Summer-Superfoods

Οι 10 ΥΠΕΡτροφές για το καλοκαίρι

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Διατροφή, Μαθήματα διατροφής, Υγεία.

 της Μαρίας Γκέκα

Φέτος το καλοκαίρι, μπορείς να πετύχεις αυτό που πάντα ήθελες: να επαναφέρεις σε ισορροπία τον οργανισμό σου, μετά τα πλούσια σε θερμίδες και λίπη εδέσματα που κατανάλωσες στη διάρκεια του χειμώνα. Ακολουθούν 10 τροφές, που εύκολα εντάσσονται στο καθημερινό διαιτολόγιο και καταφέρνουν όχι μόνο να αποτοξινώσουν τον οργανισμό σου αλλά και να σε ενυδατώσουν πλήρως.
Κάνοντας έξυπνες διατροφικές επιλογές, μπορείς να αποφύγεις συχνά ηλιακά εγκαύματα, αφυδάτωση, θερμοπληξία, ουρολοιμώξεις και πεπτικές διαταραχές.

watermelon1. Καρπούζι

Το καρπούζι είναι ο βασιλιάς των καλοκαιρινών φρούτων. Με, περίπου, το 92% του βάρους του σε νερό, συμβάλλει στην καλή ενυδάτωση του σώματος, γεγονός που επηρεάζει θετικά τη μνήμη και τη διάθεση. Επίσης, καθώς περιέχει αντιοξειδωτικά, βιταμίνες A και C, και λυκοπένιο, βοηθά στη μείωση εμφάνισης επιπλοκών από το διαβήτη ενώ περιορίζει τον κίνδυνο για καρδιαγγειακές νόσους, καρκίνο, υψηλή αρτηριακή πίεση, εκφύλιση της ωχράς κηλίδας και αρθρίτιδα.

*Για να διατηρήσεις το σώμα σου δροσερό και καλά ενυδατωμένο κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, μην ξεχνάς ότι μια φέτα καρπούζι είναι το καλύτερο ενδιάμεσο γεύμα ή επιδόρπιο.

coconut2. Νερό καρύδας

Το νερό καρύδας είναι το ιδανικό ποτό του καλοκαιριού για να αναπληρώσεις τα υγρά που χάνεις λόγω της εφίδρωσης. Αυτό το φυσικό, δροσιστικό ρόφημα είναι γεμάτο φυσικά σάκχαρα, ηλεκτρολύτες και μέταλλα που βοηθούν στην ενυδάτωση του σώματος. Ένα ποτήρι νερό καρύδας μπορεί να αποκαταστήσει εύκολα τη σύνθεση ηλεκτρολυτών στο σώμα. Επιπλέον, μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους, δεδομένου ότι είναι χαμηλό σε λιπαρά και χοληστερόλη. Μειώνει την επιθυμία για φαγητό και προκαλεί αίσθημα κορεσμού.

*Μείνε ενυδατωμένος αυτό το καλοκαίρι. Πιες νερό καρύδας με άδειο στομάχι το πρωί για να προστατεύσεις τους πνεύμονες, τα μάτια, τους νεφρούς και την κυκλοφορία του αίματος από τις επιδράσεις της υψηλής θερμοκρασίας.

3. Ξινόγαλα

Πίνοντας ξινόγαλα στο τέλος μιας ζεστής μέρας, καταπολεμάς την αφυδάτωση και την κούραση. Γεμάτο με ηλεκτρολύτες και άφθονο νερό, ένα ποτήρι ξινόγαλα μπορεί να ενυδατώσει επαρκώς το σώμα σου. Βοηθά επίσης στην πέψη ενώ καταπραΰνει το στομάχι έπειτα από ένα πλούσιο γεύμα. Εφίδρωση, κόπωση, μυϊκές κράμπες, ναυτία και πονοκέφαλοι μπορούν να μειωθούν σημαντικά. Εξάλλου, το ξινόγαλα ωφελεί και την επιδερμίδα.

*Αυτό το καλοκαίρι, απόφυγε τα αεριούχα ποτά και προσπάθησε να πίνεις ένα ή δύο ποτήρια ξινόγαλα ημερησίως.

4. Γιαούρτι

Εκτός από πρωτεΐνες και ασβέστιο, περιέχει προβιοτικά, τα ευεργετικά βακτήρια που κάνουν το πεπτικό σύστημα να λειτουργεί ομαλά. Επίσης, ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και βοηθά στην πρόληψη των λοιμώξεων. Επιπλέον, το γιαούρτι θα σε βοηθήσει να αδυνατίσεις, χάρη στο μοναδικό συνδυασμό πρωτεΐνης και υδατανθράκων που περιέχει.

*Απόλαυσε το σκέτο, με μέλι ή με φρέσκα φρούτα για επιδόρπιο.

cucumber5. Αγγούρι

Χάρη στην υψηλή του περιεκτικότητα σε νερό σε βοηθά να κρατήσεις το σώμα σου δροσερό και ανανεωμένο. Επίσης, το ένζυμο ερεψίνη που περιέχει, βοηθά στην πέψη των πρωτεϊνών. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο το καλοκαίρι που πολλοί παρουσιάζουν πεπτικές διαταραχές. Καθώς περιέχει και βιταμίνη C, βοηθά στην προστασία του δέρματος από την υπεριώδη (UV) ακτινοβολία.

