Δρόμος-βουνά-χιόνια-παπούτσι

Νέος χρόνος …νέα αρχή

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Ευεξία, Ψυχολογία.

Της Μαρίας Γκέκα

Επιθυμείτε έναν εαυτό πιο υγιή, όμορφο και δυνατό; Θέλετε φέτος να κάνετε μια καινούρια αρχή, θέτοντας ως βασική προτεραιότητα την ψυχοσωματική σας ευεξία; Προετοιμαστείτε κατάλληλα για τον ερχομό του καινούριου χρόνου και κάντε τις επιθυμίες σας πραγματικότητα!

Κάθε αρχή και δύσκολη, συνηθίζουμε να λέμε, γιατί κάθε αρχή έχει ένα τέλος, το σημείο απ’ όπου ξεκινάμε… Τι υποδηλώνει όμως στ’ αλήθεια μια νέα αρχή στη ζωή μας; Ένας νέος χρόνος; Μια νέα δουλειά; Μια νέα σχέση; Μια νέα φάση ζωής; Μια νέα αντίληψη; Μια νέα πραγματικότητα.

Σ’ αυτό το ξεκίνημα εναποθέτουμε ελπίδες για μια ζωή καλύτερη, χωρίς τις προηγούμενες δυσκολίες, με περισσότερη χαρά, επιτυχία, αγάπη, προσοχή για τον εαυτό μας και τους άλλους. Τη στολίζουμε – τη νέα αρχή – με “θέλω”, όνειρα, προσδοκίες.

Είναι σαν να θέλουμε να σβήσουμε ό,τι μας βαραίνει και σε έναν άσπρο καμβά να γράψουμε ή να ζωγραφίσουμε ό,τι θέλουμε εμείς. Κάποιες φορές το καταφέρνουμε. Τις περισσότερες όμως, διαλέγουμε τα ίδια πινέλα, τα ίδια χρώματα, και ζωγραφίζουμε τα  ίδια σχέδια, γράφουμε τις ίδιες λέξεις. Κι αυτό, γιατί αν και όλα τα οραματιστήκαμε, δε φροντίσαμε μια μικρή αλλά σημαντική παράμετρο. Την ουσιαστική αλλαγή μέσα μας. Κι αυτή η αλλαγή δεν έρχεται έτσι ξαφνικά, αλλά κάνοντας μικρά κι ουσιαστικά βήματα.

1Πάρτε σωστές αποφάσεις και βάλτε στόχους στη ζωή σας!

«Συζητήστε» με τον εαυτό σας, αναλογιστείτε τα λάθη της χρονιάς που πέρασε και θέστε νέους στόχους για τη χρονιά που έρχεται. Σκεφτείτε τι είναι αυτό που πραγματικά θέλετε και βρείτε τρόπους να το αποκτήσετε. Μην κάνετε «όνειρα θερινής νυκτός», σκεφτείτε ρεαλιστικά και βήμα-βήμα τη φορά!

2

Γελάστε με την καρδιά σας!

Διώξτε τα αρνητικά συναισθήματα και υιοθετήστε θετική σκέψη. Βάλτε το γέλιο στη ζωή σας και αναπτύξτε την κοινωνικότητά σας. Μη ξεχνάτε ότι το γέλιο είναι το καλύτερο φάρμακο, αφού χαρίζει ζωντάνια, υγεία και γοητεία! Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, ευεργετεί την καρδιά, τονώνει την αναπνευστική λειτουργία και χαλαρώνει. Αποτελεί την μοναδική φυσική θεραπεία, που μας εξασφαλίζει ψυχική ισορροπία, συναισθηματική ευεξία και αισιοδοξία.

 

3

Αποκτήστε νέες διατροφικές συνήθειες.

Κάντε μια νέα αρχή και διαμορφώστε σωστά το διαιτολόγιό σας.

