plum

Φθινοπωρινή φρουτοπία

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Διατροφή, Μαθήματα διατροφής, Νέα.

της Χριστίνας Μπαλαμώτη

Σεπτέμβριος – Φθινοπωρινή φρουτοπία

Λαχανικά: Κολοκυθάκια, ντομάτες, μπάμιες, κρεμμύδια ξερά, πατάτες.
Φρούτα: Σταφύλια, σύκα, αχλάδια, μήλα, δαμάσκηνα, καρπούζια, πεπόνια, νωπά καρύδια, φιστίκι Αιγίνης.

Φθινοπωρινή φρουτοπίαΣύκο

Το σύκο είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, τα οποία προάγουν ανθρώπινη υγεία, ενώ παράλληλα δεν προσδίδει ιδιαίτερες θερμίδες. Πιο συγκεκριμένα, 100gr. σύκων περιέχουν μόλις 80 θερμίδες. Το σύκο περιέχει επίσης πολλές βιταμίνες κυρίως Βιταμίνη Α, C και Ε αλλά και βιταμίνες του συμπλέγματος Β (Β1, Β2, Β6). Ακόμη είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε φυτικές ίνες και γι αυτό χρησιμοποιείται πολύ συχνά για την αντιμετώπιση προβλημάτων του γαστρεντερικού συστήματος (δυσκοιλιότητα). Τα σύκα ακόμα και μετά την αποξήρανσή τους διατηρούν μεγάλο μέρος των θρεπτικών τους συστατικών, γεγονός που τα ανάγει σε ένα εύκολο, γρήγορο και θρεπτικό σνακ που μπορεί να χρησιμοποιηθεί οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας!

Φθινοπωρινή φρουτοπίαΣταφύλι

Αμέτρητες έρευνες έχουν γίνει μέχρι σήμερα για τη διατροφική αξία του σταφυλιού και όλες καταλήγουν σε ένα κοινό παρονομαστή: το σταφύλι έχει ιδιαίτερα ευεργετικές επιδράσεις στην ανθρώπινη υγεία. Το φρούτο λοιπόν του φθινοπώρου, όπως πολύ συχνά το αποκαλούν είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε αντιοξειδωτικές ουσίες, οι οποίες του προσδίδουν αντικαρκινικές και καρδιοπροστατευτικές ιδιότητες! Πιο συγκεκριμμένα, η ουσία ρεσβερατρόλη θεωρείται ως το ενεργό συστατικό που κάνει το σταφύλι να έχει θετικές επιδράσεις στην καρδιά και παράλληλα να παρουσιάζει αντικαρκινικές ιδιότητες. Μάλιστα,  θεωρείται ότι η αντιοξειδωτική δράση της ρεσβερατρόλης μπορεί να είναι μεγαλύτερη από αυτή των βιταμινών C και E! Μία πληροφορία που το ευρύ κοινό δε γνωρίζει είναι πως το σταφύλι μπορούν να το καταναλώνουν και άτομα που πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη σε μικρή όμως ποσότητα ( 1 φρούτο = 12 ρόγες σταφυλιού).

Δαμάσκηνο

Τα δαμάσκηνα αποτελούν ιδιαίτερα πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών ουσιών και φυτικών ινών. Μάλιστα στην αποξηραμένη τους μορφή φαίνεται να έχουν ακόμη πιο υψηλή συγκέντρωση αντιοξειδωτικών ουσιών! Η κύρια κατηγορία αντιοξειδωτικών στο δαμάσκηνο είναι οι φαινολικές ενώσεις. Λόγω της υψηλής συγκέντρωσης αντιοξειδωτικών ουσιών, τα δαμάσκηνα συμβάλλουν στην επιβράδυνση των μηχανισμών γήρανσης του ανθρώπινου οργανισμού και ταυτόχρονα προσφέρουν αντικαρκινική και καρδιαγγειακή προστασία! Επιπλέον, το αποξηραμένο δαμάσκηνο περιέχει αξιόλογα ποσά καλίου, ασβεστίου, φωσφόρου, σιδήρου και μαγνησίου, τα οποία συμβάλλουν στη διατήρηση της καλής υγείας.

Πηγή: NaturaNrg #09

 

Leave a Reply