Πρόληψη πρώτης γραμμής κατά των ιώσεων

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Υγεία

Της Μαρίας Γκέκα
Με την είσοδο στη φθινοπωρινή και εν συνεχεία στη χειμερινή περίοδο κάνουν την εμφάνισή τους οι «εποχιακές» ιώσεις με πολλά κοινά και γνωστά συμπτώματα και ονόματα (συνάχι, κρυολόγημα, γρίπη). Οι ειδικοί εκτιμούν ότι περνάμε κατά μέσο όρο 200 έως 250 κρυολογήματα κατά τη διάρκεια της ζωής μας. Τα τελευταία χρόνια όμως, η ιατρική έρευνα έχει αποκαλύψει πολλά για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι άμυνες του οργανισμού και αυτό μας οδηγεί σε ενεργούς προληπτικούς τρόπους που μας βοηθούν να μείνουμε υγιείς.

Φταίει το κρύο και αρρωσταίνουμε;

Οι περισσότεροι νομίζουμε ότι αρρωσταίνουμε από το κρύο. Το μόνο όμως που μπορούμε να πάθουμε αν εκτεθούμε σε έντονο ψύχος, χωρίς να υπάρχουν ιοί στο περιβάλλον, είναι κρυοπαγήματα και όχι λοίμωξη. Στην πραγματικότητα, το κρύο αυτό καθαυτό δεν προκαλεί ούτε συνάχι ούτε πονόλαιμο ούτε βήχα. Δημιουργεί όμως κατάλληλες συνθήκες για να «εγκατασταθούν» στον οργανισμό ιοί και να εκδηλωθούν κοινά κρυολογήματα και γρίπη. Συγκεκριμένα, με την πτώση της θερμοκρασίας ελαττώνεται η άμυνα του οργανισμού. Έτσι, ο οργανισμός γίνεται ευάλωτος στους ιούς που υπάρχουν γύρω του. Επιπλέον, με το κρύο οι άνθρωποι συγκεντρώνονται σε κλειστούς χώρους και συνεπώς εκτίθενται σε μεγαλύτερες συγκεντρώσεις ιών, αφού, λόγω του συγχρωτισμού, η μετάδοσή τους από άνθρωπο σε άνθρωπο είναι ευκολότερη. Γι’ αυτό συνήθως αρρωσταίνουμε τις ημέρες εκείνες που υπάρχει πτώση της θερμοκρασίας.

Οι άμυνες του ανοσοποιητικού

Το ανοσοποιητικό σύστημα διαθέτει τρεις βασικές γραμμές άμυνας. Η πρώτη είναι μια ομάδα κυττάρων που λέγονται ουδετερόφιλα και μακροφάγα, και ουσιαστικά είναι τα κύτταρα που «καταπίνουν» και σκοτώνουν τα βακτήρια. Στη συνέχεια είναι τα Τ-κύτταρα, τα οποία σκοτώνουν κάθε κύτταρο που μολύνεται από έναν ιό ή γίνεται καρκινογόνο. Η τρίτη γραμμή άμυνας είναι τα Β-κύτταρα, τα οποία βοηθούν τον οργανισμό να παράγει αντισώματα για να εμποδίσει την εισβολή των ιών μέσα στα κύτταρα. Τα άσχημα νέα είναι ότι καθώς μεγαλώνουμε, το όλο αμυντικό σύστημα σταδιακά χάνει τις δυνάμεις του και μετά τα 65 είναι αρκετά αδύναμο.

Πρόληψη πρώτης γραμμής

  • Πλένετε τακτικά τα χέρια σας –και πάντα πριν το φαγητό ή πριν αγγίξετε τα μάτια και το στόμα σας. Απολυμαίνετε τις επιφάνειες που μπορεί να διατηρούν μικρόβια, όπως οι κουπαστές και τα πόμολα.
  • Προσπαθήστε να αποφύγετε άτομα με ίωση. Αποφύγετε τους κλειστούς χώρους με πολύ κόσμο, τις περιόδους που οι ιώσεις είναι σε έξαρση.

Ακόμη, ποντάρετε σε:
εχινάκια: βότανο που χρησιμοποιείται κυρίως στην ομοιοπαθητική. Θα το βρείτε και σε πολλά βιταμινούχα συμπληρώματα
Ροφήματα τσαγιού ευκαλύπτου, φασκόμηλου
◦Σκόρδο / Μέλι / Μέντα

Πηγή: NaturaNrg

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *