ΠΡΟΛΗΨΗ!

ΠΡΟΛΗΨΗ!

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Life

Σε ένα χώρο που υπερασπίζεται το wellness, είναι ενδιαφέρον να αναρωτηθούμε: πόσοι υπερασπιζόμαστε τη βασική αρχή του, που δεν είναι άλλη από την εστίαση στην πρόληψη!

της Ειρήνης Ρηγοπούλου, phd Σύμβουλος επαγγελματιών & επιχειρηματιών στο χώρο του Wellbeing & Wellness, irigop@aegean.gr
Εσείς σε ποια κατηγορία ανήκετε: Τρέχετε πίσω από τα πράγματα ή προηγείστε σε σχέση με αυτά; Η μέρα σας περνά ενώ διαχειρίζεστε κρίσεις, προβλήματα ή εκκρεμότητες, ή σχεδιάζετε και εντέλει δρομολογείτε πράγματα να συμβούν μέσω της αξιοποίησης των δεδομένων και της παρέμβασης σε αυτά;

Γενικά, πόσο καλοί θα λέγατε ότι είστε στο να δράτε προληπτικά;

Δυστυχώς, πρόσφατη έρευνα δεν μας επιτρέπει να είμαστε ικανοποιημένοι.  Συντριπτική πλειοψηφία  στελεχών μεσαίου και ανώτερου επιπέδου φαίνεται ότι έχουν απομακρυνθεί επικίνδυνα από το βασικό τους ρόλο, που θα έπρεπε να είναι το «να κάνουν τα πράγματα να συμβούν», και μάλιστα «να κάνουν ώστε κάποια (επιζήμια) πράγματα να ΜΗΝ συμβούν»!. Αντίθετα, τρέχουν πίσω από τα πράγματα και τις καταστάσεις μέσα από ένα διαχειριστικό ρόλο αλλά και μεθοδολογία, στην οποία πολλοί από αυτούς δεν έχουν να επιδείξουν ζηλευτή αποτελεσματικότητα. Πόσο μάλλον ως επιχειρηματίες, ελεύθεροι επαγγελματίες…

Ίσως το call του διαφημιστικού spot: «το έβλεπες, το έπαιξες;» να έχει και μια σοβαρή χροιά πέραν του παιχνιδιού!

Και φυσικά, η επιχειρηματικότητα και ευρύτερα η ζωή δεν είναι παιχνίδι –πόσο μάλλον τυχερό– όμως απαιτεί από τον καθένα μας κάτι δυστυχώς υποτιμημένο: Να αφουγκραζόμαστε το σήμερα, προκειμένου να δρούμε προληπτικά για το αύριο. Δεν προτείνεται μόνο για να αποτρέπονται οι κρίσεις και οι πανικοί ή τέλος οι αντιδράσεις από θέση αδυναμίας. Κυρίως προτείνεται προκειμένου να αλλάξουμε οπτική: Να φύγουμε από το ελάχιστο δυνατό αποτέλεσμα και να στρέψουμε το βλέμμα μας στο καλύτερο δυνατό που μπορεί να συμβεί.

Και μη μου πείτε ότι δεν μπορείτε να προβλέψετε, επειδή το περιβάλλον είναι πολυπαραμετρικό ή οι συνθήκες είναι τόσο ρευστές όσο ποτέ άλλοτε, γιατί γνωρίζετε ότι για το μικρόκοσμο του καθενός μας κάτι τέτοιο δεν είναι παρά άλλοθι.

Το μόνο που απαιτεί η σωστή πρόβλεψη είναι ουσιαστικό ενδιαφέρον. Το να αφουγκραστούμε με ειλικρίνεια και διεισδυτικότητα το πώς έχει το σήμερα… Δυστυχώς για πολλούς από τους επαγγελματίες της χώρας μας αυτό εξαντλείται στο παρερμηνευμένο, πλην όμως trendy, “consumer insight”!

Λοιπόν, ναι, το σωστό, διεισδυτικό και διορατικό insight στα πράγματα και τις καταστάσεις αποτελεί την προϋπόθεση εκείνη για να μπορέσουμε στη συνέχεια με τις σωστές και μεθοδικές κινήσεις μας να δράσουμε προληπτικά! Νέο state of mind για κάποιους, αλλά γιατί όχι;
naturanrg #90

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *