feta_cheese

Η αγαπημένη μας φέτα

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Ελλήνων Γεύσεις, Υγεία & διατροφή.

της Μαρίας Γκέκα

Δύσκολα θα φανταζόταν κάποιος την παραδοσιακή μας χωριάτικη ντοματοσαλάτα χωρίς φέτα. Η φέτα είναι από τα πιο αγαπημένα τυριά των Ελλήνων και βρίσκεται σχεδόν πάντα στο τραπέζι πολλών, συνoδεύοντας τα περισσότερα φαγητά. Ο μέσος όρος κατανάλωσης τυριού ανά άτομο στην Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία της Ε.Ε. είναι 25 κιλά το χρόνο, εκ των οποίων το 50% φέτα.

Όπως σε όλα τα τυριά, έτσι και στη φέτα, ανάλογα με την προέλευσή της περιέχονται και διαφορετικά θρεπτικά συστατικά.

pinakas_cheese

Με το αλάτι τι γίνεται;

Η περιεκτικότητα των τυριών σε αλάτι ποικίλλει ανάλογα με το είδος του τυριού (σε ποσότητα 45 γρ., δηλαδή 1 κομμάτι): Τυριά με πολύ αλάτι είναι η παρμεζάνα (550 mg) και η φέτα (450 mg), ενώ τυριά με λιγότερο αλάτι είναι η μυζήθρα σε κρέμα (130 mg), η σκληρή μυζήθρα(103 mg), το κότατζ (148 mg) και η μοτσαρέλα (220 mg).
Υπάρχουν πολλά τυριά στο εμπόριο τα οποία είναι ανάλατα και μπορούν να χαρίσουν γεύση στη διατροφή σας χωρίς κινδύνους. Δοκιμάστε να αντικαταστήσετε τα αλμυρά με ανάλατα τυριά, όπως το ανθότυρο, το κότατζ και την ανάλατη μυζήθρα, ώστε να μη διώξετε το τυρί από το διατροφικό σας πλάνο, αλλά ταυτόχρονα να μη λαμβάνετε τόσο πολύ αλάτι.

Μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής

Τα τυριά είναι γενικά αρεστά και «απολαμβάνονται» στις ευρωπαϊκές διατροφικές κουλτούρες με ποικιλία τρόπων: πάνω στο ψωμί, ως μέρος ενός γεύματος και ως συστατικό που προσδίδει γεύση και υφή.
Στη φυσική του κατάσταση, το τυρί είναι σχετικά υψηλό σε λιπαρά και αλάτι, αλλά επίσης ιδιαίτερα εύγευστο, εύχρηστο στην κατανάλωση και ασφαλές. Καθώς όλα τα είδη τυριών περιέχουν απαραίτητες βιταμίνες και ανόργανα στοιχεία, όποιο κι αν είναι το αγαπημένο σας, το σίγουρο είναι ότι καταναλώνοντάς το, προσλαμβάνετε πολλά και πολύτιμα θρεπτικά συστατικά. Το τυρί, όταν καταναλώνεται με μέτρο, αποτελεί σημαντικό κομμάτι μιας υγιεινής, ισορροπημένης διατροφής.

Τι να διαλέξω;

Περισσότερες Θερμίδες ⇒ Ελληνικό Τυρί: Γραβιέρα Νάξου, Ξένο Τυρί: Τσένταρ
Λιγότερες Θερμίδες ⇒ Ελληνικό Τυρί: Μυζήθρα Θεσσαλίας, Ξένο Τυρί: Μοτσαρέλα
Περισσότερο Λίπος ⇒ Ελληνικό Τυρί: Κεφαλοτύρι Μακεδονίας, Ξένο Τυρί: Τσένταρ
Λιγότερο Λίπος ⇒ Ελληνικό Τυρί: Μυζήθρα Θεσσαλίας, Ξένο Τυρί: Μοτσαρέλα
Περισσότερο Ασβέστιο ⇒ Ελληνικό Τυρί: Κεφαλοτύρι Κρήτης, Ξένο Τυρί: Παρμεζάνα
Λιγότερο Ασβέστιο ⇒ Ελληνικό Τυρί: Μυζήθρα Μακεδονίας, Ξένο Τυρί: Μοτσαρέλα

Οι ενήλικες χρειάζονται 2-3 μερίδες γαλακτοκομικών προϊόντων κάθε μέρα. Μία μερίδα 30-40 γρ. τυρί παρέχει την ίδια ποσότητα ασβεστίου, όπως 1 φλιτζάνι γάλα ή γιαούρτι.

Πηγή: NaturaNrg #60