Κυτταρίτιδα: νέες στρατηγικές επίθεσης! Για γλουτούς, μηρούς, χέρια και κοιλιά!

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Ομορφιά.

 της Αφροδίτης Ραυτοπούλου

Μόνο στην Ευρώπη έχει αναπτυχθεί ολόκληρος στρατός: 254 εκατομμύρια γυναίκες ηλικίας 20 έως 54 ετών δηλώνουν ότι έχουν ανοιχτό μέτωπο με την κυτταρίτιδα, 193 εκατομμύρια κάνουν τα πάντα για να την εξολοθρεύσουν, ενώ το 37% αυτών ποντάρει αποκλειστικά σε φυσικά όπλα. 

Αυτά έδειξε πρόσφατη έρευνα της δερματολογικής κλινικής του γερμανικού Πανεπιστημίου του Μπόχουμ, αποδεικνύοντας ότι η κυτταρίτιδα δεν γνωρίζει σύνορα. Αν ανήκετε κι εσείς στα θύματά της, αντεπιτεθείτε ακολουθώντας μία… γεωγραφική τακτική. Σχεδιάστε δηλαδή τη στρατηγική της επίθεσής σας με βάση τις διαφορετικές αιτίες εμφάνισης και επέκτασής της στις διάφορες περιοχές του σώματός σας.

Γλουτοί 

Βαριέστε την άσκηση και είστε λαίμαργη; 

Αν ναι, τότε οι γλουτοί σας είναι υποψήφιοι για προσβολή από την αντιαισθητική όψη φλοιού πορτοκαλιού. Όπως εξηγούν οι ειδικοί, η κυτταρίτιδα που εμφανίζεται σε αυτήν την περιοχή, οφείλεται σε πολύ μικρό βαθμό σε τυχόν προδιάθεση. Οι γλουτοί δεν υποφέρουν από προβλήματα κακής κυκλοφορίας ή κατακράτησης υγρών και δεν αποτελούν μία περιοχή που συσσωρεύει λίπος λόγω ορμονικής διέγερσης. Επιπλέον, διαθέτουν δυνατές μυϊκές ομάδες κι έτσι θα μπορούσαν να ανθίστανται στην αντιαισθητική όψη φλοιού πορτοκαλιού. Τι φταίει λοιπόν για την εμφάνισή της; Πρώτον, η καθιστική ζωή που κάνει τους μεγάλους μυς των γλουτών να ατονούν. Και δεύτερον, μία διατροφή πλούσια σε υδατάνθρακες, που πρήζουν τους ιστούς και προκαλούν κατακρατήσεις και διαταραχές στη μικροκυκλοφορία.

Τι μπορείτε να κάνετε:

  • Ακολουθήστε ένα σταθερό πρόγραμμα σωματικής άσκησης, χωρίς όμως υπερβολές. Σημειώστε ότι το body building προκαλεί την παραγωγή γαλακτικού οξέος που έρχεται να προστεθεί στις ήδη λιμνασμένες τοξίνες, ενώ την ίδια στιγμή οι πολύ ανεπτυγμένοι μύες σπρώχνουν προς τα έξω τα ψωμάκια του λίπους, κάνοντάς τα πιο ορατά. Η ιδανική άσκηση για σας; Γυμναστείτε με step και ποδήλατο, ανεβαίνετε τις σκάλες με τα πόδια, περπατάτε με γρήγορο βήμα.
  • Επιλέξτε προσεχτικά τα καλλυντικά σας για τη συγκεκριμένη περιοχή. Δεν χρειάζεστε προϊόντα που στραγγίζουν τους ιστούς και διεγείρουν την κυκλοφορία. Προτιμήστε αντιθέτως θεραπείες σύσφιξης και αδυνατίσματος.
  • Δώστε μεγάλη προσοχή στην καρέκλα που κάθεστε. Ακόμα κι αν περνάτε πολλές ώρες σε ένα γραφείο, μπορείτε να σώσετε τους γλουτούς σας. Η σωστή καρέκλα είναι αυτή που δεν σας προκαλεί την επιθυμία να αλλάζετε συχνά στάση. Αν κάθεστε αναπαυτικά, είναι πιο εύκολο να διατηρείτε ίσια την πλάτη σας και να μην την υποβάλλετε σε αφύσικες κλίσεις που διαταράσσουν την ισορροπία του μυϊκού συστήματος. Μην βάζετε το ένα πόδι πάνω στο άλλο, αλλά κρατάτε τα παράλληλα φροντίζοντας να ακουμπούν στο πάτωμα. Χρησιμοποιήστε επιπλέον ένα μαξιλάρι σε σχήμα πέταλου – το οποίο καλό είναι να έχετε και στο αυτοκίνητο – για να στηρίζετε καλά το ιερό οστό και να πιέζετε τους μυς των γλουτών.
  • Τα παπούτσια με τακούνι μπορούν να σας βοηθήσουν να βελτιώσετε τον μυϊκό τόνο των γλουτών σας, αρκεί να μην τα φοράτε πάνω από δύο ώρες την ημέρα. Προσοχή λοιπόν: ελέγξτε ότι το τακούνι είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένο με το μπροστινό μέρος του παπουτσιού και το ύψος του δεν είναι «ιλιγγιώδες», έτσι ώστε να επιτρέπει στον αστράγαλο να τεντώνεται και κατά τη βάδιση. Θυμηθείτε, τέλος, να πατάτε πρώτα το τακούνι και έπειτα τη μύτη του παπουτσιού, προτάσσοντας τα γόνατα και μετακινώντας ελαφρώς προς τα μπροστά τη λεκάνη.

