kalokairina-vazakia-marmelada-syko-natura-nrgkalokairina-vazakia-marmelada-syko-natura-nrg-Μαρμελάδα σύκο

Μαρμελάδα σύκο

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Vegan, Διατροφή, Συνταγές.

Η υφή της μαρμελάδας πρέπει να είναι σταθερή, το χρώμα της καθαρό, χαρακτηριστικό του φρούτου, και η γεύση δεν πρέπει να είναι υπερβολικά γλυκιά ή όξινη. Η μαρμελάδα φτιάχνεται με βρασμένα φρούτα και ζάχαρη, στοιχείο που βοηθά τα φρούτα να διατηρούνται και να μη χαλάνε. Αυτό που κάνει τη μαρμελάδα να δένει, είναι ο συνδυασμός πηκτίνης και οξέος (που υπάρχουν στα φρούτα) και η ζάχαρη που προστίθεται. Επειδή η πηκτίνη και το οξύ υπάρχουν σε διάφορες ποσότητες στα διάφορα φρούτα, δύο ή περισσότερα φρούτα συνδυάζονται συχνά σε μια μαρμελάδα. Σε πολλές περιπτώσεις, όμως, προστίθεται χυμός λεμονιού ή πηκτίνη εμπορίου. Η πηκτίνη είναι περισσότερη στα ελαφρά ανώριμα φρούτα και συγκεντρώνεται στη φλούδα και στο άσπρο τμήμα των εσπεριδοειδών. Δοκιμάστε τη μαμελάδα σύκο τώρα είναι η καλύτερη εποχή.

Μαρμελάδα σύκο

kalokairina-vazakia-syko-natura-nrg

Υλικά
  • 1 κιλό ώριμα σύκα
  • 200γραμ. ζάχαρη
  • 1 κουταλιά χυμό λεμονιού
Εκτέλεση
  1. Ξεφλουδίζετε τα σύκα και τα ζυμώνετε με το χέρι μέχρι να λιώσουν.
  2. Τα βάζετε μέσα στην κατσαρόλα προσθέτοντας τη ζάχαρη και τα ανακατεύετε μέχρι να δέσει το μίγμα.
  3. Προσθέτετε το χυμό λεμονιού και το αφήνετε να βράσει άλλη μια φορά.
  4. Αφήνετε το μίγμα να κρυώσει και στη συνέχεια το τοποθετείτε σε αποστειρωμένα γυάλινα βαζάκια, κλείνοντας καλά.

*Δοκιμάστε, επίσης, να φτιάξετε μαρμελάδα σταφύλι

Μικρά μυστικά για σίγουρη επιτυχία
  • Βράστε τα φρούτα με ή χωρίς νερό για να μαλακώσουν και να απελευθερώσουν πηκτίνη. Στην αρχή, αφήστε τα να πάρουν βράση και στη συνέχεια σιγοβράστε τα.
  • Αν το μίγμα έχει δέσει λίγο, το επίπεδο της πηκτίνης δεν είναι αρκετό για να γίνει μαρμελάδα. Βράστε το μίγμα λίγο ακόμα, προσθέτοντας 1 κουτάλι χυμό λεμονιού για κάθε 1 κιλό φρούτα.
  • Χρησιμοποιήστε την ποσότητα της ζάχαρης που αναφέρεται στην συνταγή. Για καλύτερα αποτελέσματα, ζεστάνετε τη ζάχαρη στο φούρνο πριν την προσθέσετε στο φρούτο (έτσι λιγοστεύει η ποσότητα αφρού στην επιφάνεια κατά το βράσιμο). Αφήστε τα φρούτα να πάρουν βράση και προσθέστε τη ζάχαρη. Ανακατέψτε μέχρι να διαλυθεί τελείως. Στη συνέχεια μην ανακατέψετε ξανά.
  • Όταν δέσει, η μαρμελάδα διατηρεί το σχήμα της και ζαρώνει όταν την αγγίξετε ελαφρά με το δάχτυλο. Αν δεν συμβεί αυτό με την πρώτη φορά, συνεχίστε το βράσιμο, δοκιμάζοντας κάθε λίγο.
  • Πριν βάλετε τη μαρμελάδα σε βάζα, αφαιρέστε τον τυχόν αφρό από την επιφάνεια με ένα κουτάλι. Αφήστε τη μαρμελάδα για 10 λεπτά να ξεκουραστεί. Αποθηκεύστε τη σε αποστειρωμένα βάζα, γεμίζοντάς τα ώστε να περισσεύει ένα εκατοστό από το πάνω μέρος, και σφραγίστε τα αμέσως.

Η αποστείρωση των βάζων

Τα πιο κατάλληλα σκεύη για να αποθηκεύσετε τα φρούτα και τα λαχανικά είναι τα γυάλινα βαζάκια και μάλιστα τα χρωματιστά και όχι τα διαφανή, για να προστατεύονται από το φως. Πριν τα χρησιμοποιήσετε, πλύνετε τα βάζα πολύ καλά, ξεπλύντε τα με πολύ καυτό νερό και αναποδογυρίστε τα μέχρι να στεγνώσουν. Στη συνέχεια, βάλτε τα βάζα όρθια στο φούρνο, στους 150ºC για 30 περίπου λεπτά. Όταν τα βγάλετε από το φούρνο, χρησιμοποιείστε τα αμέσως για να παραμείνουν αποστειρωμένα όταν τα γεμίσετε. Τα καπάκια πρέπει επίσης να βράζονται ή να ξεπλένονται με πολύ καυτό νερό. Για να μην καείτε, φορέστε βαμβακερά γάντια.

Πηγή Natura nrg #74