«Πράσινη» δίαιτα μετά τις γιορτές

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Δίαιτα, Νέα.

Πορφύρη Ζωή, Διαιτολόγος -Διατροφολόγος

Έναν καλό τρόπο «αποτοξίνωσης» και απομάκρυνσης από τον οργανισμό όλων των λιπαρών και επιβαρυντικών για την υγεία μας ουσιών, έρχεται να προσφέρει η «Πράσινη Δίαιτα» μαζί με ένα ποιοτικό, αλλά πλούσιο σε επιλογές, φυτοφαγικό διαιτολόγιο. Οι χορτοφαγικές δίαιτες γίνονται όλο και περισσότερο δημοφιλείς, αποκτώντας οπαδούς σε όλο τον κόσμο, καθώς ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι ανακαλύπτουν τα περιβαλλοντικά, ηθικά και υγιεινά οφέλη τους.

Ένα πλάνο φυτοφαγικής διατροφής, έστω και για περιορισμένο χρονικό διάστημα, ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, αποτοξινώνει τον οργανισμό, αυξάνοντας τις επιδόσεις του και τη ζωτικότητά του, ενώ χαρίζει υγιές και νεανικό δέρμα, δυνατά και λαμπερά μαλλιά.

Συνδυάστε σωστά κι …εναλλακτικά 

Η «Πράσινη Δίαιτα» βασίζεται στους συνδυασμούς φυτικών τροφών και στις εναλλακτικές πηγές πρόσληψης απαραίτητων συστατικών που συνήθως προσλαμβάνουμε από τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης.

Σε ένα χορτοφαγικό διαιτολόγιο, αυξάνεται η κατανάλωση δημητριακών (π.χ. ζυμαρικών, πατάτας ρυζιού κ.ά.) οσπρίων, ξηρών καρπών, σπόρων, ταχινιού, λαδερών φαγητών, φρούτων και λαχανικών. Κατ’ επέκταση, υπάρχει αυξημένη πρόσληψη υδατανθράκων και φυτικών ινών, που προάγουν την καλή λειτουργία του εντέρου.

Παράλληλα, περιορίζεται σημαντικά η πρόσληψη κορεσμένων λιπαρών και μηδενίζεται η πρόσληψη χοληστερίνης, προστατεύοντας τον οργανισμό από μια πληθώρα νοσημάτων, όπως η υπέρταση, η στεφανιαία νόσος, τα εμφράγματα κ.ά. Τα επίπεδα πρόσληψης των περισσότερων βιταμινών, μετάλλων, ιχνοστοιχείων και φυτοθρεπτικών συστατικών αυξάνονται. Μικρή μείωση μπορεί να παρατηρηθεί στην πρόσληψη ασβεστίου, σιδήρου και της βιταμίνης Β12, καθώς η μορφή με την οποία εμπεριέχονται στα φυτικά τρόφιμα, είναι λιγότερο αξιοποιήσιμη.

prasini_diaita

Συνοψίζοντας λοιπόν, τα οφέλη της υιοθέτησης ενός φυτοφαγικού μενού είναι:

  • Πλήρης θρεπτική κάλυψη, με μικρότερο ενεργειακό κόστος πέψης, λιγότερες διατροφικές τοξίνες, μηδενική πρόσληψη χοληστερίνης και λιγότερα μεταβολικά υποπροϊόντα, όπως οι ελεύθερες ρίζες. Έτσι, υπάρχει ελάττωση της οξείδωσης και μεγαλύτερη αντιοξειδωτική προστασία.
  • Γίνεται αποτοξίνωση του οργανισμού και βελτίωση της λειτουργίας του εντέρου, του πεπτικού συστήματος και του ήπατος.
  • Ελαττώνεται η ολική χοληστερίνη αίματος και η αρτηριακή πίεση.
  • Το άτομο αποκτά περισσότερη ενέργεια και ζωντάνια, πιο όμορφο δέρμα, μαλλιά και νύχια.
  • Οι υπέρβαροι χάνουν τα περιττά κιλά, ενώ σε όσους έχουν φυσιολογικό βάρος, ενεργοποιούνται οι φυσικές δυνάμεις του ίδιου οργανισμού, ώστε να κάνει «ορθότερη» ανακατανομή του λίπους του.

Μια τυπική μέρα μιας χορτοφαγικής διατροφής μπορεί να περιλαμβάνει:

Πρωινό: Ψωμί ή παξιμάδι ολικής άλεσης με ταχίνι, μαζί με κάποιο φυτικό ρόφημα (γάλα από σόγια ή αμύγδαλα ή άλλους ξηρούς καρπούς).

Δεκατιανό: Φρούτα μαζί με ξηρούς καρπούς.

Μεσημεριανό: Όσπρια ή λαδερά μαζί με ρύζι ή ψωμί ολικής και σαλάτα ή δημητριακά (π.χ. ζυμαρικά) ολικής άλεσης, μαζί με σαλάτα.

Απογευματινό: Φρούτα μαζί με ξηρούς καρπούς.

Βραδινό: Μισή ποσότητα μεσημεριανού ή σαλάτα με λαχανικά μαζί με ξηρούς καρπούς ή ελιές και κάποια αμυλούχα τροφή, όπως πατάτα, ζυμαρικά, ρύζι ή ψωμί ολικής άλεσης.

Πηγή: NaturaNrg #35

Sas-endiaferei_arrow

Θέλετε να χάσετε βάρος; Δοκιμάστε τσάι με κανέλα, μέλι και λεμόνι.

Χορτοφαγική δίαιτα… Χίλιοι & ένας λόγοι να την επιλέξουμε

Χυμοί λαχανικών, Η θρεπτική δροσιστική επιλογή