίζεται για τη στραγγιστική δράση του. Προσθέστε το ωμό στα πιάτα σας, για να μην χάνει τις ευεργετικές ιδιότητές του.

Είναι γνωστό ότι για να μη χάνουν τα λαχανικά τα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά τους, είναι καλύτερα να καταναλώνονται ωμά η ψημένα με ελαφρύ τρόπο – ιδανικό θεωρείται το μαγείρεμα στον ατμό.

Πράσινα φρούτα

Τα ακτινίδια και τα πράσινα μήλα είναι φρούτα που τα βρίσκετε εύκολα κάθε εποχή του χρόνου και μπορούν να σας βοηθήσουν να χάσετε τα περιττά κιλά. Το πράσινο μήλο περιέχει λιγότερη ζάχαρη από τις άλλες ποικιλίες και άρα δεν σας φορτώνει με περίσσιες θερμίδες, ενώ το ακτινίδιο είναι πλούσιο σε ίνες που συμβάλλουν στη ρύθμιση της εντερικής λειτουργίας

Πράσινο τσάι

Αποτελεί πλούσια πηγή σε πολυφαινόλες, ουσίες με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. Πίνετε τρία φλιτζάνια ημερησίως χωρίς να προσθέτετε ζάχαρη ή γάλα (η καζεΐνη του γάλακτος εξουδετερώνει τη θετική δράση των πολυφαινόλων). Προσθέστε ελεύθερα αντιθέτως λεμόνι.

Πράσινο πιπέρι

Είναι πιο αρωματικό από το μαύρο και την ίδια στιγμή διεγείρει την έκκριση γαστρικών υγρών ευνοώντας έτσι την πέψη, ιδίως των πρωτεϊνών. Περιέχει πιπερίνη, μία ουσία που ανεβάζει τη σωματική θερμοκρασία, κάνοντας τον οργανισμό να καίει περισσότερες θερμίδες.

algaeΦύκια

Προσθέστε τα μέσα σε σούπες ή καταναλώστε τα μόνα τους, αφού πρώτα τα μουλιάσετε. Έχουν πολύ ενδιαφέρουσα γεύση (αυτά που καταναλώνονται συνήθως είναι οι ποικιλίες Kombu, Nori, Wakame και Dulse) και είναι πλούσια σε μεταλλικά άλατα και ολιγοστοιχεία. Ειδικά η περιεκτικότητά τους σε ιώδιο τα καθιστά πολύτιμο σύμμαχο για εσάς που κάνετε δίαιτα, αφού επιταχύνει τον μεταβολισμό.

Αλόη βέρα

Οι τοξίνες που συσσωρεύονται στον οργανισμό κατά τη διάρκεια του χειμώνα, προκαλούν φλεγμονές ιδιαίτερα στο πεπτικό σύστημα. Για να απελευθερωθείτε από αυτές, μπορείτε να ποντάρετε σε ένα συμπλήρωμα διατροφής με βάση τον χυμό της αλόης βέρα που έχει καταπραϋντικές και στραγγιστικές ιδιότητες.

Έξτρα παρθένο ελαιόλαδο

Τα οφέλη του είναι τόσα πολλά που δεν είναι τυχαίο ότι δεν λείπει ποτέ από κανένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής. Τα λιπαρά οξέα που περιέχει, μειώνουν την «κακή» χοληστερόλη και προστατεύουν τις μεμβράνες των κυττάρων, διατηρώντας τις ελαστικές. Και σε αυτήν την περίπτωση το έντονο πράσινο χρώμα του προέρχεται από τη χλωροφύλλη, την πολύτιμη αντιοξειδωτική χρωστική ουσία.

Το πράσινο χρώμα έχει και χρωμοθεραπευτική δράση

Όπως εξηγούν οι ειδικοί, το πράσινο διακρίνεται για τις χαλαρωτικές και εξισορροπιστικές του ιδιότητες, γι’ αυτό και ενδείκνυται στις περιόδους έντονου σωματικού και ψυχολογικού στρες και στις αλλαγές της εποχής.

Πηγή: NaturaNrg #28

Sas-endiaferei_arrow

Σπιρουλίνα: το θαυματουργό φύκι!

Εις το βυθό, εις το βυθό της θάλασσας… υπάρχουν κρυμμένες θεραπείες!

Το δροσιστικό smoothie που ξεφουσκώνει!