Ξεδιψάστε υγιεινά

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Δίαιτα, Ευεξία.

της Susie Villalobos, LDN, RD, συντονίστρια του Κέντρου Διαβήτη και Ενδοκρινολογίας «Tulane», ΗΠΑ.

Τα ζαχαρούχα ποτά δεν ταιριάζουν σε μια υγιεινή διατροφή και ειδικά σε άτομα που πάσχουν από διαβήτη. Εάν έχετε διαβήτη, η στιγμιαία ικανοποίηση από ένα παγωμένο ποτήρι γλυκό τσάι ή σόδα μπορεί να διαταράξει την ισορροπία του σακχάρου σας. Παρόλα αυτά, ο διαβητικός πρέπει να παραμένει καλά ενυδατωμένος. Τα καλύτερα ποτά για άτομα με διαβήτη είναι αυτά που προσφέρουν ενυδάτωση, αλλά δεν χαλάνε το πρόγραμμα της διατροφής.

«Συνήθως στα άτομα με διαβήτη συνιστάται να περιορίζουν τα ποτά με πρόσθετα σάκχαρα, σε οποιαδήποτε μορφή, λόγω του κόστους για την υγεία τους», λέει η διαιτολόγος Susie Villalobos, LDN, RD, συντονίστρια του Κέντρου Διαβήτη και Ενδοκρινολογίας «Tulane», στη Νέα Ορλεάνη. Γενικά, οι γυναίκες χρειάζονται 45-60 γραμμάρια υδατανθράκων σε κάθε γεύμα. Για παράδειγμα, ένα ζαχαρούχο ποτό με σόδα έχει 27 γραμμάρια υδατάνθρακες και αντιπροσωπεύει περίπου δύο μερίδες υδατάνθρακες, που θα μπορούσαν να ληφθούν από δύο κομμάτια ψωμί ολικής αλέσεως ή δύο μικρά πορτοκάλια – και τα δύο είναι πολύ πιο θρεπτικές επιλογές.

Άλλα προβλήματα με τα γλυκά ποτά είναι ότι επηρεάζουν το σάκχαρο στο αίμα γρήγορα και προσθέτουν ανεπιθύμητες θερμίδες, κάνοντας το διαβήτη ακόμη πιο δύσκολο να ελεγχθεί.
Εάν λοιπόν έχετε διαβήτη, πρέπει να αποφεύγετε τα εξής ποτά:

  • Ζαχαρούχες σόδες
  • Ζαχαρούχο τσάι
  • Χυμούς φρούτων

Απολαύστε άφοβα

  • Νερό. «Είναι ωραίο να ρίξετε λεμόνι, λάιμ ή φρέσκα φύλλα μέντας στο νερό σας, για να του δώσετε γεύση, χωρίς να επηρεάζεται η περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες», συνιστά η Villalobos.
  • Τσάι και άλλα βότανα είναι όλα καλές επιλογές. Όμως, καλύτερα να μην προσθέσετε ζάχαρη ή μέλι, γιατί προσθέτετε και υδατάνθρακες. Υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις, όπως η στέβια ή άλλα γλυκαντικά.
  • Καφές. Με καφεΐνη ή ντεκαφεϊνέ, ο μαύρος καφές είναι μια χαρά. Να παραλείψετε τη ζάχαρη στον καφέ ή να χρησιμοποιήσετε ένα υποκατάστατο και γάλα χωρίς λιπαρά.
  • Διαιτητικά ανθρακούχα ποτά. Σε γενικές γραμμές, αυτά τα ποτά είναι αποδεκτά, αλλά με μέτρο. Πάντα να ελέγχετε τις ετικέτες των τροφίμων για τους υδατάνθρακες και τις θερμίδες.
  • Σόδα χωρίς ζάχαρη. Η σόδα ή το ανθρακούχο νερό χωρίς προσθήκη ζάχαρης δεν είναι ό,τι πιο υγιεινό, αλλά μπορείτε να τα καταναλώνετε σε μικρές ποσότητες. Όπως και με το σκέτο νερό, μπορείτε να φτιάξετε τη γεύση με μια μικρή δόση λεμονιού ή λάιμ ή απλώς με λίγες σταγόνες χυμού φρούτων.
  • Χυμός λαχανικών. Ο χυμός ντομάτας, για παράδειγμα, είναι ένας νόστιμος χυμός λαχανικών που προσφέρει πολλά θρεπτικά συστατικά, αλλά έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο.
  • Γάλα με χαμηλά λιπαρά. Παρά το γεγονός ότι το γάλα δεν έχει υδατάνθρακες, έχει λιπαρά. Αν προτιμήσετε το άπαχο, μπορείτε να έχετε μια καλή πηγή πρωτεΐνης και ασβεστίου.

Πηγή: NaturaNrg #40