Μηροί 

Είστε νέα, γυμνασμένη και με καμπύλες; 

Στη δική σας περίπτωση, το πιθανότερο είναι ότι η κυτταρίτιδα δείχνει ιδιαίτερη προτίμηση στους μηρούς και συγκεκριμένα στην καμπύλη που σχηματίζεται από το τέλος των πλευρών μέχρι δύο σπιθαμές πάνω από το γόνατο, εκεί δηλαδή όπου παρατηρούνται τα λεγόμενα «ψωμάκια». Γιατί εκεί; Η αιτία είναι γραμμένη στο γυναικείο DNA, όπως εξηγούν οι ειδικοί. Καθοριστική είναι η δράση των ορμονών που ευνοούν τη συσσώρευση λίπους στην περιφέρεια –ως απόθεμα ενέργειας εν όψει της εγκυμοσύνης– και επιπλέον καθορίζουν τη σκελετική ανάπτυξη από την έναρξη της εφηβείας, με το άνοιγμα της λεκάνης που κάνει πιο δύσκολη τη λεμφική κυκλοφορία. Έτσι, το λίπος και το λίμνασμα της λέμφου συμπιέζουν τα αιμοφόρα αγγεία, προκαλώντας τελικά μία φλεγμονώδη διαδικασία που διαταράσσει τον υποδόριο ιστό και έχει ως αποτέλεσμα την εμφάνιση της κυτταρίτιδας.

Τι μπορείτε να κάνετε: 

  • Μην επικεντρωθείτε μονάχα στην αντιμετώπιση του λίπους. Σε αυτήν την περιοχή, το κυρίαρχο πρόβλημα είναι συχνά το οίδημα. Πώς θα το καταλάβετε; Η κυτταρίτιδα εμφανίζεται σκληρή και, αν την πιέσετε με το δάχτυλό σας, θα αισθανθείτε πόνο, γιατί τα νεύρα είναι συμπιεσμένα και πιο ευαίσθητα. Αντιθέτως, η κυτταρίτιδα που σχετίζεται με το παγιδευμένο λίπος, είναι μαλακή και εμφανίζεται αν πιέσετε ελαφρά το δέρμα σας με το δείκτη και τον αντίχειρα. Και στις δύο περιπτώσεις, ευεργετικά είναι τα μασάζ που διεγείρουν την κυκλοφορία της λέμφου.
  • Μιμηθείτε τις Γιαπωνέζες, τις γυναίκες που πλήττονται λιγότερο από την κυτταρίτιδα. Πραγματοποιήστε μασάζ shiatsu στα πέλματά σας: «δουλέψτε» όλο το πέλμα με τους αντίχειρές σας και ασκήστε μία έντονη πίεση στο κέντρο του. Εκεί, υπάρχει ένα αντανακλαστικό σημείο που διεγείρει το στράγγισμα των ιστών. Επιπλέον, ποντάρετε σε μία διατροφή με τρόφιμα yin και yang: συνδυάστε αποτοξινωτικά τρόφιμα yin, όπως δημητριακά και λαχανικά, με τρόφιμα yang πλούσια σε πρωτεΐνες που επιταχύνουν το μεταβολισμό.
  • Αποφύγετε τα στενά τζιν, που πιέζουν τους ιστούς και επιβραδύνουν τη μικροκυκλοφορία. Προτιμήστε αντιθέτως παντελόνια ελαφρώς ελαστικά και σε ίσια γραμμή, που δεν πιέζουν το δέρμα αλλά ασκούν ένα ευεργετικό μασάζ σε αυτό.
  • Αν αιτία της κυτταρίτιδας είναι η κακή κυκλοφορία, θα το καταλάβετε παρατηρώντας τα πόδια σας στο τέλος της μέρας. Αν είναι πρησμένα, τότε θα πρέπει να τονώσετε τα φλεβικά τοιχώματα. Καταφύγετε σε δροσερά ντους αλλά και θεραπείες με ενεργά συστατικά, όπως το κόκκινο σταφύλι, που έχουν τονωτικές ιδιότητες για τα αγγεία.
  • Πέρα από το περπάτημα (αρκούν 40 λεπτά την ημέρα), ένας αποτελεσματικός τρόπος άσκησης είναι το τραμπολίνο: οι αναπηδήσεις δεν καταπονούν τις αρθρώσεις, διεγείρουν την κυκλοφορία και προκαλούν ένα τονωτικό μασάζ στους ιστούς.

