melomakarona-kourampiedes

Mελομακάρονο VS κουραμπιέ

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Διατροφή, Μαθήματα διατροφής, Νέα.

Χριστίνα Μπαλαμώτη, ΜSc Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, Μέλος Πανελληνίου Συλλόγου Διαιτολόγων – Διατροφολόγων

Από τη μια το σιρόπι κι από την άλλη το βούτυρο. Τα δύο λαχταριστά γλυκά των Χριστουγέννων δίνουν τη δική τους μάχη πάνω στο τραπέζι , αλλά και στην καρδιά σας. Ποιο θα προτιμήσετε;

Οι φούρνοι παίρνουν κυριολεκτικά φωτιά και τα τραπέζια μας γεμίζουν με κουραμπιέδες και μελομακάρονα. Η μυρωδιά της λιωμένης ζάχαρης, του βουτύρου και της κανέλας κάνει τους σιελογόνους αδένες μας να υπερλειτουργούν! Προσοχή! Θυμηθείτε ότι «μέτρον άριστον». Επειδή δεν πρέπει να χαλάσουμε τη γιορτινή ατμόσφαιρα με τύψεις για κάθε μπουκιά, αλλά ούτε και να «φορτωθούμε» παραπανίσια κιλά, καλό είναι να μάθουμε ποια είναι τα υπέρ και ποια τα κατά κάθε χριστουγεννιάτικης λιχουδιάς.

Ναι μεν, αλλά…

Δεν υπάρχει πιο επικίνδυνη σύσταση από το «απαγορεύεται». Οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην υπερκατανάλωση και κατά συνέπεια στην παχυσαρκία. Αν όμως συνδυάσουμε την ποιότητα των θερμίδων με τη χαμηλή κατανάλωση λίπους και τη θρεπτική αξία, θα ικανοποιηθούμε χωρίς να αποκλείσουμε κάποια νοστιμιά από το διαιτολόγιό μας. Θερμιδικά μπορεί να αποκλίνουν αρκετά αυτά τα δυο γλυκίσματα μεταξύ τους (τα 100gr μελομακάρονα δίνουν 360 θερμίδες, ενώ τα 100gr κουραμπιέ 520 θερμίδες), η ουσιαστική τους διαφορά όμως είναι ποιο από τα δυο περιέχει τα πιο ωφέλιμα συστατικά και ταυτόχρονα τα πιο ευεργετικά αποτελέσματα στον οργανισμό.

Σιροπιαστά μελομακάρονα

Το βασικό συστατικό για την παρασκευή του μελομακάρονου είναι το μέλι, που περιέχει βιταμίνες του συμπλέγματος Β και βοηθά στην καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος, καθώς και στις μεταβολικές λειτουργίες του οργανισμού. Επίσης, περιέχει καρύδια που είναι πλούσια σε πολυακόρεστα λιπαρά οξέα και τα οποία ασκούν καρδιοπροστατευτική δράση στον οργανισμό μας. Άλλο ένα βασικό συστατικό είναι το ελαιόλαδο που περιέχει βιταμίνη Ε, η οποία μας προστατεύει από τις ελεύθερες ρίζες, καθώς και μονοακορεστα λιπαρά οξέα που βοηθούν στη μείωση καρδιαγγειακών επεισοδίων.
Στη συνταγή του μελομακάρονου περιλαμβάνονται ξύσμα πορτοκαλιού, κανέλα, γαρύφαλλο, χυμό πορτοκάλι. Η κανέλα είναι πλούσια σε αιθέρια έλαια με ευεργετικές επιδράσεις στην υγεία. Μάλιστα η κανέλα περιέχει και μικρή ποσότητα σιδήρου, η οποία έχει μεγάλη βιοδιαθεσιμότητα όταν συνδυάζεται με τη βιταμίνη C του ξύσματος πορτοκαλιού ή του χυμού πορτοκάλι.

Ζαχαρένιος κουραμπιές

Από την άλλη ο κουραμπιές περιλαμβάνει βούτυρο, ζάχαρη και αμύγδαλα. Τα αμύγδαλα που εμπεριέχονται στον κουραμπιέ είναι πλούσια σε πολυακορεστα λιπαρά βιταμίνες και σίδηρο,αρκετα ευεργετικά για τον οργανισμό, σε αντίθεση όμως με τα υπόλοιπα συστατικά, όπως το βούτυρο που περιέχει κορεσμένα λιπαρά τα οποία είναι βλαβερά για το καρδιαγγειακό σύστημα. Τέλος, η ζάχαρη, που αποτελεί φυσική πηγή υδατανθράκων, δεν έχει καμιά θρεπτική αξία και δίνει μόνο «κενές» θερμίδες.

Το μελομακάρονο υπερτερεί του κουραμπιέ, όσον αφορά στη θρεπτική και θερμιδική αξία. Όμως είναι σημαντικό να απολαμβάνουμε αυτά που μας αρέσουν, φροντίζοντας πάντα η απόλαυση να μη γίνεται εις βάρος της υγείας μας. Απολαύστε με μέτρο τα αγαπημένα σας γλυκά και η υγεία σας όπως και τα κιλά σας θα μείνουν αμετάβλητα.

Πηγή: NaturaNrg #12