shutterstock_79636204

Ξαναβρείτε τη χαμένη σας ενέργεια!

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Body and mind.

της Μαρίας Γκέκα

Το καλοκαίρι μπήκε για τα καλά -αν και τυπικά διανύουμε τον τελευταίο μήνα της άνοιξης- η μέρα μεγαλώνει, ο υδράργυρος ανεβαίνει επικίνδυνα αλλά η ενέργειά μας πέφτει κατακόρυφα. Η αλλαγή της εποχής προκαλεί σε πολλούς ανθρώπους ένα αδικαιολόγητο αίσθημα κόπωσης, που αρκετές φορές συνοδεύεται από ήπιες διαταραχές της υγείας. 

Αίσθημα κόπωσης, ημικρανία, στομαχικές ενοχλήσεις, πόνοι στις αρθρώσεις διαταραχές στον ύπνο, κυκλοθυμία. Την άνοιξη και το καλοκαίρι δεν αλλάζει μόνο  η φύση, αλλάζει η ψυχολογία μας και φυσικά οι βιορυθμοί μας.

Ο οργανισμός μας που στην αλλαγή της εποχής δυσκολεύεται να συγχρονίσει το βιολογικό του ρολόι (πιο μεγάλες μέρες, περισσότερες ώρες έντονο φως) καταπονείται κι από την ξαφνική άνοδο της θερμοκρασίας, καθότι δεν του δίνεται χρόνος για να προσαρμοστεί. Το πρώτο σημάδι έλλειψης προσαρμογής είναι το ανεξήγητο αίσθημα κόπωσης. Έτσι, πολλά άτομα αισθάνονται ιδιαίτερα κουρασμένα, νιώθουν ότι τους λείπει ύπνος, ενώ κατά τη διάρκεια της μέρας αισθάνονται να ξεμένουν εύκολα από ενέργεια.

Τα σημάδια της κόπωσης 

  • Πρωινή κούραση με δύσκολο ξεκίνημα
  • Κράμπες και διάφοροι μυϊκοί πόνοι
  • Πόνοι στην πλάτη, τη μέση, στις αρθρώσεις
  • Συχνές ημικρανίες
  • Πεπτικές διαταραχές
  • Δερματικά προβλήματα (έκζεμα, έρπης)
  • Δυσκολίες συγκέντρωσης και απομνημόνευσης
  • Αϋπνίες
  • Κακή διάθεση, ευερεθιστότητα, υπερένταση
  • Έλλειψη σεξουαλικής διάθεσης

Τι άλλο μπορεί να φταίει; 

  • Η κακή διατροφή: οι διατροφικές ατασθαλίες του χειμώνα που φόρτωσαν το σώμα μας με κιλά και τοξίνες. Αυτό συμβαίνει αν το καθημερινό μας διαιτολόγιο περιλαμβάνει πολλά αμυλώδη και ζωικά λίπη που απορροφώνται γρήγορα σε βάρος των πρωτεϊνών, των βιταμινών και των ιχνοστοιχείων. Επίσης, είναι γνωστό πως 1 στους 2  Έλληνες δεν τρώει σχεδόν τίποτα το πρωί, με αποτέλεσμα να ξεκινά τη μέρα του με άδειο στομάχι, δηλαδή χωρίς ενέργεια.
  • Οι δίαιτες αδυνατίσματος: που ξεκινούν συχνά αυτή την εποχή, είναι ένας άλλος παράγοντας κούρασης, καθώς η απώλεια βάρους δημιουργεί μια φυσική κόπωση, της οποίας τα αίτια μπορεί να είναι ποιοτικά (έλλειψη βιταμινών) ή ποσοτικά (έλλειψη πρωτεϊνών), ενώ και η θέληση που απαιτείται σε μια δίαιτα φέρνει ένταση και στρες, που είναι υπεύθυνα για τη φυσική κούραση.
  • Οι μολυσματικές ασθένειες: πρόσφατη γρίπη ή κρυολόγημα, που αποδυνάμωσαν το αμυντικό σύστημα του οργανισμού
  • Οι πολλές ώρες καθιστικής ζωής ή ο εξουθενωτικός τρόπος ζωής που μας αφήνει χωρίς ανάσα λόφω των πολλών υποχρεώσεων (δουλειά-σπίτι –παιδιά).