woman_armsΧέρια και κοιλιά 

Όταν χαιρετάτε κάποιον, το χέρι σας από τον αγκώνα και πάνω θυμίζει… εκκρεμές; Γι’ αυτό μπορεί να ευθύνεται η ελλιπής σωματική άσκηση και η συσσώρευση λίπους, δύο αιτίες που ανοίγουν το δρόμο για την εμφάνιση κυτταρίτιδας. Συχνά όμως υπάρχουν και ορμονικά αίτια που ευθύνονται για τη διόγκωση των λιποκυττάρων. Για το λόγο αυτόν, η κυτταρίτιδα στα χέρια σχετίζεται με τα παραπανίσια κιλά και επεκτείνεται και σε άλλα σημεία του σώματος, όπως τον αυχένα, τους ώμους και την κοιλιά.

Τι μπορείτε να κάνετε:

  • Αν η κυτταρίτιδα είναι ιδιαίτερα εμφανής στην κοιλιά, τότε θα πρέπει να θέσετε υπό έλεγχο το βάρος σας, αλλά όχι να αδυνατίσετε υπερβολικά. Η υπερβολική μείωση του βάρους καταστρέφει τις ελαστικές ίνες, ευνοώντας την όψη φλοιού πορτοκαλιού. Για να διατηρήσετε την ελαστικότητα του δέρματός σας, σημειώστε ότι χρειάζεστε καθημερινά περίπου ένα γραμμάριο πρωτεϊνών για κάθε κιλό βάρους σας, ενώ πρέπει να καταναλώνετε άφθονα φρούτα και λαχανικά που συμβάλλουν στην αποτοξίνωση του οργανισμού. Ποντάρετε επίσης σε τρόφιμα με φυτοοιστρογόνα, όπως σόγια και τα παράγωγά της, που καταπολεμούν την τάση συσσώρευσης λίπους: τα φυτικά οιστρογόνα λειτουργούν ως ανταγωνιστές των οιστρογόνων που παράγονται από τις ωοθήκες.
  • Για καλύτερη κυκλοφορία της λέμφου στο πάνω μέρος του σώματος, βγάζετε το σουτιέν σας για δύο ώρες καθημερινά και τινάζετε τα χέρια σας ψηλά στον αέρα κάθε τόσο.
  • Αν υποφέρετε από αυχενικό, τότε μπορεί να αναγκάζεστε να παίρνετε αφύσικες στάσεις που ευνοούν την εμφάνιση κυτταρίτιδας στην περιοχή των χεριών και της κοιλιάς. Για να «ευθυγραμμίσετε» τον λαιμό σας, όταν βρίσκεστε μπροστά στον υπολογιστή σας, τοποθετείτε την οθόνη στο ύψος των ματιών σας, για να διατηρείτε ίσια το κεφάλι σας.
  • Για να αντιμετωπίσετε την κατακράτηση υγρών, πίνετε καθημερινά 10 ποτήρια φυσικό μεταλλικό νερό με δείκτη pΗ ανώτερο του 6, για να κρατάτε υπό έλεγχο την οξύτητα που εμποδίζει τη διούρηση. Επιπλέον, για την καταπολέμηση του κοιλιακού πρηξίματος, φτιάξτε το εξής ρόφημα: ρίξτε 5 γραμμάρια από αποξηραμένο φινόκιο, γλυκάνισο και μέντα σε ένα φλιτζάνι βραστό νερό και πιείτε το μετά από 10 λεπτά, αφού πρώτα το σουρώσετε.

Πηγή: NaturaNrg #29

Sas-endiaferei_arrow

Κυτταρίτιδα: πείτε της αντίο πριν το καλοκαίρι

Κινήσεις ματ για την κυτταρίτιδα

Διατροφικό Πρόγραμμα 2 εβδομάδων κατά της κυτταρίτιδας

Βγάλτε νοκ αουτ την κυτταρίτιδα!