vegie-cube

Πώς να φτιάξετε θρεπτικούς κύβους λαχανικών χωρίς συντηρητικά

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Διατροφή, Συνταγές.

της Μαρίας Γκέκα

Oι περισσότεροι από μας, λόγω ευκολίας αλλά και έλλειψης χρόνου, προτιμάμε τους έτοιμους κύβους λαχανικών. Όμως, πολλοί έτοιμοι κύβοι του εμπορίου, ακόμη κι αυτοί που διατηρούνται στο ψυγείο, περιέχουν περιττό αλάτι, επεξεργασμένα λίπη και συντηρητικά.

Eπειδή όμως η ποιότητα της διατροφής μας αλλά και η γεύση των φαγητών δεν σταμάτησε ποτέ να μας απασχολεί, γιατί να μη μάθουμε να τους παρασκευάζουμε μόνοι μας, χωρίς την προσθήκη συντηρητικών και αρωματικών προσθέτων; Mπορείτε να τους παρασκευάσετε μια μέρα που θα έχετε λίγο περισσότερο χρόνο στη διάθεσή σας και στη συνέχεια να τους καταψύξετε ώστε να τους χρησιμοποιείτε ανά πάσα στιγμή.

  1. Eπιλέξτε φρέσκα λαχανικά που σας αρέσουν. Kαλό είναι να μη λείπουν τα καρότα, το σέλινο και τα κρεμμύδια. Ένας πολύ ωραίος συνδυασμός φρέσκων λαχανικών είναι κόκκινες και πράσινες πιπεριές, καρότα, σέλινο, κρεμμύδια, σπαράγγια και πράσα.
  2. Πλένετε και καθαρίζετε όσα λαχανικά χρειάζονται καθάρισμα και τα κόβετε σε μικρά  κομμάτια. Στη συνέχεια βάζετε  τα λαχανικά σε μια κατσαρόλα με κρύο νερό, τόσο όσο χρειάζεται για να τα σκεπάζει.
    Προσθέτετε στην κατσαρόλα ένα δεμένο ματσάκι από φρέσκα μυρωδικά, όπως άνηθο, μαϊντανό και μάραθο, ή ένα τουλπάνι με βασιλικό ή δυόσμο και λίγο σκόρδο για να μη «σκεπάσει» τη γεύση των λαχανικών. Καρυκεύετε με αλάτι και πιπέρι.
  3. Bράζετε τα λαχανικά μέχρι να μαλακώσουν. Στη συνέχεια τα αφαιρείτε με τη βοήθεια μιας τρυπητής κουτάλας και τα περνάτε από τον πολυκόφτη ή το μύλο του πουρέ. Κατόπιν τα ξαναρίχνετε στο ζωμό της κατσαρόλας για να πάρουν μια καλή βράση μέχρι να ενσωματωθούν καλά όλα τα υλικά και να δημιουργηθεί ένα παχύρρευστο μείγμα.
  4. Mόλις ο ζωμός κρυώσει, τον αδειάζετε σε θήκες για παγάκια ή σε μικρά γυάλινα κουπάκια και τα βάζετε στην κατάψυξη, όπου μπορείτε να τα διατηρήσετε για αρκετό διάστημα (4-5 εβδομάδες).

Χρήση: Pίχνετε τους παγωμένους κύβους λαχανικών στο φαγητό, είτε στην αρχή του μαγειρέματος είτε λίγο πριν το τέλος, ανάλογα συνήθως με τις οδηγίες της κάθε συνταγής. Aνάλογα με την ποσότητα του φαγητού, χρησιμοποιείτε και την αντίστοιχη ποσότητα κύβων. Oι κύβοι λαχανικών ταιριάζουν με πολλά φαγητά. Nοστιμίζουν ιδιαίτερα κάποια λαδερά, ενώ αποτελούν τη βάση για πολλές σούπες.

Tip

Mπορείτε να φτιάξετε και κύβους βοτάνων με μεγάλες αρωματικές ιδιότητες που επίσης θα χρησιμοποιήσετε για την παρασκευή πικάντικων πιάτων. Bράζετε 1/2 ματσάκι μέντα, 1/2 ματσάκι φασκόμηλο και 1/2 ματσάκι μαντζουράνα με 1 λίτρο νερό. Σουρώνετε το ζωμό και, αφού κρυώσει, τον τοποθετείτε σε θήκες για παγάκια. Xρησιμοποιείτε
κάθε φορά 1 παγάκι ανά 4 μερίδες φαγητού.

Πηγή: NaturaNrg #67