natura-nrg-aypnia-valsamoxorto. Νικήστε το στρες και την αϋπνία

Νικήστε το στρες και την αϋπνία

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Body and mind, Ευεξία, Νέα.

Το φθινόπωρο είναι περίοδος αλλαγών και άρα άγχους και στρες. Το κλειδί για την επιτυχημένη αντιμετώπισή τους είναι να καταφύγετε σε ήπιες λύσεις που προσφέρει απλόχερα η ίδια η φύση. Πώς, λοιπόν, με απλά βασικά βήματα θα νικήστε το στρες και την αϋπνία;

Το μυαλό σας είναι ακόμα σε καλοκαιρινή διάθεση, όμως οι υποχρεώσεις σας τρέχουν… Ξαφνικά, βρίσκεστε ανάμεσα σε μία στοίβα από έγγραφα, τηλέφωνα που χτυπούν μανιασμένα και ένα σωρό από e-mail που χρειάζονται ξεκαθάρισμα. Και παράλληλα, έχετε από πάνω σας συναδέλφους, προϊσταμένους, πελάτες… Όλα αυτά σας επαναφέρουν στη σκληρή πραγματικότητα και επηρεάζουν την ψυχοσωματική σας κατάσταση, προκαλώντας σας στρες και υπερδιέγερση. Το αποτέλεσμα; Δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε το βράδυ, ξυπνάτε πολλές φορές κατά τη διάρκεια της νύχτας νιώθοντας κουρασμένοι τη μέρα. Επιπλέον, η έλλειψη ύπνου, πέρα από το ότι επηρεάζει αρνητικά τις σωματικές και πνευματικές επιδόσεις, προκαλεί ένα έντονο αίσθημα εκνευρισμού και ευερεθιστότητας.

Η αϋπνία βλάπτει την υγεία

Μετά από μια νύχτα κακού ύπνου, το χειρότερο που μπορεί να μας συμβεί είναι η σωματική κόπωση και η αδυναμία να συγκεντρωθούμε στη δουλειά. Επιπλέον, δεν αποκλείεται να μας ανοίξει η όρεξη, καθώς, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό «American Journal of Clinical Nutrition», οι συμμετέχοντες σε αυτήν κατανάλωναν έως και 560 περισσότερες θερμίδες τις ημέρες που κοιμόντουσαν μόλις 4 ώρες, συγκριτικά με τις ημέρες που ο ύπνος τους ήταν 8ωρος.

Όταν όμως η αϋπνία είναι σύνηθες φαινόμενο, τότε ο οργανισμός μας υφίσταται τις επιπτώσεις του χρόνιου στρες. Αρκετές έρευνες έχουν συσχετίσει τη χρόνια αϋπνία με την υπέρταση και το διαβήτη τύπου 2. Επίσης, έχει φανεί ότι όσοι κοιμούνται κάθε βράδυ λιγότερο από 5 ώρες, κινδυνεύουν περισσότερο από έμφραγμα (λόγω της μεγαλύτερης εναπόθεσης ασβεστίου στις αρτηρίες, γεγονός που συντελεί στη δημιουργία αθηρωματικών πλακών). Επιπλέον, σε 14ετή έρευνα του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια, που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο επιστημονικό περιοδικό «Sleep», παρατηρήθηκε ότι το ποσοστό θνησιμότητας στους άνδρες με χρόνια αϋπνία (λιγότερο από 6 ώρες ύπνου την ημέρα) ήταν αυξημένο (51%).

Δεν κοιμάστε πια τα βράδια;

Για να ανακτήσετε την ηρεμία και τη γαλήνη σας, δεν έχετε παρά να καταφύγετε σε ήπιες λύσεις και όχι σε χάπια και χημικά. Η ίδια η φύση, διαθέτει στο φαρμακείο της πλήθος ηρεμιστικών βοτάνων που μπορούν να χαρίσουν την ψυχική ισορροπία χωρίς τις παρενέργειες των τοξικών ουσιών.

Πασιφλόρα

Πρώτη και καλύτερη στην λίστα των φυτών και βοτάνων με χαλαρωτική και ηρεμιστική δράση η πασιφλόρα (Passiflora Incarnata). Πρόκειται για ένα αναρριχώμενο φυτό αμερικανικής προέλευσης, γνωστό ως το «άνθος του πάθους». Ιδιαίτερα δημοφιλής στους βοτανολόγους της Ευρώπης από το 16ο αιώνα οι οποίοι τη χρησιμοποιούσαν ευρέως στα παρασκευάσματά τους. Τα σημαντικότερα συστατικά της είναι τα φλαβονοειδή, ιδίως η απιγενίνη και η ισοβιτεξίνη, και οι γλυκοσίδες, μεταξύ άλλων η γυνοκαρδίνη. Από τα κλαδιά του προέρχεται ένα απόσταγμα με αγχολυτικές ιδιότητες, το οποίο αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευεργετικό για τα κλασικά συμπτώματα του άγχους, όπως αίσθημα κόμπου στο λαιμό και το στομάχι, ταχυκαρδία, ίλιγγοι, πονοκέφαλοι, ανησυχία, δυσκολία συγκέντρωσης και ύπνου. Η ήπια δράση και η υψηλή ανεκτικότητα του συγκεκριμένου φυτού καθιστούν δυνατή τη χρήση του ακόμα και από παιδιά, καθώς και από ηλικιωμένους ανθρώπους.

