κοπέλα κάτω από το νερό

Πόσο ενυδατωμένοι είστε;

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Ευεξία, Ομορφιά.

Της Μαρίας Γκέκα

Ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες και σε μια χώρα σαν τη δική μας, που είτε εκτιθέμεθα σε υψηλές θερμοκρασίες είτε διαβιώνουμε σε χώρους με κλιματιστικά, η αφυδάτωση μπορεί να συμβεί πολύ γρήγορα και χωρίς να το καταλάβουμε. 

Σύμφωνα με μελέτες 2 στα 3 άτομα είναι μερικώς αφυδατωμένα. Η αφυδάτωση, ακόμη και στο μικρό βαθμό του 2% του βάρους σώματος, έχει ως αποτέλεσμα τη διαταραχή φυσιολογικών λειτουργιών και τη μείωση της απόδοσης του οργανισμού.

Σημειώστε σε ένα χαρτί πόσο νερό καταφέρνετε να πίνετε σε μια μέρα. Φτάνετε στο ενάμιση λίτρο; Αν όχι, επανορθώστε αμέσως! Μάθετε ποια τρόφιμα σας χαρίζουν άφθονο νερό και πώς να ενυδατώνετε σωστά τον οργανισμό σας, για να μην έχετε δυσάρεστες συνέπειες…

Δεν πίνετε αρκετό νερό, επειδή φοβάστε μήπως ιδρώσετε; Ή μήπως δεν το χρειάζεστε; Πολύ κακώς, διότι το σώμα σας έχει ανάγκη από το νερό για να λειτουργήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Αν ο οργανισμός σας έχει έλλειψη υγρών, δεν γίνεται καλή κυκλοφορία του αίματος, η πίεση πέφτει, οι μύες χάνουν τη δύναμη και την αντοχή τους. Το νερό που χάνεται με τη μορφή ιδρώτα στοχεύει στη διατήρηση μιας σταθερής θερμοκρασίας σώματος, όταν η θερμοκρασία του περιβάλλοντος είναι υψηλή, σύμφωνα με τους ειδικούς. Αν δεν πίνετε υγρά, το σώμα υπερθερμαίνεται και κινδυνεύει να πάθει θερμοπληξία που εκδηλώνεται κυρίως με: πονοκέφαλο και ταχυκαρδία, σε συνδυασμό με αφυδάτωση του δέρματος και των βλεννογόνων.

Για να εξασφαλίσετε στον οργανισμό σας τη σωστή πρόσληψη νερού, το μόνο που θα πρέπει να κάνετε είναι απλώς να θυμάστε να πίνετε, ακόμη κι όταν δεν διψάτε. Όχι μόνο όταν ιδρώνετε πολύ και έχετε αισθητές αποδείξεις ότι αφυδατώνεστε. Να έχετε υπόψη σας ότι χάνετε υγρά, ακόμη κι αν βρίσκεστε αρκετές ώρες σε ένα χώρο που κλιματίζεται. Μπορεί να αισθάνεστε δροσεροί, ωστόσο το δέρμα στεγνώνει, εξαιτίας της υπερβολικής ξηρότητας της ατμόσφαιρας.

Συμπτώματα που μπορούν να οφείλονται σε χρόνια αφυδάτωση

  • Η αφυδάτωση… παχαίνει: Η αφυδάτωση είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες στην πρόκληση παχυσαρκίας. Όσοι είναι υπέρβαροι, τρώνε παραπάνω από όσο μπορεί να χρησιμοποιήσει και να αποβάλει το σώμα τους. Γιατί όμως έχουμε την τάση να τρώμε παραπάνω από όσο έχουμε ανάγκη; Υπάρχουν πολλοί λόγοι, ένας όμως από αυτούς -η δίψα- σπάνια αναφέρεται. Υπάρχουν δύο τρόποι για να ικανοποιήσουμε το αίσθημα της δίψας: μπορούμε να πιούμε πολλά υγρά ή να καταναλώσουμε τροφές πλούσιες σε νερό.

