Τι προσφέρει το πράσινο χρώμα στα φρούτα & λαχανικά;

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Vegan, Διατροφή, Νέα.

Νομίζετε ότι η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, έχει σημασία μόνο ως προς την ποσότητα; Αν ναι, κάνετε λάθος! Μετράει και το χρώμα!

της Κατερίνας Βάμβουκα, Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, M.Sc

 

Σίγουρα θα γνωρίζετε ότι η κατανάλωση τουλάχιστον πέντε μερίδων φρούτων και λαχανικών την ημέρα είναι πολύ σημαντική για την υγεία, μιας και αυτά δρουν προστατευτικά για την αποφυγή εμφάνισης διαφόρων νοσημάτων. Τι ρόλο, όμως παίζει το χρώμα τους; Συγκεκριμένα έχει βρεθεί ότι η κατανάλωση πράσινων φρούτων και λαχανικών προλαμβάνει την εμφάνιση καρδιακών νοσημάτων και εγκεφαλικών επεισοδίων, βοηθά στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης και μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης ορισμένων τύπων καρκίνου και κυρίως του καρκίνου του παχέος εντέρου.

Πού οφείλεται η προστατευτική δράση των πράσινων;

Με στο πράσινο χρώμα τους, το οποίο οφείλεται στην παρουσία της χλωροφύλλης αλλά και διαφόρων φυτοχημικών συστατικών που προλαμβάνουν πολλά από τα νοσήματα που ήδη αναφέρθηκαν. Άλλωστε το πράσινο χρώμα αυτών των τροφίμων μαρτυρά και τη σημαντική περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες και νερό, συστατικά που και αυτά με τη σειρά τους προλαμβάνουν την εμφάνιση του καρκίνου του παχέος εντέρου, ρυθμίζουν την αρτηριακή υπέρταση αλλά και τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και τέλος βοηθούν και στον έλεγχο βάρους.

Ποια να επιλέξω;

Οπότε δεν αρκεί μόνο να βάλετε χρώμα στη διατροφή σας, τρώγοντας ποικιλία φρούτων και λαχανικών αλλά ταυτόχρονα να συμπεριλάβετε σε αυτή τα πράσινα φρούτα και λαχανικά. Τα φυλλώδη πράσινα λαχανικά όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, έχουν λίγες θερμίδες και είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, αλλά και εξαιρετικές πηγές καλίου, μαγνησίου και φυλλικού οξέος ( βιταμίνη του συμπλέγματος Β που βοηθά στη μείωση του κινδύνου γενετικών ανωμαλιών). Προτιμήστε λοιπόν σε ωμή, για καλύτερη απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών, αλλά και βραστή μορφή λαχανικά όπως μπρόκολο, αγκινάρα, αγγούρι και φρούτα όπως αβοκάντο, lime, αχλάδι και πεπόνι στη διατροφής σας και κερδίστε καρδιοπροστασία και αντιοξειδωτικά στοιχεία στη διατροφή σας!

Προτιμήστε τα σε ευφάνταστες σαλάτες με ολιγοθερμιδικά dressings αλλά και σε δροσιστικά smoothies που θα σας ενυδατώσουν και θα σας γεμίσουν ενέργεια!

Πηγή: https://www.mednutrition.gr

Leave a Reply