Γιατί να προτιμάτε το γιαούρτι;

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Διατροφή.

της Έφης Παφίλη

Γνωρίζετε ότι ένα κεσεδάκι γιαούρτι περιέχει περισσότερο ασβέστιο από ένα ποτήρι γάλα; Και όχι μόνο αυτό. Περιέχει κι άλλα θρεπτικά συστατικά, που σχετίζονται με τη σωστή ανάπτυξη των οστών, όπως πρωτεΐνη, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και ψευδάργυρο. Επιπλέον, το γιαούρτι χάρη στα προβιοτικά τα «φιλικά» βακτήρια που περιέχει δρα προστατευτικά για το έντερο. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η χορήγηση των ζωντανών αυτών μικροοργανισμών σε επαρκείς ποσότητες έχει σημαντικά οφέλη για την υγεία μας. Ακόμη, το γιαούρτι, με βάση τις επιστημονικές έρευνες φαίνεται να βοηθάει στην απώλεια βάρους, να ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, αλλά και να προφυλάσσει από κάποιες μορφές καρκίνου (π.χ. της ουροδόχου κύστης).

Γιατί είναι καλύτερα ανεκτό από το γάλα;

Στο γιαούρτι οι υδατάνθρακες του γάλακτος (λακτόζη) ζυμώνονται (δίνουν το γαλακτικό οξύ, που ευθύνεται και για τη χαρακτηριστική υπόξινη γεύση του γιαουρτιού), και έτσι, ως προϊόν ζύμωσης, το γιαούρτι είναι πιο εύπεπτο. Γι’ αυτόν το λόγο τα άτομα που έχουν δυσανεξία στη λακτόζη, τις περισσότερες φορές μπορούν να καταναλώσουν ευκολότερα το γιαούρτι και να μη στερηθούν έτσι το απαραίτητο για τον οργανισμό ασβέστιο.

  • Περιεχει πολύ ασβέστιο, είναι όμως απορροφήσιμο;

  • Το ασβέστιο που βρίσκεται στο γιαούρτι και το τυρί στα οποία δεν περιέχεται λακτόζη με τη μορφή που περιέχεται στο γάλα, έχει φανεί , σύμφωνα με τους ειδικούς διατροφολόγους, ότι η απορρόφηση του ασβεστίου γίνεται σε εξίσου καλά επίπεδα.

  • Frank Vacula

    Αγαπητή κ. Παφίλη: Έχουν γίνει ήδη εκατοντάδες μελέτες και έρευνες, κυρίως τα τελευταία 20 χρόνια για το κατά πόσο απορροφήσιμο από τον ανθρώπινο οργανισμό είναι το ασβέστιο του γάλακτος και των παραγώγων του. Σαφώς το γιαούρτι σαν τροφή είναι καλύτερο από το γάλα λόγω της ζύμωσης. Γιατί όμως ακόμα το 2016 μιλάμε για «γάλα και ασβέστιο»; «Γάλα και γερά κόκκαλα»; Ο μύθος αυτός έχει καταρριφθεί εδώ και πολύ καιρό.