miso

Μίσο, μια μακροβιοτική σούπερ-τροφή

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Μαθήματα διατροφής.

της Δήμητρας Μαγκλάρα

Όσοι έχουν επισκεφτεί κινέζικο ή γιαπωνέζικο εστιατόριο έχουν σίγουρα δει στο μενού ένα πολύ χαρακτηριστικό ορεκτικό πιάτο της ασιατικής κουζίνας, τη σούπα μίσο.  Στη μακροβιοτική κουζίνα, το μίσο έχει εξέχουσα θέση και χρησιμοποιείται καθημερινά σε πολλά πιάτα.

Το μίσο είναι ένα είδος πάστας, το οποίο θυμίζει ταραμά στην υφή και τη γεύση και παρασκευάζεται  κυρίως από φασόλια σόγιας, θαλασσινό αλάτι και ρύζι ή κριθάρι, τα οποία έχουν υποστεί μακροχρόνια ζύμωση με ειδικά ένζυμα. Είναι πολύ ενδιαφέρον ότι οι Ασιάτες έχοντας αντιληφθεί ότι η σόγια είναι πολύ δυναμωτική αλλά σχετικά δύσπεπτη τροφή, βρήκαν τρόπους να την επεξεργαστούν και να την κάνουν πιο εύπεπτη και θρεπτική και τη συναντάμε ως τόφου, τέμπε, μίσο, σάλτσα σόγιας και ταμάρι. Υπάρχουν διάφορα είδη μίσο, ανάλογα με τα υλικά που περιέχει και το χρόνο ζύμωσης. Λόγω των ενζύμων που προκαλούν τη ζύμωση, το μίσο βοηθά πολύ την πέψη, τονώνει και καθαρίζει το αίμα και δίνει πολύ ενέργεια στον οργανισμό, παρέχοντας ιχνοστοιχεία, μέταλλα και βιταμίνες(ιδιαίτερα Β12),  θεωρείται δε ότι συμβάλλει στην προστασία από τη ραδιενέργεια. Η σούπα μίσο καταναλώνεται στη μακροβιοτική όλες τις μέρες του χρόνου. Πέρα από τη θρεπτική του αξία, το μίσο νοστιμίζει πολύ τα φαγητά, ειδικά τις ουδέτερες, γευστικά χορτόσουπες.
Για να διατηρηθούν οι ευεργετικές ιδιότητες του μίσο και οι μικροοργανισμοί που περιέχει, δεν πρέπει να το διαλύσουμε απ’ευθείας στο φαγητό που κοχλάζει, αλλά να το διαλύσουμε σε καυτό νερό που θα βγάλουμε από την κατσαρόλα και στη συνέχεια, αφού κλείσουμε τη φωτιά και το φαγητό δεν κοχλάζει πια, προσθέτουμε το διαλυμένο μίσο.

miso soup, veggiesΣούπα μίσο με λαχανικά

Υλικά

1 κρεμμύδι, ένα κομμάτι φύκι wakame, 1-2 καρότα, 1 γλυκοπατάτα, δύο κολοκυθάκια όλα ψιλοκομμένα, λίγο τζίντζερ, ένα κρεμμυδάκι φρέσκο για γαρνίρισμα, 1 κουταλιά της σούπας μίσο, 1 λίτρο νερό.

Eκτέλεση

Μουσκεύουμε το wakame (φύκια) σε κρύο νερό, ώσπου να μαλακώσει και το κόβουμε σε κομματάκια. Βάζουμε τα λαχανικά μαζί με τα φύκια και το νερό και αφήνουμε να βράσουν μέχρι να μαλακώσουν. Παίρνουμε μισή κούπα από το ζωμό και προσθέτουμε το μίσο, ανακατεύουμε μέχρι να διαλυθεί τελείως. Ρίχνουμε το διάλυμα μέσα στη σούπα, αφού έχουμε κλείσει τη φωτιά και δεν κοχλάζει το φαγητό. Σερβίρουμε με ψιλοκομμένο κρεμμυδάκι ή τζίντζερ και αν θέλουμε με μια κουταλιά σάλτσα σόγιας.

Πηγή: NaturaNrg #32

 

Sas-endiaferei_arrow

Γνωρίζετε τη ρίζα Konjac;

12 Foods to Eat organic

Ας γνωρίσουμε τη «mama» quinoa…

Γλυκοπατάτα… Θαυματουργή και πολυταξιδεμένη!