σπανάκι, φακή

Η φακή και το σπανάκι είναι καλές πηγές σιδήρου;

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Όλα για την υγεία.

Ηλιοπούλου Ηλιάνα, Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, M.Sc

Τα δύο αυτά τρόφιμα περιέχουν όντως ποσότητα σιδήρου. Ωστόσο, πολλοί έχουν συνδέσει τα τρόφιμα αυτά ως καλές πηγές σιδήρου και στηρίζονται στην κατανάλωσή τους προκειμένου να αυξήσουν τα επίπεδα των τιμών τους στο αίμα. Αυτό που καθιστά τις τροφές αυτές λίγο»παρεξηγημένες» είναι η λεγόμενη βιοδιαθεσιμότητα του σιδήρου τους. Το κατά πόσο δηλαδή, ο σίδηρος αυτός απορροφάται από τον οργανισμό μας. Η αλήθεια είναι ότι ο σίδηρος που προέρχεται από φυτικές πηγές, δεν απορροφάται όσο αυτός που βρίσκεται σε ζωικές τροφές (π.χ. μοσχάρι). Βέβαια, αυτή η διαπίστωση δεν μειώνει καθόλου την κατά τα άλλα μεγάλη διατροφική αξία του σπανακιού, που περιέχει βιταμίνες Α και C, φολικό οξύ και καροτένια, που είναι αντιοξειδωτικά ή τη διατροφική αξία της φακής, η οποία επίσης δίνει φολικό οξύ, σίδηρο, ασβέστιο και διαλυτές φυτικές ίνες. Συμπερασματικά λοιπόν, αν θέλετε να αυξήσετε την πρόσληψη του σιδήρου αυτών των τροφών συνδυάστε τις με πηγές βιταμίνης C, ώστε να αυξήσετε την απορρόφηση του σιδήρου τους.

 Πηγή: NaturaNrg #53

Sas-endiaferei_arrow

Mήπως μου λείπει o σίδηρος;

Ενέργεια με 100 θερμίδες