Ξαναβρείτε τη φόρμα σας

Τρώτε υγιεινά: Θα πρέπει αποφύγετε ή να περιορίσετε τα λιπαρά και πολύ επεξεργασμένα τρόφιμα, και να καταναλώνετε με μέτρο το κόκκινο κρέας, τη ζάχαρη και τα γλυκά. Δώστε έμφαση στο πρωινό γεύμα και προσπαθήστε να μην είναι πολύ βαρύ ούτε το μεσημεριανό, ούτε το βραδινό. Αντίθετα, προβλέψτε μικρά σνακ ανάμεσα στα κύρια γεύματα: με αυτόν τον τρόπο, θα αποφύγετε το αίσθημα υπνηλίας που έρχεται συνήθως μετά από ένα πλούσιο γεύμα και το οποίο εντείνεται στην αλλαγή των εποχών.

Κοιμηθείτε: Πριν από τις 12 το βράδυ αναπαυόμαστε καλύτερα. Προσπαθήστε πριν πάτε στο κρεβάτι να χαλαρώσετε είτε με μουσική είτε με ένα καλό βιβλίο. Την τηλεόραση ξεχάστε την!

Περπατήστε: Το βάδισμα μία ώρα τουλάχιστον την ημέρα διώχνει την κούραση και την ένταση. Προτιμήστε ένα ήσυχο δρομάκι χωρίς θορύβους και καυσαέρια. Ακόμη κι ένας απλός περίπατος στο κοντινότερο πάρκο διεγείρουν την κυκλοφορία του αίματος βελτιώνουν την οξυγόνωση των ιστών, απομακρύνουν μέσω της εφίδρωσης, τις τοξικές ουσίες.

Σταματήστε το κάπνισμα: Αν καπνίζετε, προσπαθήστε να το κόψετε ή τουλάχιστον να περιορίσετε τον αριθμό των τσιγάρων που κάνετε καθημερινά.

Περιορίστε τα φάρμακα: Γιατί τόσο τα δυναμωτικά όσο και τα ηρεμιστικά δεν είναι η καλύτερη λύση ενάντια στην κούραση, καθώς ενώ μπορεί να βοηθήσουν βραχυπρόθεσμα, μακροπρόθεσμα γίνονται βλαβερά.

Οργανωθείτε: Διαθέστε περισσότερο χρόνο για την πρωινή προετοιμασία σας, γιατί η βιασύνη πάντα κουράζει. Επίσης, βρείτε χρόνο για ξεκούραση, αφού η ανάπαυση είναι το καλύτερο όπλο για την καταπολέμηση της κούρασης.

Πολύ νερό και φρέσκοι χυμοί

Νερό, χυμοί φρούτων και λαχανικών. Όσο πιο πολλά υγρά καταναλώνετε, τόσο πιο πολύ βοηθάτε τον οργανισμό σας και το δέρμα σας να έχει σωστή ενυδάτωση.

Μια πρόσφατη μελέτη στο περιοδικό Journal of Nutrition έδειξε ότι τα άτομα που πάσχουν από αφυδάτωση, αισθάνονται μονίμως κουρασμένα, δε συγκεντρώνονταν, και δεν είναι χαρούμενα. Φροντίστε λοιπόν να πίνετε άφθονο νερό ή άλλα ποτά για να έχετε ενέργεια.

Πάρτε τους δρόμους  

Μια απλή λύση είναι να πάρουμε τους δρόμους! Να μην κλεινόμαστε στο σπίτι και σκεφτόμαστε όλο τα ίδια και ίδια. Αν δεν μπορούμε να κάνουμε συστηματική άσκηση, τότε ας περπατήσουμε στο κοντινό μας πάρκο. Έτσι θα αυξήσουμε την ενεργητικότητά μας και ο οργανισμός μας θα παράγει περισσότερες ενδορφίνες, οι οποίες εκτός του ότι μειώνουν τον πόνο, φέρνουν και ευφορία.

Πηγή: NaturaNrg #28

Sas-endiaferei_arrow

H άνοιξη ήρθε κι εσείς νιώθετε πεσμένοι; Aνεβάστε διάθεση!

Επαναγεννηθείτε με Rebirthing