Αν επιλέξουμε τη δεύτερη λύση, το σώμα λαμβάνει τα υγρά που χρειάζεται, λαμβάνει όμως και θερμίδες που δεν έχει ανάγκη και συνεισφέρουν στην αύξηση του βάρους. Πολύ πιο συχνά από όσο νομίζουμε, όταν διψάμε, τρώμε αντί να πιούμε νερό.

  • Πρόωρη γήρανση: Η χρόνια αφυδάτωση μας κάνει να γέρναμε πολύ πιο γρήγορα από το φυσιολογικό.
  •  Ουρολοιμώξεις: στοιχεία δείχνουν ότι όσοι είναι αφυδατωμένοι έχουν πιο συμπυκνωμένα ούρα με αποτέλεσμα οι τοξίνες που περιέχονται σε αυτά να προκαλούν βλάβη στο επιθήλιο των οργάνων του ουροποιητικού και να αυξάνεται η πιθανότητα να αναπτυχθούν μικρόβια.
  •  Υγεία των δοντιών: η αφυδάτωση μειώνει την παραγωγή σάλιου και την προστασία που αυτό παρέχει στα δόντια. Θα πρέπει να το προσέχουν ιδιαίτερα όσοι αθλούνται και ιδρώνουν έντονα.
  •  Καρδιαγγειακά νοσήματα: μελέτες δείχνουν ότι η αφυδάτωση αυξάνει τον κίνδυνο για έμφραγμα και εγκεφαλικά επεισόδια.
  • Δυσπεπτικά ενοχλήματα: οι εκκρίσεις των πεπτικών χυμών του στομάχου και του εντέρου είναι μειωμένες.
  •  Υπόταση ή Υπέρταση: ο όγκος του αίματος δεν είναι επαρκής για να γεμίσει τις αρτηρίες και τις φλέβες στο σώμα μας. Αυτό δυσκολεύει το σώμα, ώστε να ρυθμίζει τη σωστή πίεση. Το αποτέλεσμα είναι είτε να έχουμε αυξημένη είτε χαμηλή αρτηριακή πίεση.

Ανακαλύψτε το νερό σε φρούτα & λαχανικά

Θεωρείτε ότι το γάλα, ως υγρό, είναι ένα από τα πιο ενυδατικά τρόφιμα; Κάνετε λάθος. Οι μεγαλύτερες πηγές νερού είναι τα λαχανικά.

  • Σε 1 μεγάλο αγγούρι (200γρ.) υπάρχουν τουλάχιστον 193γρ. νερό
  • 1 μεγάλο μαρούλι (200γρ.) μας δίνει 188γρ. νερό
  • Σε 1 ντομάτα 200γρ. υπάρχουν 188γρ. νερό
  • 200γρ. ωμά κολοκυθάκια αποδίδουν 187γρ. νερό
  • Σε 1 φλιτζάνι (200γρ.) φράουλες βρίσκονται 181γρ. νερό
  • 2 φέτες πεπόνι (200γρ.) προσφέρουν 180γρ. νερό
  • 1 πολύ μεγάλο ροδάκινο (200γρ.) περιέχει 181γρ. νερό
  • 1 γκρέιπφρουτ 200γρ. διαθέτει 182γρ. νερό

Σωστή ενυδάτωση το καλοκαίρι 

Στην παραλία

Όταν περνάει κανείς όλη την ημέρα στην παραλία, κάτω από τον ήλιο θα πρέπει να καταναλώνει πολλούς χυμούς εσπεριδοειδών, σαλάτες και φρουτοσαλάτες που τον προστατεύουν από τον κίνδυνο της αφυδάτωσης αλλά και από τις υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου.

