fitness

Οι νέες τάσεις στο fitness

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Fitness, Ευεξία.

Πασχάλης Κεχλιμπάρης, Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Α.Π.Θ

Κάθε χρονιά εμφανίζονται νέες τάσεις στη γυμναστική με μερικές από αυτές να έχουν διάρκεια ζωής, την ίδια στιγμή που άλλες εξαφανίζονται επιβεβαιώνοντας περίτρανα το ρητό «μόδα είναι, θα περάσει». Στις τάσεις που θα μας απασχολήσουν φέτος, βρίσκουμε τόσο παλιούς… γνωστούς όσο και νέες και πολλά υποσχόμενες αφίξεις. 

#Tabata

Πρωτοξεκίνησε στην Ιαπωνία. Περιλαμβάνει σύντομες προπονήσεις 4 λεπτών που πραγματοποιούνται σε 8 κύκλους. Κάθε κύκλος διαρκεί 20 δευτερόλεπτα σε υψηλή ένταση, με 10 δευτερόλεπτα ξεκούραση ανάμεσα στους κύκλους. Πρόκειται για ασκήσεις πολυαρθρικές, δυναμικές, με το βάρος του σώματος, αλλά και με έξτρα εξοπλισμό για μεγαλύτερη επιβάρυνση. Μπορεί να γίνει ατομικά και ομαδικά και στόχος είναι η βελτίωση του μεταβολισμού, της καρδιακής συχνότητας και η καύση λίπους.

#Boot Camp

Aν έχετε βαρεθεί τις προπονήσεις σε κλειστούς χώρους και θέλετε κάτι πιο ευχάριστο και ταυτόχρονα αποτελεσματικό, τότε το Βoot Camp είναι η λύση. Πρόκειται για ομαδικές προπονήσεις που γίνονται σε εξωτερικούς χώρους. Περιλαμβάνουν μια σειρά από απλές ασκήσεις (κάμψεις, κλωτσιές, πηδηματάκια, κοιλιακούς, ραχιαίους, περπάτημα, τρέξιμο) και οι εναλλαγές μεταξύ των ασκήσεων είναι γρήγορες, χωρίς διάλειμμα. Στόχος είναι η βελτίωση της φυσικής κατάστασης και η καύση λίπους.

#Floating Yoga

Αν είστε λάτρεις της θάλασσας και σας αρέσει η γιόγκα, τότε σίγουρα πρέπει να δοκιμάσετε τη floating yoga, καθώς τα συνδυάζει και τα δύο. Μιλάμε για δυναμικές ασκήσεις ισορροπίας πάνω στη σανίδα, με τη χρήση ή όχι ενός κουπιού. Κερδίζει όλο και περισσότερους οπαδούς, γιατί εκτός από το γεγονός ότι αποτελεί μια πάρα πολύ καλή προπόνηση, η οποία θα αλλάξει το σώμα σας, βελτιώνει σημαντικά και την ψυχολογία σας. Το βασικό μειονέκτημά της είναι ότι πρέπει οι καιρικές συνθήκες να είναι καλές και η θάλασσα ήρεμη.

#Boxercise

Ξεκίνησε στην Αγγλία και θεωρείται μια από τις πιο απαιτητικές αθλητικές δραστηριότητες. Περιλαμβάνει χορογραφημένες κινήσεις του Βοx και ο εξοπλισμός της είναι γάντια και σάκος. Προσφέρει στους συμμετέχοντες τη δυνατότητα να βελτιώσουν τα αερόβια επίπεδα της φυσικής τους κατάστασης και αντοχής, να μειώσουν το λίπος τους, να χάσουν κιλά και ταυτόχρονα να ανακουφιστούν από το άγχος της καθημερινότητας.

#Hula Hoop

Όλοι το γνωρίζουμε και όλοι το έχουμε δοκιμάσει σε μικρότερη ηλικία. Πλέον έχει αποκτήσει αρκετούς οπαδούς και στον χώρο του fitness. Είναι ευχάριστο, διασκεδαστικό και βοηθάει πολύ στην ενδυνάμωση του κορμού αλλά και στο χάσιμο λίπους από την κοιλιά και την περιφέρεια. Υπάρχουν δύο είδη στεφανιών, για αρχάριους και προχωρημένους και ανάλογα με το επίπεδο που βρίσκεται ο καθένας και τις ικανότητες του με το στεφάνι, τότε μπορεί να βελτιώσει και άλλα σημεία του σώματος.

