first-day-at-school

Πρώτη μέρα στο δημοτικό

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Παιδί, Ψυχολογία.

Της Αφροδίτης Ραυτοπούλου

Το σχολείο πρέπει να είναι χώρος αγωγής και χαράς. Γι” αυτό πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στο δημοτικό σχολείο.

Η πρώτη φορά που η σχολική σάκα γεμίζει με βιβλία και τετράδια, αποτελεί πηγή άγχους όχι μόνο για τα παιδιά, αλλά και για τους γονείς που βλέπουν τα αγγελούδια τους να αναλαμβάνουν χρέη και καθήκοντα μαθητών. Τα ερωτήματα και τα διλήμματα που προκύπτουν εν όψει έναρξης της Α’ Δημοτικού, είναι πολλά, όμως όλα έχουν απαντήσεις!

Θα πρέπει να το βοηθάω με τις εργασίες του σχολείου ή να το αφήνω να τις διαχειρίζεται μόνο του;

Το ιδανικό θα ήταν να μάθει σιγά-σιγά να οργανώνεται μόνο του. Το πρόβλημα είναι ασφαλώς ότι δεν είναι όλα τα παιδιά ίδια: υπάρχουν κάποια πιο ανεξάρτητα και άλλα που έχουν ανάγκη από λίγη υποστήριξη και καθοδήγηση. Σε κάθε περίπτωση, στην αρχή είναι σημαντικό κατά κύριο λόγο η δασκάλα και κατά δευτερεύοντα εσείς οι γονείς να διδάξετε τη σωστή μέθοδο μελέτης που θα πρέπει να ακολουθεί το παιδί, όπως το να μην αφήνει για το τέλος τις δύσκολες ασκήσεις και να πραγματοποιεί τακτικές επαναλήψεις. Από κει και πέρα, θα πρέπει να είστε στη διάθεση του παιδιού στην περίπτωση που αντιμετωπίσει κάποια δυσκολία για να το βοηθήσετε στην αρχή, αλλά στη συνέχεια θα πρέπει να το αφήσετε να βρει τη λύση μόνο του.

Πώς θα πρέπει να φερθώ αν δεν είναι πρόθυμο να κάνει τις εργασίες του σχολείου;

Σε καμία περίπτωση, μην προσφερθείτε να τις κάνετε εσείς αντί αυτού. Είναι καλύτερα να πάει στο σχολείο χωρίς να τις έχει κάνει και να το χειριστεί το ζήτημα η δασκάλα του, η οποία άλλωστε είναι και η υπεύθυνη γι’ αυτό. Σημειώστε ωστόσο ότι αν οργανώνετε καλά την ημέρα του έτσι ώστε να υπάρχει χρόνος για λίγο από όλα (γεύματα, παιχνίδι, μελέτη), τότε το παιδί θα μπορέσει ευκολότερα να προσαρμοστεί σε συγκεκριμένους ρυθμούς.

Είναι σωστό να το αφήνω να χρησιμοποιεί τον υπολογιστή για τη μελέτη του;

Οι νέες τεχνολογίες συστήνεται να υπάρχουν στη ζωή του παιδιού, καθώς μπορεί να αποδειχτούν ιδιαίτερα πολύτιμες. Αυτό ωστόσο δεν σημαίνει ότι μπορούν να αντικαταστήσουν τις κλασικές μεθόδους μάθησης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η προπαίδεια, την οποία ακόμα κι αν δεν γνωρίζει κανείς, μπορεί να την αντικαταστήσει με ένα κοινό κομπιουτεράκι. Παρ’ όλα αυτά, τέτοιες ασκήσεις αποτελούν ιδανική «γυμναστική» για τον εγκέφαλο, που τις χρειάεται ως προπόνηση για να αναπτύξει περισσότερες νευρικές συνάψεις.

Αν επιστρέψει στο σπίτι με έναν κακό βαθμό, να το επιπλήξω ή να το παρηγορήσω;

Δεν υπάρχει λόγος να δημιουργήσετε ολόκληρο θέμα, αλλά να κατανοήσετε μαζί με το παιδί την αιτία αυτής της χαμηλής βαθμολογίας. Τα λάθη και οι αποτυχίες θα πρέπει να του χρησιμεύουν για να βελτιώνεται, όχι για να αποθαρρύνεται. Επομένως, προσπαθήστε να του παρουσιάσετε το λάθος του ως μία ευκαιρία για να βελτιωθεί στο μέλλον.

Διαπίστωσα ότι τον κοροϊδεύουν οι συμμαθητές του; Τι να κάνω;

Θα πρέπει να το συζητήσετε με τη δασκάλα του και εκείνη οφείλει να λύσει το πρόβλημα, καθότι τα όσα συμβαίνουν στο σχολείο είναι δική της αρμοδιότητα. Να θυμάστε ότι η δασκάλα δεν έχει μονάχα την ευθύνη να μεταλαμπαδεύσει τις γνώσεις της στα παιδιά, αλλά και να τα μάθει να συμβιώνουν αρμονικά.

Πηγή: NaturaNrg #52