calamari

Καλαμαράκια τυλιχτά σε πίτα

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Διατροφή, Συνταγές.

του chef Alex Sykakis

Η υψηλή κατανάλωση θαλασσινών και ψαριού έχει συσχετιστεί με χαμηλό κίνδυνο εμφάνισης Alzheimer, καθώς και καρκίνου του μαστού και του προστάτη. Ειδικά τα καλαμάρια είναι πλούσια σε φώσφορο, ιώδιο, μαγνήσιο, σίδηρο και χαλκό. Μας παρέχουν πρωτεΐνες και ελάχιστα λιπαρά, από τα οποία τα περισσότερα είναι τα πολύ χρήσιμα ω-3 λιπαρά οξέα. Επίσης είναι πολύ καλή πηγή βιταμινών Β2, Β3 και Β12, που είναι υπεύθυνες για τον καλό μεταβολισμό των πρωτεϊνών, των υδατανθράκων και των λιπών, για το σχηματισμό των ερυθροκυττάρων και κατ’ επέκταση την αποφυγή αναιμιών. Επιπλέον είναι εξαιρετική πηγή σεληνίου (100 γρ. καλαμαριού καλύπτουν το 64% των καθημερινών μας αναγκών σε σελήνιο) που είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την ενίσχυση της ανοσοποιητικής και αντιοξειδωτικής άμυνας του οργανισμού μας.

Υλικά για 4 άτομα:

  •  4 πίτες
  •  400 γρ. καλαμαράκια
  •  1 μελιτζάνα μεγάλη
  •  1 πιπεριά κόκκινη
  •  1 πιπεριά πράσινη
  •  2 κουταλιές λάδι (σοτάρισμα)
  •  1 κολοκυθάκι
  •  1 κρεμμύδι μικρό
  •  ½ φλιτζάνι λάδι
  •  1/3 φλιτζάνι ξίδι βαλσάμικο
  •  ψιλοκομμένο μαϊντανό
  •  1 πρέζα ζάχαρη
  •  αλάτι, πιπέρι

Εκτέλεση

Κόβετε τα λαχανικά σε μπαστουνάκια ή λωρίδες και τα βάζετε σε ένα τηγάνι με 2 κουταλιές λάδι και τα σοτάρετε. Σε ένα μπολ, χτυπάτε το λάδι, το βαλσάμικο με το μαϊντανό και τη ζάχαρη. Εν τω μεταξύ, έχετε λαδώσει την πίτα και την ψήνετε στο γκριλ ενώ τηγανίζετε τα καλαμαράκια σε άφθονο λάδι. Τακτοποιείτε την πίτα σε ένα πιάτο και τη γεμίζετε με τα σοταρισμένα λαχανικά και αφού περιχύσετε τα καλαμαράκια με τη σάλτσα του βαλσάμικου, σερβίρετε.

Καλή όρεξη!

Πηγή: NaturaNrg #19