Νικήστε τη ναυτία του ταξιδιού χωρίς φάρμακα

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Υγεία.

Της Μαρίας Γκέκα

Λένε ότι το ταξίδι αξίζει περισσότερο από τον προορισμό. Αυτό όμως δεν ισχύει για όσους παθαίνουν ναυτία στο αυτοκίνητο, το πλοίο ή το αεροπλάνο. Μάθετε ότι μπορείτε να ανακουφιστείτε, και μάλιστα, χωρίς φάρμακα! Μην περιμένετε να νιώσετε πραγματικά άσχημα!

Η ναυτία των ταξιδιωτών αποτελεί ένα από τα πιο δυσάρεστα και ενοχλητικά συμπτώματα που ταλαιπωρεί πολλά άτομα και αποτελεί αιτία κακοδιαθεσίας για πολλές ώρες ή και ημέρες ακόμα και μετά το τέλος του ταξιδιού. Τα συμπτώματα μπορεί ν’ αρχίσουν απότομα με ζαλάδα, χασμουρητό, κρύο ιδρώτα και έντονο ανακάτεμα του στομαχιού.

Η ναυτία που μπορεί ή όχι να συνοδεύεται και από εμέτους, αποτελεί τόσο δυσάρεστο συναίσθημα για τα άτομα που την υφίστανται, ώστε αρκεί πολλές φορές και η αναγγελία κάποιου ταξιδιού για να αρχίσει το άτομο να εκδηλώνει το πρόβλημα πολλές ώρες πριν ακόμη μπει στο αυτοκίνητο, το καράβι ή το αεροπλάνο.

Πρακτικές λύσεις για την αντιμετώπιση της ναυτίας

Μην ταξιδεύετε ποτέ με άδειο στομάχι. Φροντίστε όμως το γεύμα που θα πάρετε να είναι όσο το δυνατόν πιο ελαφρύ. Επιλέξτε ένα ελαφρύ σνακ ξηράς κυρίως τροφής: μία-δύο φρυγανιές, ένα σάντουιτς , κριτσίνια ή 1-2 μπισκότα. Είναι σημαντικό να καταναλώσετε όσο το δυνατόν λιγότερα υγρά και αν είναι απαραίτητο προτιμήστε να πιείτε λίγο νερό σε θερμοκρασία περιβάλλοντος, αποφεύγοντας τα αναψυκτικά με ζάχαρη, τους καφέδες και το γάλα. Και φυσικά, αποφύγετε αυστηρώς τη λήψη οινοπνευματούχων ποτών πριν από το ταξίδι

Πιείτε λίγο χυμό λεμονιού ή μασήσετε μια φέτα λεμόνι, όταν νιώσετε ναυτία.

Η πιπερόριζα ή τζίντζερ θεωρείται ιδανική επιλογή για την πρόληψη της ναυτίας και του εμετού. Κι αυτό χάρη στις καταπραϋντικές ιδιότητες που τη διακρίνουν, οι οποίες ανακουφίζουν σημαντικά το γαστρεντερικό σύστημα. Σε αντίθεση μάλιστα με άλλα σκευάσματα, δεν παρουσιάζει παρενέργειες, όπως ξηροστομία και θολή όραση, ενώ η δράση της είναι άμεση.

Η συνταγή: Ρίξτε μερικά κομμάτια φρέσκο τζίντζερ σε ένα σακουλάκι τσάι. Βυθίστε το σε 1 φλιτζάνι βρασμένο νερό και μουλιάστε το για 10 λεπτά. Αφήστε το να κρυώσει και πιείτε το. Αν η ναυτία είναι έντονη, πάρτε μέχρι 2 κάψουλες τζίντζερ πριν από το ταξίδι ή σύμφωνα με τις οδηγίες.

Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού καλό είναι να μη μετακινήστε: να κρατάτε το κεφάλι και το σώμα σας σταθερά.

Αν ταξιδεύετε με αυτοκίνητο, ανοίξτε λίγο το παράθυρο, ώστε κάθε τόσο να εισπνέετε καθαρό αέρα. Επίσης, αποφύγετε το διάβασμα.

Αν ταξιδεύετε με καράβι, φροντίστε να κάθεστε στο κέντρο του καραβιού όπου υπάρχει η μικρότερη κίνηση. Κι αν κάποια στιγμή αισθανθείτε τα πρώτα συμπτώματα της ναυτίας, βγείτε στο κατάστρωμα και καθηλώστε το βλέμμα μακριά στον ορίζοντα.

Μη φοράτε άρωμα και, γενικότερα, αποφύγετε τη χρήση ισχυρών οσμών (αποσμητικά αυτοκινήτου, κ.λπ.)

Πηγή: NaturaNrg