Smoothies-NaturaNrg-84-1a-Kαλοκαίρι θα πει θάλασσα, ήλιος, φρούτα και smoothies !

Kαλοκαίρι θα πει θάλασσα, ήλιος, φρούτα και smoothies!

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Uncategorized, Διατροφή, Μαθήματα διατροφής, Νέα.

Από τα ώριμα γλυκά μεσογειακά, το πεπόνι, το καρπούζι, το ροδάκινο, το βερίκοκο, μέχρι τα εντυπωσιακά εξωτικά, μάνγκο, ανανά, καρύδα… τα φρούτα αποτελούν την ιδανική τροφή για να σβήσετε τη δίψα κάτω από τον καυτό καλοκαιρινό ήλιο. Ναι, τα καλοκαιρινά φρούτα υπερτερούν για την υπέροχη γεύση τους και την τεράστια ποικιλία τους. Δροσιστικά όσο τίποτε άλλο, ότι πρέπει για τις ζεστές μέρες και νύχτες του καλοκαιριού, μπορούμε να τα καταναλώσουμε συνδυάζοντάς τα ποικιλοτρόπως. – Kαλοκαίρι θα πει θάλασσα, ήλιος, φρούτα και smoothies!

Της Μαρίας Γκέκα

Kαρπούζι

Μέσα στην καρδιά του καλοκαιριού, το καρπούζι αποτελεί μια όαση δροσιάς, με πλούσια γεύση, δυνατό άρωμα και ελάχιστες θερμίδες. Ναι καλά διαβάστε! Παρά τη δημοφιλή πεποίθηση ότι το καρπούζι αποτελείται μόνο από νερό και ζάχαρη, στην πραγματικότητα είναι μια άκρως θρεπτική τροφή, που έχει υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά, ενώ έχει πολύ λιγότερες θερμίδες από ό,τι λανθασμένα πιστεύουν πολλοί άνθρωποι. Στα 150 γραμμάρια, το καρπούζι περιέχει 43 θερμίδες, 0 γραμμάρια λίπους, 2 γραμμάρια νατρίου, 11 γραμμάρια υδατάνθρακα (συμπεριλαμβανομένων 9 γρ. ζάχαρης) και 1 γραμμάριο ινών. Επίσης παρέχει το 17% των ημερήσιων αναγκών ενός ενήλικα σε βιταμίνη Α, το 21% σε βιταμίνη C, το 2% σε σίδηρο και το 1% σε ασβέστιο. Βοηθά το σώμα να παραμείνει ενυδατωμένο και καταπολεμά την κατακράτηση υγρών, προστατεύει το δέρμα από τις βλάβες της υπεριώδους ακτινοβολίας και θεωρείται ένα φρούτο που αυξάνει την ενέργεια και ωφελεί εξαιρετικά την υγεία του οργανισμού.

Έρευνα που δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση American Journal of Hypertension έδειξε ότι τα συμπληρώματα με εκχύλισμα από καρπούζι μειώνουν την αρτηριακή πίεση σε παχύσαρκους μεσήλικες ενήλικες με προ-υπέρταση ή υπέρταση στο πρώτο στάδιο. Έδειξε επίσης πως βελτιώνει τη λειτουργία των αρτηριών.

Μεταξύ των καλοκαιρινών φρούτων, το πεπόνι κατέχει περίοπτη θέση. Με μεγάλη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, πολλά αντιοξειδωτικά και βιταμίνες, ικανοποιεί την πείνα και τη δίψα, χωρίς να χρειάζεται να καταναλώσουμε μεγάλες ποσότητες του και χωρίς να δημιουργεί απότομη αύξηση του σακχάρου στο αίμα. Αποτελεί πηγή βιταμινών Α και C, σιδήρου και καλίου, που σε συνδυασμό με τη βιταμίνη C καταπολεμούν την ενοχλητική όψη φλοιού πορτοκαλιού και βοηθούν στην παραγωγή κολλαγόνου. Τέλος, έχει ελάχιστες θερμίδες, αφού μόλις 100 γρ. ισοδυναμούν με 34 θερμίδες.

Ροδάκινα και βερίκοκα…

Εσένα ποιο είναι το αγαπημένο σου; Όποιο και να επιλέξεις το μόνο που έχεις να κερδίσεις είναι υγεία, ομορφιά και πιο όμορφο αδύνατο σώμα! Το ήξερες πως τόσο τα ροδάκινα όσο και τα βερίκοκα τονώνουν τον μεταβολισμό και επιταχύνουν τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος; Είχες ακούσει πως το ροδάκινο μειώνει χοληστερίνη ή αντίστοιχα ότι το βερίκοκο ενισχύει την όραση;

Τα ροδάκινα είναι πλούσια σε νερό και φυτικές ίνες, ενώ χάρη στη νιασίνη που περιέχουν μειώνουν την χοληστερόλη του αίματος και συμβάλλουν στον καλύτερο μεταβολισμό των λιπών, αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να αποτελούν καλή επιλογή για άτομα με δυσκοιλιότητα και για εκείνους-που θέλουν να χάσουν βάρος.