*Απόλαυσε ένα πιάτο σαλάτα αγγούρι για σνακ. Εναλλακτικά μπορείς να το χρησιμοποιήσεις για να φτιάξεις μια κρύα σούπα ή ένα δροσερό smoothie.

6. Σπόροι chia

Αυτοί οι σούπερ σπόροι είναι υδρόφιλοι, που σημαίνει ότι απορροφούν πολύ νερό όταν προστίθενται σε smoothies, γάλα ή γιαούρτι. Όταν τους καταναλώνεις, παίρνεις όλα εκείνα τα επιπλέον υγρά αλλά και απολαμβάνεις την τραγανή υφή τους.

7. Κράνμπερι

Αποτελούν πολύ καλή πηγή βιταμινών C, Κ και Ε, μαγγανίου και φυτικών ινών. Ενδεικτικά, μισό φλιτζάνι χυμού περιέχει 6,65 mg βιταμίνης C, 2,30 γρ. φυτικών ινών, 0,18 mg μαγγανίου, 2,55 mg βιταμίνης Κ και 0,60 mg βιταμίνης Ε, ενώ δεν ξεπερνά τις 23 θερμίδες.
Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση χυμού κράνμπερι θα σε βοηθήσει να αποφύγεις τις μολύνσεις του ουροποιητικού συστήματος. Ο χυμός τους αποτρέπει τα βακτηρίδια που προκαλούν τη μόλυνση να «εγκατασταθούν» στην ουροδόχο κύστη, ενώ έχει επίσης μια πολύ ήπια αντιβιοτική δράση.

tomato8. Ντομάτα

Διαθέσιμες σε μεγάλη ποικιλία σχημάτων και μεγεθών, οι ντομάτες είναι μια θρεπτική και νόστιμη επιλογή για το καλοκαιρινό τραπέζι. Μία μέτρια ντομάτα περιέχει περίπου 95% νερό και βοηθά να μένει το σώμα ενυδατωμένο. Οι ντομάτες έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε λυκοπένιο, ένα φυτοχημικό με ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες που προστατεύει το δέρμα από τις βλαβερές ακτίνες UV. Άλλα θρεπτικά συστατικά της ντομάτας είναι το κάλιο, το φυλλικό οξύ, οι φυτικές ίνες, το μαγγάνιο, το μαγνήσιο, η νιασίνη και βιταμίνες Β6, C, Α, Κ και Ε.

*Χρησιμοποίησε ντομάτα στις σαλάτες, στα σάντουιτς ή σε σούπες. Μπορείς να φτιάξεις και εξαιρετικό ντοματοχυμό.

corn9. Καλαμπόκι

Ένα φλιτζάνι φρέσκο βρασμένο καλαμπόκι με ελάχιστο αλάτι είναι μια υγιεινή καλοκαιρινή τροφή. Πλούσιο σε δύο ισχυρά αντιοξειδωτικά, λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, το καλαμπόκι βοηθά στην προστασία του δέρματος από τις επιβλαβείς υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου. Αυτά τα αντιοξειδωτικά μειώνουν και τον κίνδυνο εκφύλισης της ωχράς κηλίδας. Το καλαμπόκι περιέχει θειαμίνη και φυλλικό οξύ που παρέχουν ενέργεια στον οργανισμό, καθώς και βιταμίνη Β που μειώνει το στρες και τα επίπεδα χοληστερόλης.

*Βάλε το καλαμπόκι στη διατροφή σου, βρασμένο στον ατμό, σε σούπα, σε σαλάτα, κ.ο.κ.

mango10. Μάνγκο

Η καταπραϋντική και δροσιστική δράση του θα σε τονώσει κατά τη διάρκεια των ζεστών ημερών του καλοκαιριού. Το μάνγκο είναι πλούσιο σε βιταμίνες Α, C και Ε, που είναι απαραίτητες για τη διατήρηση της καλής υγείας.
Κατανάλωσέ το τόσο ώριμο όσο και άγουρο.

*Φάε ώριμο μάνγκο σαν σνακ ή πρόσθεσε τον πολτό του σε γάλα ή γιαούρτι και ανακατέψτε για ένα γευστικό smoothie. Μπορείς επίσης να βράσεις ένα άγουρο μάνγκο, να το πολτοποιήσεις και να το βάλεις σε ένα ποτήρι κρύο νερό προσθέτοντας λίγο αλάτι και κύμινο σε σκόνη. Αυτό το ποτό είναι ένα εξαιρετικό φάρμακο κατά της θερμοπληξίας και της εξάντλησης λόγω ζέστης

Πόνταρε στο πορτοκαλί

Τα πορτοκαλί φρούτα και λαχανικά, όπως τα καρότα, τα βερίκοκα, το μάνγκο και η παπάγια, είναι πηγές της β-καροτίνης, ενός ισχυρού αντιοξειδωτικού με φωτοπροστατευτική δράση. Πρόκειται, λοιπόν, για ένα φυσικό αντιηλιακό που τρώγεται!

Πηγή: NaturaNrg #62