summer fruits

Όλα τα χρώματα στο πιάτο σας!

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Διατροφή, Μαθήματα διατροφής.

της Χριστίνας Μπαλαμώτη

Ιούλιος

Λαχανικά: Αγγούρι, άνηθος, αντίδι, αρακάς, βλίτα, κολοκυθάκια, φρέσκο κρεμμύδι, λάχανο, μαϊντανός, μάραθος, μαρούλι, πιπεριά, ραδίκια, μπάμιες, σέλινο, σέσκουλο, σκόρδο, φρέσκα φασολάκια, τομάτες, παντζάρια, ραπανάκια, καρότα, κολοκύθες, μελιτζάνες, πατάτες.
Φρούτα: Βερίκοκα, φράουλες, αχλάδια, σύκα, βύσσινα, κεράσια, ροδάκινα, καρπούζια, πεπόνια.

Αύγουστος

Λαχανικά: Αγγούρια, άνηθος, αντίδια, βλίτα, καρότα, κολοκύθες, κολοκυθάκια, κρεμμύδι, λάχανο, μαϊντανός, μάραθος, μαρούλι, μελιτζάνες, μπάμιες, παντζάρια, πατάτες, πιπεριές, ραδίκια, ραπανάκια, σέλινο, σέσκουλο, σκόρδο, φρέσκα φασολάκια, ντομάτες.
Φρούτα: Αχλάδια, γκρέιπ φρουτ, καρπούζια, μήλα, ροδάκινα, πεπόνια, σταφύλια, σύκα, δαμάσκηνα

watermelonΚαρπούζι

Αν και είναι το δημοφιλέστερο ίσως φρούτο της εποχής, εντούτοις πολλοί θεωρούν ότι αποτελείται κυρίως από υγρά και ζάχαρη και δεν προσφέρει απολύτως τίποτα στον ανθρώπινο οργανισμό. Στην πραγματικότητα όμως, το καρπούζι αποτελεί σημαντική πηγή πολλών θρεπτικών συστατικών, μεταξύ των οποίων είναι οι βιταμίνες Α, B6 και C. Ακόμη, περιέχει λυκοπένιο, που είναι μείζον αντιοξειδωτικό, καθώς επίσης και κάλιο, το οποίο συμβάλλει στην καλή καρδιακή λειτουργία. Τέλος, είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, βοηθώντας έτσι στην καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος. Δικαίως λοιπόν, το καρπούζι θεωρείται ο βασιλιάς των καλοκαιρινών φρούτων!

melonΠεπόνι

Αποτελεί μία πολύ θρεπτική και δροσιστική επιλογή για τους καλοκαιρινούς μήνες – μάλιστα, όσο πιο ώριμο είναι, τόσο περισσότερα θρεπτικά συστατικά περιέχει. Μερικά από αυτά τα συστατικά είναι το κάλιο, η βιταμίνη C και το β-καροτένιο. Επίσης, περιέχει σημαντικές ποσότητες νερού και διαθέτει διουρητική δράση. Τέλος, το πεπόνι έχει ελάχιστες θερμίδες κι έτσι μπορεί να καταναλωθεί άφοβα σε μεγάλη ποσότητα, ενώ θα μπορούσε να αντικαταστήσει το βραδινό γεύμα κατά τους θερινούς μήνες, ιδιαίτερα σε άτομα που θέλουν να ελέγχουν το σωματικό βάρος τους.

Τα ώριμα πεπόνια ξεχωρίζουν από την έντονα γλυκιά μυρωδιά τους και το μεγάλο βάρος τους.

Μελιτζάνα

Οι μελιτζάνες χρησιμοποιούνται σε πολλές εθνικές κουζίνες ανά τον κόσμο και μπορούν να μαγειρευτούν με πολλούς τρόπους. Τις συναντά κανείς ως ορεκτικά (ψητές, τηγανητές με κρούστα ή χωρίς), ως κυρίως πιάτο (μουσακάς, μπριάμ, ιμάμ, «παπουτσάκια») ή και ως συνοδευτική σαλάτα (μελιτζανοσαλάτα).
Κανονικά περιέχουν ελάχιστες θερμίδες, εκτός και αν έχουν τηγανιστεί, διότι απορροφούν εύκολα το λάδι. Η μαγειρεμένη μελιτζάνα αποτελεί πολύ καλή πηγή φυτικών ινών, χαλκού, βιταμινών Β1 και Β6 και καλή πηγή βιταμίνης Β3, μαγγανίου, μαγνησίου, καλίου και φολικού οξέος, ενώ όταν είναι ωμή, οι ποσότητες καλίου, μαγγανίου και φολικού οξέος είναι μέχρι και διπλάσιες!

Πηγή: NaturaNrg #08