Βαλεριάνα & παπαρούνα της Καλιφόρνιας

Επίσης, ανάμεσα στα πιο γνωστά βότανα κατά της αϋπνίας είναι η η ευρωπαϊκή βαλεριάνα και η περίφημη «παπαρούνα της Καλιφόρνιας». Η πρώτη θα σας βοηθήσει να νικήσετε την υπερδιέγερση και να απολαμβάνετε έναν αδιατάραχτο ύπνο, ενώ από την άλλη μεριά, τα ενεργά συστατικά της καλιφορνέζικης παπαρούνας δρουν χαλαρωτικά πάνω στους μυς του στομάχου και του εντέρου, γι’ αυτό και η ίδια αποτελεί ιδανική θεραπεία (ειδικά αν συνδυαστεί με μελισσόχορτο) για τις μορφές άγχους που εκδηλώνονται με σπασμούς του γαστρεντερικού συστήματος, όπως σε περίπτωση σπαστικής κολίτιδας.

Μελισσόχορτο

Αυτό το βότανο που ανήκει στην οικογένεια του δυόσμου είναι ευεργετικό στις νευρικές ανωμαλίες. Θεωρείται εδώ και εκατοντάδες χρόνια βάλσαμο για προβλήματα άγχους, μειωμένης μνήμης και μελαγχολίας. Άλλωστε, επιστημονική έρευνα απέδειξε ότι το μελισσόχορτο είναι πολύ δραστικό κατά του πανικού και ότι βοηθά την ήρεμη σκέψη σε κρίσιμες στιγμές. Αυξάνει τη δράση του σε συνδυασμό με το λεμόνι ενώ δρα και κατά της αϋπνίας όταν συνδυαστεί με ζυθοβότανο και βαλεριάνα.

natura-nrg-aypnia-valsamoxorto. Νικήστε το στρες και την αϋπνίαBαλσαμόχορτο

Διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στις δεισιδαιμονίες του Μεσαίωνα, καθώς την εποχή εκείνη θεωρούνταν ότι είχε τη δύναμη να διώχνει τους δαίμονες. Έχει ηρεμιστική δράση και χρησιμοποιείται για την αντιμετώπιση της κατάθλιψης. Αναφέρεται ακόμη και σε αρχαία κείμενα του Γαληνού ως αντικαταθλιπτικό, ενώ επιστημονικές μελέτες απέδειξαν ότι είναι εξίσου αποτελεσματικό με τα τρίκυκλικα αντικαταθλιπτικά, όταν αυτά χορηγούνται σε μικρές δόσεις. Αντενδείκνυται για γυναίκες που χρησιμοποιούν αντισυλληπτικά, ασθενείς που λαμβάνουν κυκλοσπορίνες ή πάσχουν από νόσους του ήπατος. Τις θεραπευτικές του ιδιότητες γνώριζαν οι αρχαίοι Έλληνες, Ιταλοί, Άραβες και Πέρσες.

Χαμομήλι

Γνωστό από την αρχαιότητα χρησιμοποιείται για παθήσεις νευρικής φύσεως, όπως νευραλγίες, αϋπνίες, κρίσεις άσθματος και ημικρανίες. Περιέχει φλαβονοειδή, κουμαρίνες, χολίνη, πυρίτιο, άλατα ασβεστίου, μαγνησίου και καλίου, καθώς και γλυκίνη, ένα αμινοξύ που μειώνει τους μυϊκούς σπασμούς.

Συμβουλές

Για να μπορείτε να αποκοιμιέστε το βράδυ χωρίς δυσκολία, υιοθετήστε τους παρακάτω βασικούς κανόνες

  • προσπαθήστε να πέφτετε στο κρεβάτι την ίδια ώρα κάθε βράδυ
  • αποφύγετε το τσάι και τον καφέ από το απόγευμα και μετά
  • καταναλώνετε ελαφριά πιάτα στο βραδινό σας
  • κάντε ένα ζεστό μπάνιο πριν τον ύπνο.

Της Μαρίας Γκέκα

Πηγή Natura nrg #75