  • Πείτε «ναι» στο πρωινό που χαρίζει ενέργεια και δύναμη για να ξεκινήσετε την ημέρα σας με ζωντάνια!
  • Υιοθετήσετε τη μεσογειακή διατροφή στην κουζίνα σας και εντάξτε στο διατροφολόγιό σας φρούτα και λαχανικά σε άφθονες ποσότητες.
  • Αποφύγετε τα τυποποιημένα προϊόντα που σας επιβαρύνουν με παραπάνω θερμίδες, χωρίς να ωφελούν τον οργανισμό σας.
  • Να τρώτε πάντα με μέτρο, τουλάχιστον 3 γεύματα την ημέρα.
  • Περιορίστε το ζωικό λίπος στα φαγητά σας, προτιμώντας το ελαιόλαδο.
  • Μην αμελείτε να πίνετε τουλάχιστον 10 ποτήρια την ημέρα νερό και μετριάστε το αλκοόλ σε ένα ποτήρι κόκκινο κρασί την ημέρα.

 

4

Φροντίστε το σώμα σας… φυσικά!

Βάλτε την άσκηση στη ζωή σας, βελτιώνοντας έτσι την υγεία, την εμφάνιση αλλά και την ψυχική σας διάθεση. Ακόμα και αν ο ελεύθερος χρόνος σας είναι περιορισμένος, σίγουρα μπορείτε να βρείτε 15-20 λεπτά την ημέρα για να ασχοληθείτε με το σώμα σας. Επιλέξτε το είδος γυμναστικής που σας αρέσει και ασχοληθείτε συστηματικά, έτσι ώστε να πετύχετε θετικά αποτελέσματα που θα τονώσουν την αυτοπεποίθησή σας. Ο πιο εύκολος τρόπος άσκησης είναι το περπάτημα. Αντί, λοιπόν, να χρησιμοποιείτε το αυτοκίνητο για «ψύλλου πήδημα», κινήστε …τα πόδια σας!

Ακόμα, πρέπει να ξέρετε ότι ο καλύτερος φίλος του σώματός σας είναι η χαλάρωση και η απελευθέρωση της μπλοκαρισμένης ενέργειας. Γι’ αυτό χρησιμοποιήστε φυσικά καλλυντικά, αιθέρια έλαια και φυτικά λάδια, για ν’ απαλλαγείτε από την ένταση στο τέλος της ημέρας.

 

 

Οργανώστε σωστά τη μέρα και το χρόνο σας

Πόσες φορές έχετε νιώσει ότι δεν σας φτάνει ένα 24ωρο για να πραγματοποιήσετε αυτά που θέλετε; Μήπως πάντα τρέχετε και δεν φτάνετε; Ο καινούριος χρόνος θα σας βρει πιο οργανωμένους, αν ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα:

  • Σχεδιάστε τις καθημερινές δραστηριότητές σας, πριν βγείτε από το σπίτι σας.
  • Αξιολογήστε τις προτεραιότητές σας ανάλογα με το πόσο σημαντικές και επείγουσες είναι και βάλτε τις σε μια σειρά.
  • Σχεδιάστε ένα οργανόγραμμα και υπολογίστε πόσο χρόνο απαιτεί η κάθε σας δραστηριότητα. Μην ξεχάσετε να αφήσετε ένα περιθώριο για χαλάρωση και τυχόν καθυστερήσεις ή απρόοπτα.
  • Μην αφήνετε τους άλλους να σας «τρώνε» το χρόνο. Κλείστε την πόρτα του γραφείου και ζητήστε ευγενικά «λίγη ησυχία».
  • Μην αναβάλλετε κάτι για αύριο, εφόσον μπορείτε να το κάνετε και σήμερα.
  • Δεν βλάπτει να πείτε «όχι»! Μην ντρέπεστε να αρνηθείτε κάτι, αν δεν έχετε χρόνο να το αναλάβετε.
  • Μάθετε να τελειώνετε πρώτα μια δουλειά, πριν ξεκινήστε μια άλλη.

