aquabike

Γυμναστική στην πισίνα

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Fitness, Ευεξία.

της Αφροδίτης Ραυτοπούλου

Κάνετε ποδήλατο, τρέχετε, χορεύετε, παίζετε μποξ, αναπηδάτε σε τραμπολίνο… Πλέον, μέσα στην πισίνα δεν βαριέστε ούτε στιγμή. Η γυμναστική γίνεται ευκαιρία για δροσιά και διασκέδαση. Τα νέα trends για άσκηση μέσα στο νερό έχουν στόχο να σας γυμνάσουν χωρίς να σας κουράσουν. Επιλέξτε αυτό που σας ταιριάζει περισσότερο και δεν θα χρειαστεί να ξαναψάξετε δικαιολογία για να μην πάτε στο μάθημά σας.

Η γυμναστική μέσα στο νερό είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική, χωρίς να είναι κουραστική και ασκεί όχι μόνο τους μυς αλλά και την καρδιά. Η πίεση που ασκεί το νερό στο σώμα ευνοεί την επιστροφή του αίματος προς την καρδιά, διατηρώντας ταυτόχρονα χαμηλή την καρδιακή συχνότητα. Με αυτόν τον τρόπο, αυξάνει την αντοχή στην αερόβια και μυϊκή προσπάθεια, αφού η καρδιά κουράζεται λιγότερο να αντλεί αίμα και να μεταφέρει οξυγόνο στον οργανισμό.
Επιπλέον, η υδάτινη άσκηση τονώνει το δέρμα, καταπολεμά την κυτταρίτιδα, καθώς πραγματοποιεί ένα αποτοξινωτικό μασάζ στους ιστούς, και μεγιστοποιεί τις καύσεις αφού το σώμα γυμνάζεται λόγω της αντίστασης του νερού. Παρ’ όλα αυτά, οι κινήσεις πραγματοποιούνται εύκολα, αφού το σώμα επιπλέει και δεν είναι αισθητό το βάρος του. Ανακαλύψτε όλες τις νέες τάσεις στην υδάτινη γυμναστική, τις οποίες μπορείτε να ακολουθήσετε ακόμα κι αν δεν γνωρίζετε κολύμπι!

Aquabike (ή Hydrobike)

Τι είναι: Σκεφτείτε ένα κοινό στατικό ποδήλατο τοποθετημένο στον πάτο της πισίνας. Αυτό είναι το aquabike, που σας επιτρέπει να κάνετε πεντάλ ενώ βρίσκεστε μέσα στο νερό, σε βάθος περίπου 1,1 έως 1,5 μέτρα. Με την άσκηση αυτή τονώνετε το καρδιαγγειακό σας σύστημα και γυμνάζετε εντατικά τους τετρακέφαλους και τους γλουτιαίους μυς. Καθώς τα χέρια και οι ώμοι παραμένουν έξω από το νερό, μπορείτε παράλληλα να πραγματοποιείτε ασκήσεις ενδυνάμωσης για αυτές τις μυϊκές ομάδες, χρησιμοποιώντας το ποδήλατο ως βάση στήριξης.
Επιλέξτε το αν: Αναζητάτε μία εντατική μορφή άσκησης. Δεν είναι τυχαίο ότι το aquabike χρησιμοποιείται συχνά από αθλητές που προπονούνται εν όψει αγωνιστικής περιόδου. Επιπλέον, διαθέτει πολλά προγράμματα, κατάλληλα ακόμα και σε περίπτωση αποκατάστασης έπειτα από τραυματισμό.
Τι βελτιώνει: Την αναπνοή, το μυϊκό τόνο και την αντοχή στην κόπωση.
Θερμίδες: 800 θερμίδες την ώρα.
Πού μπορείτε να το δοκιμάσετε: www.fortylove.gr, www.kamperis-physio.gr, www.powergym.gr

aquazumbaAquazumba

Τι είναι: Στην Αμερική, το αποκαλούν και “pool party” (πάρτυ σε πισίνα) και δεν έχουν άδικο, αφού όλο το πρόγραμμα άσκησης είναι ένας ξέφρενος χορός. Το μάθημα διαρκεί 45 λεπτά και στο διάστημα αυτό εναλλάσσονται χορογραφίες από διάφορα είδη μουσικής, όπως salsa, merengue, reggaeton, mambo και cha cha cha, όπως άλλωστε και στην παραδοσιακή zumba. Μέσα στο νερό όμως, καίγονται πολύ περισσότερες θερμίδες σε σχέση με όσες καίγονται σε μία αίθουσα γυμναστικής, αφού η πίεση του νερού αναγκάζει το σώμα να εκτελεί μεγαλύτερες μυϊκές συσπάσεις.
Επιλέξτε το αν: Έχετε ανάγκη να εκτονωθείτε ύστερα από μία ημέρα έντονου στρες. Είναι η ιδανική άσκηση για όσους λατρεύουν το χορό και θέλουν να συνδυάζουν γυμναστική με ξεφάντωμα.
Τι βελτιώνει: Γυμνάζει τους μυς χωρίς να καταπονεί τις αρθρώσεις, ακόμα και στην περίπτωση που υπάρχουν περιττά κιλά, αφού το 80% του σωματικού βάρους βρίσκεται βυθισμένο μέσα στο νερό. Επομένως, τα γόνατα, τα πλευρά και η πλάτη δέχονται μικρότερες πιέσεις σε σχέση με την παραδοσιακή zumba.
Θερμίδες: 600-700 θερμίδες την ώρα.
Πού μπορείτε να το δοκιμάσετε: www.yava.gr, www.ananea.gr, www.every-body.gr