Δεν πρέπει να περνάμε μια ολόκληρη ημέρα στην παραλία, χωρίς να πιούμε τίποτα. Θα πρέπει το σώμα να δέχεται τουλάχιστον 2 λίτρα υγρών. Με ποιο τρόπο; Θα πρέπει να έχουμε μαζί μας ένα μεγάλο μπουκάλι νερό του 1 ½ λίτρου, το οποίο θα πιούμε μέσα στην ημέρα. Επίσης, να καταναλώνουμε τις κατάλληλες τροφές, όπως 2-3 φλιτζάνια τσάι με ελάχιστη ζάχαρη, ένα χυμό εσπεριδοειδών ο οποίος είναι πλούσιος σε βιταμίνη C και συμβάλλει στην αποτροπή της μείωσης του αμυντικού συστήματος που προκαλείται συνήθως από τον ήλιο, καθώς και της εμφάνισης επιχείλιου έρπητα.

Όχι μόνο νερό, αλλά και σαλάτες

Για μεσημεριανό γεύμα να προτιμηθεί μια σαλάτα εποχής και μια φρουτοσαλάτα, όχι μόνο επειδή περιέχουν περισσότερο νερό. Ειδικά τα φρούτα και τα λαχανικά που έχουν πορτοκαλί χρώμα όπως τα καρότα, οι πιπεριές, τα βερίκοκα, αποτελούν επιπλέον πηγή β-καροτίνης, μιας ουσίας που ο οργανισμός μετατρέπει σε βιταμίνη Α, η οποία προστατεύει την ανώτερη στοιβάδα της επιδερμίδας από τις UVA/UVB.

Ο τέλειος χυμός

Διαλέξτε 100γρ. φύλλα μαρουλιού από την καρδιά του, πλύντε τα και χτυπήστε τα στο μίξερ. Προσθέστε 100γρ. καρότα και 20γρ. φύλλα βασιλικού, τα οποία θα ξεπλύνετε κάτω από τη βρύση. Χτυπήστε τα όλα μαζί και στη συνέχεια καρυκεύστε τα με ένα κουταλάκι του γλυκού έξτρα παρθένο ελαιόλαδο και αλάτι. Ο χυμός αυτός προσφέρει 1518 μικρογραμμάρια β-καροτίνη, 204ml νερό και 107 θερμίδες.

Στο σπίτι με το κλιματιστικό

Δεν υποφέρουμε την πολλή ζέστη στο γραφείο ή στο σπίτι, ωστόσο το κλιματιστικό ξηραίνει υπερβολικά την ατμόσφαιρα, αφυδατώνοντας το δέρμα και τα μαλλιά. Γι’ αυτό θα πρέπει να πίνουμε πολύ περισσότερο. Ιδανικό είναι ένα νερό πλούσιο σε μεταλλικά άλατα.

Όσοι αποφεύγουν να πίνουν πολύ νερό, επειδή τους προκαλεί συχνουρία, αυτό δεν αποτελεί ικανοποιητική δικαιολογία. Μπορούν κάλλιστα να δοκιμάσουν ένα νερό πλούσιο σε μεταλλικά άλατα (κάτι που θα διαπιστώσετε από την ετικέτα του), το οποίο ενεργοποιεί λιγότερο τη λειτουργία των νεφρών, απορροφάται σε μεγαλύτερο ποσοστό από τον οργανισμό και επομένως ενδείκνυται περισσότερο για την καταπολέμηση της αφυδάτωσης.

Τσάι για να ξαναβρείτε τη χαμένη σας ενέργεια

Ετοιμάστε από το σπίτι 1 λίτρο τσάι (όχι πολύ δυνατό και με ελάχιστη ζάχαρη) και πάρτε το μαζί σας στη δουλειά. Το ίδιο μπορείτε να κάνετε και με τον καφέ. Σύμφωνα με τις τελευταίες μελέτες, μπορούμε να πίνουμε μέχρι 6 φλιτζανάκια την ημέρα. Με αυτόν τον τρόπο θα είστε γεμάτοι υγρά και ενέργεια!

 

 Πηγή: NaturaNrg #51

 

Sas-endiaferei_arrow

Υαλουρονικό οξύ: ελιξίριο νεότητας ή μόδα;

Χρειάζεσαι ανανέωση; Βρες τι σου ταιριάζει….

Η ωραία… κοιμωμένη. Εσείς κοιμάστε… και το δέρμα σας αναγεννιέται!