Από την άλλη, τα βερίκοκα είναι ωφέλιμα για την αντιμετώπιση της αναιμίας διότι είναι πλούσια σε ανόργανα άλατα. Ο χαλκός και ο σίδηρος αυξάνουν την αιμοσφαιρίνη στο αίμα. Επίσης, λόγω του ότι διαθέτει βιταμίνη Α σε υψηλή περιεκτικότητα, το βερίκοκο βοηθά στην αντιμετώπιση των δερματίτιδων καθώς και στην όραση.

​​Aνανάς

Ο φρέσκος ​​ανανάς, πλούσιος σε νερό, αποτελεί άριστη πηγή βρομελίνης, ένα ένζυμο που βοηθά στην πέψη, στην καταπολέμηση της κατακράτησης υγρών και τη μείωση της ενοχλητικής κυτταρίτιδας. Δίνει ώθηση στο μεταβολισμό ενώ καταπολεμά την απορρόφηση του λίπους από το σώμα. Έτσι είναι μια κατάλληλη τροφή για όσους ακολουθούν δίαιτα χαμηλή σε θερμίδες, διότι περιέχει μόνο 50 kcal ανά 100 γραμμάρια.

Μάνγκο

Ακόμη, το μάνγκο, ένα εξωτικό και πολύχρωμο φρούτο βοηθά στην καύση του λίπους όταν τρώγονται με τη φλούδα του και έχει αντικαρκινικές ιδιότητες, ειδικότερα κατά του καρκίνο του μαστού.

Όλα αυτά τα υπέροχα φρούτα μπορείτε να τα καταναλώσετε ως φρουτοσαλάτα, καθόλη τη διάρκεια της ημέρας, ως σνακ στην παραλία κάτω από την ομπρέλα για έξτρα ενυδάτωση, αλλά και ως smoothies!!

Έχετε άπειρους συνδυασμούς για να φτιάξετε υπέροχα καλοκαιρινά smoothies. Συνδυάστε καρπούζι, με πεπόνι και νερό καρύδας (εξαιρετικό ισοτονικό),προσθέστε πάγο και απολαύστε ένα milkshake φρέσκο, πολύχρωμο και με πολύ λίγες θερμίδες!

Η χρήση των υλικών για τα smoothies δεν έχει όρια. Ανάλογα με τις γευστικές σας προτιμήσεις μπορείτε να προσθέσετε τσάι, διάφορα λαχανικά, ξηρούς καρπούς, ροφήματα σόγιας, ωμό κακάο, διάφορα αρωματικά, ή και καφέ. Τα smoothies λόγω του μεγάλου τους όγκου και του αέρα που περικλείεται κατά την πολτοποίηση των φρούτων στο μπλέντερ, προκαλούν εύκολο κορεσμό, πιο γρήγορα ακόμα και από τους χυμούς φρούτων. Η πληρότητα αυτή συμπληρώνεται και με την προσθήκη γάλακτος ή γιαουρτιού στο ρόφημα, με αποτέλεσμα να μας κρατάει χορτάτους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Επίσης, καλύπτουν την επιθυμία μας για γλυκό, χωρίς να καταναλώνουμε μεγάλες ποσότητες θερμίδων.

Όπως και να’χει η ζέστη του καλοκαιριού δεν μας φοβίζει! Το σημαντικό είναι να κρατήσουμε το σώμα μας ενυδατωμένο, πίνοντας άφθονο νερό και καταναλώνοντας φρούτα πλούσια σε νερό και μεταλλικά στοιχεία.

Smoothies-NaturaNrg-84-3Smoothie ροδάκινου

Ένα νόστιμο milkshake που θα ξυπνήσει τον μεταβολισμό σας: Αναμείξτε μια κούπα γάλα αμυγδάλου με μια κούπα ψιλοκομμένου ροδάκινου, μισή παγωμένη μπανάνα, μισή κούπα χυμό ανανά και μια κουταλίτσα λάδι καρύδας.

Smoothie με ανανά, αχλάδι, μπανάνα

Ρίξε στο μπλέντερ χυμό από ½ λεμόνι, ½ μισό αχλάδι, 1 μπανάνα, 1 φέτα ανανά και χτύπησέ τα να γίνουν κρέμα. Μετά πρόσθεσε γάλα καρύδας και 1 κ. γλ. λιναρόσπορο σπασμένο και στη συνέχεια παγάκια. Όταν σερβίρεις, ρίξε από πάνω την τριμμένη κανέλα.

Πηγή Natura Nrg #84