salmon

Μπορώ να αυξήσω τα επίπεδα της βιταμίνης D μέσω της διατροφής;

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Διατροφή, Μαθήματα διατροφής, Όλα για την υγεία.

Tης Μαρίας Σοφίας Πελαγίδου, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Ο ανθρώπινος οργανισμός παράγει βιταμίνη D όταν εκτίθεται στον ήλιο. Ωστόσο, μπορείτε να αυξήσετε τα επίπεδα της βιταμίνης D και μέσω της διατροφής. Η βιταμίνη D αυξάνει την πρόσληψη ασβεστίου, βοηθάει στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης και ενισχύει την υγιή όψη στο δέρμα.
Οι τροφές λοιπόν μέσω των οποίων μπορείτε να αυξήσετε τα επίπεδα της βιταμίνης D είναι:
✔ Τα ψάρια. Ο σολομός περιέχει τη μεγαλύτερη ποσότητα βιταμίνης D. Ο τόνος σε κονσέρβα προσφέρει το 30% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης. Ακόμα καλύτερη πηγή είναι ο τόνος που συντηρείται σε λάδι- περιέχει ακόμη περισσότερη βιταμίνη D.
✔ Επίσης, τα αυγά και πιο συγκεκριμένα οι κρόκοι των αυγών αποτελούν καλή πηγή της βιταμίνης.
✔ Ακόμη, σημαντική περιεκτικότητα στη βιταμίνη έχουν τα μανιτάρια, επειδή ως μύκητες εκτίθενται σε περισσότερο από το συνηθισμένο ηλιακό φως. Άλλες διατροφικές πηγές μικρών ποσοτήτων βιταμίνης D είναι τα γαλακτοκομικά και μερικά δημητριακά πρωινού ολικής αλέσεως.

Πηγή: NaturaNrg #60