yoga-meditation-woman

Γιόγκα σημαίνει ένωση

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Body and mind, Fitness, Ευεξία.

Χρήστος Χαρικιόπουλος, Πιστοποιημένος δάσκαλος γιόγκα και ιδρυτής του Yoga House Studio, [email protected]

Η γιόγκα είναι μια αρχαία φιλοσοφία για τη ζωή που καλλιεργεί την ένωση του σώματος, του νου και του πνεύματος. Στη σανσκριτική γλώσσα άλλωστε γιόγκα σημαίνει ένωση. Η πρακτική της γιόγκα δουλεύει σε όποιο επίπεδο έχουμε την ανάγκη ή την επιθυμία, στο σωματικό, στο συναισθηματικό, στο ψυχολογικό, στο διανοητικό, στο πνευματικό ή ακόμα και σε όλα μαζί.

Νους και σώμα

Το σώμα και το μυαλό είναι σε κατάσταση συνεχούς αλληλεπίδρασης. Η επιστήμη της γιόγκα δεν υπαγορεύει πού τελειώνει το σώμα και πού αρχίζει το μυαλό, αλλά προσεγγίζει και τα δύο ως μια ενιαία, ολοκληρωμένη οντότητα. Το κλειδί είναι να συνενώσει τα δύο μαζί. Οι Ασάνες (στάσεις της γιόγκα), ενώ φαίνεται να ασχολούνται με το φυσικό σώμα και μόνο, στην πραγματικότητα επηρεάζουν τη χημική ισορροπία του εγκεφάλου, η οποία με τη σειρά της βελτιώνει την ψυχική κατάσταση της ύπαρξης του κάθε ατόμου. Ο σκοπός της γιόγκα είναι να εργαστούμε ταυτόχρονα τόσο με το μυαλό όσο και με το σώμα. Οι Ασάνες, για παράδειγμα, ταυτόχρονα ηρεμούν  και διεγείρουν τον εγκέφαλο. Αυτές οι στάσεις ενεργοποιούν και τονώνουν τα  ζωτικά όργανα, παρέχοντας φρέσκο αίμα στον εγκέφαλο. Έτσι, το άτομο αποκτά εγρήγορση και ηρεμία ταυτόχρονα σε σώμα και νου.

  • Πώς αισθανόμαστε σωματικά καθορίζει πώς αισθανόμαστε διανοητικά.
  • Πώς αισθανόμαστε διανοητικά καθορίζει πώς αισθανόμαστε σωματικά.
  • Είναι ένας ατέρμονος κύκλος αμφίδρομης επιρροής!

Η γιόγκα έχει τη μοναδική ικανότητα να ηρεμεί τα νεύρα. Τα νεύρα λειτουργούν ως μέσο για την αλληλεπίδραση μεταξύ του φυσικού σώματος και του ψυχολογικού σώματος. Οι στάσεις της γιόγκα ανταποκρίνονται στις ειδικές ανάγκες του κάθε ατόμου σύμφωνα με τη φυσική του κατάσταση. Περιλαμβάνουν κάθετες, οριζόντιες και κυκλικές κινήσεις, οι οποίες παρέχουν ενέργεια σε ολόκληρο τον οργανισμό, διοχετεύοντας το αίμα προς τις περιοχές του σώματος που το χρειάζονται περισσότερο. Στη γιόγκα η πρόθεσή μας είναι να παρατηρήσουμε και να φροντίσουμε τις ανάγκες του κάθε κυττάρου. Ο νους είναι φυσικά δραστήριος και δυναμικός, ενώ ο εσωτερικός εαυτός είναι φωτεινός.

Η πρακτική της γιόγκα ενισχύει και αλλαγές στην εσωτερική συναισθηματική στάση, μετατρέποντας  την ανησυχία  σε θάρρος, την αναποφασιστικότητα και την κακή κρίση σε ικανότητα λήψης θετικών αποφάσεων, και την συναισθηματική αστάθεια σε εμπιστοσύνη και ψυχική ισορροπία. Οι δεξιότητες που αποκτούνται, ενώ εμβαθύνουμε στην πρακτική της γιόγκα, μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για όλους τους άλλους τομείς της ζωής μας γενικότερα.

Γιόγκα και Διαλογισμός

Εδώ και πολλούς αιώνες έχουν γραφτεί πραγματικά αμέτρητοι τόμοι για την άξια του διαλογισμού στην πνευματική αναζήτηση, αλλά και την ικανότητα του να ησυχάζει το νου. Ο διαλογισμός είναι μια από τις θεμελιώδεις αρχές της γιόγκα και αναπόσπαστο κομμάτι στην πρακτική και εμβάθυνσή της. Η γιόγκα δεν μπορεί να υπάρξει δίχως το διαλογισμό. Είναι μια πρακτική με την οποία υπάρχει συνεχής παρακολούθηση του νου. Η πρόθεση είναι  να εστιάσουμε σταθερά τον νου σε ένα σημείο, προκειμένου να αντιληφθεί βαθύτερα τον «Εαυτό». Μέσα από την πρακτική του διαλογισμού, επιτυγχάνουμε μια μεγαλύτερη αίσθηση για το σκοπό αλλά και της δύναμης της θέλησης. Μάς βοηθά επίσης, να αποκτήσουμε  καθαρό μυαλό, να βελτιώσουμε τη συγκέντρωση και να ανακαλύψουμε τη σοφία και την ηρεμία μέσα μας.
Ο διαλογισμός είναι μια διανοητική πειθαρχία με την οποία κάποιος προσπαθεί να βρεθεί πέρα από τον εξαρτώμενο τρόπο σκέψης, σε μια βαθύτερη κατάσταση της χαλάρωσης ή της γνώσης. Κλείνοντας αυτή την πολύ σύντομη αναφορά στο διαλογισμό, σάς παραθέτω μερικούς συνδέσμους στο διαδίκτυο, όπου μπορείτε να βρείτε αρκετό υλικό γύρω από τον διαλογισμό.

http://en.wikipedia.org/wiki/Meditation
http://www.mayoclinic.com/health/meditation/HQ01070
http://www.1stholistic.com/meditation/hol_meditation.htm
http://www.meditationinfo.net/
http://www.ineedmotivation.com/blog/2008/05/100-benefits-of-meditation/

Πηγή: NaturaNrg #16