6

Νικήστε το άγχος

Το άγχος προκαλείται από την πίεση, την ανησυχία και τη στεναχώρια, δημιουργώντας σωματικές, ψυχολογικές και συναισθηματικές διαταραχές. Δυστυχώς, επιδράει αρνητικά στη διάθεσή μας, αλλά και στην υγεία μας. Γι’ αυτό εντοπίστε τις αιτίες του άγχους και καταπολεμήστε το!

Πρακτικά μέτρα αντιμετώπισης του άγχους:

  • Υιοθετήστε θετική στάση και τεχνικές χαλάρωσης, όπως τον διαλογισμό, το μασάζ, τη βελτίωση της αναπνοής και τη γιόγκα.
  • Διατηρήστε την αυτοπειθαρχία σας κι εκτονωθείτε με ένα διασκεδαστικό άθλημα.
  • Αντιμετωπίστε το άγχος με φυσικά αγχολυτικά: βασιλικό, θυμάρι, λάχανο και μαντζουράνα.

7

Εξασκήστε το μυαλό σας!

Βρείτε έξυπνες λύσεις να «κουράσετε» το μυαλό σας και να δραστηριοποιήσετε τους νευρώνες του εγκεφάλου σας.

  • Διαβάστε εφημερίδες, περιοδικά και γενικότερα ενημερωθείτε!
  • Κλείστε επιτέλους την τηλεόραση και σταματήστε να ζείτε παθητικά!
  • Παίξτε επιτραπέζια παιχνίδια με στρατηγική δράσης ή σπαζοκεφαλιές με αριθμούς και λέξεις.
  • Εξασκήστε το μυαλό και τη μνήμη σας μαθαίνοντας κάτι καινούριο! Γιατί ποτέ δεν είναι αργά…

 

8

Αγαπηθείτε!

Τι πιο όμορφο και τονωτικό υπάρχει από την αγάπη και τον έρωτα! Αφιερώστε χρόνο στο σύντροφο και τα παιδιά σας, στους ανθρώπους που γεμίζουν χαρά τη ζωή σας. Διοργανώστε κυριακάτικες βόλτες ή μικρές εκδρομές για όλη την οικογένεια και βρείτε τρόπους να έρθετε πιο κοντά. Ακόμα, συναντηθείτε με παλιούς φίλους ή γνωρίστε καινούριους. Μην ξεχνάτε ότι κοντά στους φίλους μας αισθανόμαστε ευχάριστα και οι στενοχώριες εξαφανίζονται.

 

9

Αντικαταστήστε τις κακές σας συνήθειες

Κάπνισμα, αλκοόλ, φαγητό, καναπές, παρορμητικές αγορές, τζόγος, παιχνίδια στο internet… όλοι έχουμε κακές συνήθειες στη ζωή μας. Υπάρχει λόγος που έχουμε κακές συνήθειες. Και αυτός είναι ότι ικανοποιούμε κάποια ανάγκη. Αν αναγνωρίσετε την ανάγκη, μπορείτε να αλλάξετε την κακή σας συνήθεια με κάποια καλή που να ικανοποιεί αυτή την ανάγκη. Αν για παράδειγμα καπνίζετε, κάθε φορά που αγχώνεστε πρέπει να βρείτε έναν άλλο τρόπο να χαλαρώνετε αντί να καπνίζετε. Το πρώτο βήμα λοιπόν για να αλλάξετε μια κακή συνήθεια είναι να αλλάξετε το «περιβάλλον» και τα ερεθίσματά σας.

 

 

10

Χαλαρώστε πραγματικά

Μη συγχέετε τη χαλάρωση με μια βραδινή έξοδο για φαγητό. Καλά τα ταβερνάκια με φίλους αλλά η πραγματική χαλάρωση περιλαμβάνει δραστηριότητες που απαντούν σε μια πρόκληση. Ασχοληθείτε με την κηπουρική, τη μαγειρική, τη μουσική, τη ζωγραφική, τον αθλητισμό και αγγίξτε μια ευτυχισμένη και ολοκληρωμένη ψυχολογική κατάσταση, που θα σας οδηγήσει σε μια απολαυστική ζωή.

Πηγή Natura Nrg #56