Hydro-Treadmill

Τι είναι: Ο παραδοσιακός διάδρομος γυμναστικής αποκτά… υδάτινη διάσταση, αφού έρχεται και τοποθετείται στον πάτο της πισίνας. Όπως και στην κλασική εκδοχή του, έτσι και σε αυτήν την περίπτωση έχετε τη δυνατότητα να ρυθμίζετε την ταχύτητα, αλλά και την κλίση του τάπητα.
Επιλέξτε το αν: Έχετε ανάγκη από μία αερόβια άσκηση για να βελτιώσετε τη γενικότερη φυσική σας κατάσταση, να ενισχύσετε την αντοχή σας, να γυμνάσετε το καρδιοκυκλοφορικό σας σύστημα και να ελέγξετε το σωματικό βάρος σας.
Τι βελτιώνει: Την καρδιοαναπνευστική λειτουργία, την αντοχή, την προσπάθεια διατήρησης φυσιολογικού βάρους ή απώλειας των περιττών κιλών, την πνευματική διαύγεια.
Θερμίδες: 800 θερμίδες την ώρα.
Πού μπορείτε να το δοκιμάσετε: www.fortylove.gr, www.kamperis-physio.gr, www.powergym.gr

aqua-yogaAqua-Yoga

Τι είναι: Η παραδοσιακή γιόγκα μεταφέρεται μέσα στην πισίνα διατηρώντας όλα τα χαρακτηριστικά της: ήπιες κινήσεις και στάσεις του σώματος που ενισχύουν τη δύναμη και την ισορροπία, καθώς πραγματοποιούνται σε συντονισμό με το ρυθμό της αναπνοής. Στόχος είναι η μυϊκή ενδυνάμωση αλλά και η βαθιά χαλάρωση.
Επιλέξτε το αν: Αναζητάτε μία ήπια άσκηση με αγχολυτική δράση. Είναι ιδανική μορφή γυμναστικής για όσους υποφέρουν από αυχενικούς πόνους, ημικρανίες, προβλήματα στη σπονδυλική στήλη και τις αρθρώσεις, καθώς και για τους μήνες της εγκυμοσύνης.
Τι βελτιώνει: Ανακουφίζει τους αρθριτικούς πόνους, καταλαγιάζει το στρες, βελτιώνει τον ύπνο, ενισχύει το μυϊκό τόνο. Παράλληλα,  συμβάλλει στην αποβολή της κούρασης, την ανάκτηση της ενέργειας και την τόνωση του ανοσοποιητικού, αναπνευστικού και πεπτικού συστήματος.
Θερμίδες: 500 θερμίδες την ώρα.
Πού μπορείτε να το δοκιμάσετε: www.physiopolis.gr, www.niriides.gr

ΕΡΧΟΝΤΑΙ…

Aquaboxing

Τι είναι: Αποτελεί την υδάτινη και πιο ήπια έκδοση του παραδοσιακού μποξ. Πραγματοποιείται σε χαμηλό βάθος (περίπου 1,3 μέτρα), υπό τους ήχους ρυθμικής μουσικής, και με αντίσταση έναν σάκο καρφωμένο στον πάτο της πισίνας. Στην περίπτωση αυτή, οι γροθιές και οι κλωτσιές είναι πιο ήπιες, αφού χάρη στο νερό ο σάκος απορροφάει σταδιακά τα χτυπήματα και έτσι αποφεύγονται οι μικροτραυματισμοί.
Επιλέξτε το αν: Έχετε ανάγκη να ξεσπάσετε κάπου το στρες και την ένταση της μέρας. Επίσης, με την άσκηση αυτή, βελτιώνετε τον μυϊκό σας τόνο, ενισχύετε τα αντανακλαστικά σας και δουλεύετε την ευκινησία, την ευλυγισία και την ελαστικότητά σας.
Τι βελτιώνει: Τονώνει τους μυς των χεριών και του θώρακα, δυναμώνει την ωμοπλάτη, γραμμώνει τους κοιλιακούς, σμιλεύει τα πόδια που βρίσκονται σε συνεχή κίνηση.
Θερμίδες: 650 θερμίδες την ώρα.

Aquajump

Τι είναι: Φανταστείτε ένα παιδικό ελαστικό τραμπολίνο στον πάτο της πισίνας σε βάθος 1,5 μέτρα. Οι αναπηδήσεις αποτελούν μία τέλεια αερόβια άσκηση, ιδανική για την τόνωση των μηρών και των γλουτών, αλλά και την ενίσχυση της ευλυγισίας και του συντονισμού των κινήσεων.
Επιλέξτε το αν: Θέλετε να δείτε θεαματικά αποτελέσματα στη σύσφιξη των μηρών και των γλουτών. Επιπλέον, το aquajump μπορεί να σας βοηθήσει να δυναμώσετε τις αρθρώσεις και τους τένοντες.
Τι βελτιώνει: Αν γυμνάζεστε με αυτό τον τρόπο συστηματικά, σας επιτρέπει να αυξήσετε το βασικό σας μεταβολισμό, να χάσετε τα περιττά κιλά και να σμιλεύσετε τις καμπύλες σας.
Θερμίδες: 450 θερμίδες την ώρα.

Πηγή: NaturaNrg #63