#Tough Mudder

Υπάρχουν δύο πράγματα που πρέπει να περιμένετε από το Tough Mudder. Eίναι δύσκολο και είναι λασπωμένο. Σχεδιάστηκε από τις Ειδικές Δυνάμεις της Μ. Βρετανίας και αυτό τα λέει όλα. Αυξάνει την αντοχή, την ψυχική και σωματική δύναμη και τη συντροφικότητα. Μέχρι σήμερα απαριθμεί 700.000 συμμετέχοντες σε όλο τον κόσμο. Είναι μια διαδρομή που μπορεί να περιλαμβάνει, περπάτημα, τρέξιμο, σκαρφάλωμα, πέρασμα μέσα από λάσπη, από ηλεκτροφόρα καλώδια και συρματοπλέγματα, αναρρίχηση και ισορροπία. Πραγματική δοκιμασία φυσικής κατάστασης, δύναμης, θάρρους, ταχύτητας, αντοχής και ανθεκτικότητας.

#Flywheel

Ομαδική προπόνηση με ποδήλατα. Μοιάζει πολύ με το spinning, με τη διαφορά ότι στα συγκεκριμένα ποδήλατα υπάρχουν αισθητήρες, που ελέγχουν την απόδοση και τα αποτελέσματα του καθενός ξεχωριστά. Σε μία μεγάλη οθόνη ορατή από όλους, υπάρχει το όνομα του κάθε ασκούμενου με τα στατιστικά του, με συνέπεια την αύξηση του ανταγωνισμού. Στόχος είναι η βελτίωση της φυσικής κατάστασης και η μείωση του λίπους.

#Kranking

Γεννήθηκε το 2002. Με απλά λόγια πρόκειται για προπόνηση ποδηλάτου με τα χέρια. Μιλάμε για ένα στατικό ποδήλατο με ένα κάθισμα και ένα ενιαίο μπροστινό τροχό που περιστρέφεται με τη βοήθεια των χεριών. Κατά τη διάρκεια της προπόνησης συμμετέχουν κυρίως οι μύες των χεριών, του στήθους, της πλάτης, των ώμων και του κορμού και στόχος είναι η βελτίωση του πάνω μέρους του σώματος.

#ViPR

Το ViRP είναι ένας βαρύς σωλήνας από καουτσούκ. Πολύ καλό, λειτουργικό και εκπαιδευτικό εργαλείο, το οποίο γυμνάζει όλο το σώμα και συνδυάζει την παραδοσιακή προπόνηση αντίστασης με τη φυσική ευκινησία. Προσδίδει ευελιξία στην προπόνησή σας, αφού σας δίνει τη δυνατότητα να το σηκώσετε, να το μεταφέρετε, να το κυλήσετε, να το σύρετε, να το αναστρέψετε και να το πετάξετε. Είναι πολύ καινοτόμο, αφού συνδυάζει τη λειτουργικότητα επτά διαφορετικών εργαλείων, όπως: μπάρα, αλτήρα, μπάλα, kettlebels, medicine ball, συσκευές ισορροπίας και σκάλες ταχύτητας και μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε για ατομικές, είτε για ομαδικές προπονήσεις.

#Jumping Shoes

Τα jumping shoes είναι ειδικές μπότες με ελατήρια στα πέλματα και σας δίνουν τη δυνατότητα να συνδυάσετε την προπόνηση, με την απόλυτη διασκέδαση και ψυχαγωγία. Μπορείτε να κάνετε άλματα, τρέξιμο, χορό, περπάτημα και αερόμπικ, χωρίς ιδιαίτερη επιβάρυνση για τα οστά και τις αρθρώσεις, ενώ ταυτόχρονα καίτε θερμίδες και βελτιώνετε τη φυσική σας κατάσταση. Έχει αποδειχθεί ότι μειώνουν κατά 80% την πίεση που προκαλούν οι κραδασμοί στους αστραγάλους, τις κνήμες, τους γοφούς, την πλάτη και την σπονδυλική στήλη, ενώ παράλληλα μπορούν να βοηθήσουν στην αποκατάσταση τραυματισμών αλλά και στην πρόληψή τους.

Πηγή: NaturaNrg