fresh vegetables

Πώς να μειώσετε τις θερμίδες, χωρίς δίαιτα!

Αναρτήθηκε τη Κατηγορία: Δίαιτα, Διατροφή.

της Στέλλας Μπανούση

Μπορεί να σας φαίνεται βουνό, αλλά με μερικά πολύ απλά βήματα μπορείτε να μειώσετε περιττές θερμίδες που λαμβάνετε καθημερινά! Αρκούν καθημερινά 100 θερμίδες λιγότερες σε καθένα από τα γεύματά σας, για να δείτε εκείνο το αγαπημένο σας τζιν να αγκαλιάζει γάντι το σώμα σας.
Τι μπορείτε να κάνετε; Διαμορφώστε το μενού σας αποβάλλοντας τους ανθυγιεινούς πειρασμούς  ή τις τροφές που είναι πρώτες στη λίστα της λιγούρας και δείτε το σώμα σας να αλλάζει χωρίς καν να χρειαστεί να ψελλίσετε την περίφημη φράση «Κάνω Δίαιτα»!

Μειώστε θερμίδες από το πρωινό

Απλώστε σε μία φέτα ψωμί ολικής αλέσεως ένα κουταλάκι του γλυκού μέλι αποφεύγοντας το βούτυρο ή τη μαργαρίνη και στύψτε ένα χυμό πορτοκάλι. Βάλτε τα μούσλι ή τα δημητριακά σε ένα μικρό μπολ και όχι σε βαθύ πιάτο και προσθέστε άπαχο γάλα αντί για πλήρες.

Μειώστε θερμίδες από το κύριο γεύμα

Πριν από το μαγείρεμα, αφαιρέστε όλο το ορατό λίπος από το κρέας που πρόκειται να μαγειρέψετε. Χρησιμοποιήστε ελαιόλαδο κι όχι ζωικά έλαια.
Ξεχάστε τα τυριά που παχαίνουν. Τρώτε άφθονες σαλάτες αποφεύγοντας τις σάλτσες τύπου μαγιονέζα και τα σοταρισμένα κρουτόν.
Όταν κάνετε τα ψώνια σας στο σούπερ μάρκετ, να συμβουλεύεστε πάντα τις ετικέτες με τα συστατικά των τροφίμων.

Σταματήστε τα τσιμπολογήματα

Αν ενδιάμεσα στα γεύματα αισθάνεστε κάποια λιγούρα, μην ενδίδετε σε λιπαρά σνακ και ανθυγιεινές λιχουδιές: φάτε φρέσκα, κομμένα καρότα αντί για πατατάκια, προτιμήστε ένα γιαούρτι χαμηλών λιπαρών αντί για πλήρες, το οποίο μπορείτε φυσικά να το γαρνίρετε με φρέσκα φρούτα εποχής!

Aντικαταστήστε τη ζάχαρη

Ο καθημερινός σας καφές από μόνος του δεν προσδίδει θερμίδες. Αποφύγετε όμως τα παρελκόμενά του, όπως τη σαντιγί, το πλήρες γάλα και φυσικά τη ζάχαρη. Πολλές πρόσφατες επιστημονικές έρευνες καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα: η κατανάλωση της ζάχαρης δεν προσδίδει μόνο θερμίδες, αλλά είναι εξαιρετικά επιβλαβής για την υγεία μας. Φέρει μεγάλη μερίδα ευθύνης για την αύξηση της παχυσαρκίας, του σακχαρώδους διαβήτη, καθώς και άλλων χρόνιων παθήσεων.

Στέβια και ερυθριτόλη

Πρόσφατα η Ε.Ε. ενέκρινε τη χρήση δύo φυσικών γλυκαντικών συστατικών υποκατάστατα της ζάχαρης. Πρόκειται για το φυτό στέβια και την ερυθριτόλη.

1. H στέβια είναι ένας μικροσκοπικός θάμνος με καταγωγή από τη Λατινική Αμερική, ενώ σήμερα καλλιεργείται σε πολλές περιοχές του κόσμου. Τα φύλλα της περιέχουν φυσικές γλυκαντικές ουσίες, που την καθιστούν 60-80 φορές γλυκύτερη από την κοινή ζάχαρη, ενώ το τελικό προϊόν της, που εξάγεται με τη μέθοδο της εκχύλισης, είναι έως και 300 φορές γλυκύτερο. Με απλά λόγια αυτό σημαίνει ότι 1 κουταλάκι τυποποιημένο εκχύλισμα στέβιας έχει την ίδια γλυκαντική ικανότητα με 1 φλιτζάνι ζάχαρη! Ενώ όμως η ζάχαρη περιέχει υδατάνθρακες και αποδίδει 4 θερμίδες ανά γραμμάριο, η στέβια δεν αποδίδει καθόλου θερμίδες. Συνεπώς, αποτελεί μια εναλλακτική πρόταση για όσους προσέχουν τη σιλουέτα τους ή πρέπει να ελέγχουν την πρόσληψη σακχάρων.

2. Η ερυθριτόλη υπάρχει στη φύση σε μεγάλη ποικιλία τροφίμων (φρούτα, μανιτάρια και σε προϊόντα ζύμωσης όπως το κρασί, η μπίρα κ.λπ.) και διατροφικά ανήκει στην κατηγορία των πολυαλκοολών. Παράγεται από τη φυσική ζύμωση των παραπάνω προϊόντων. Έχει κρυσταλλική μορφή, γλυκύτητα ίση με το 70% της ζάχαρης, δεν αφήνει μεταλλική επίγευση και έχει μηδέν θερμίδες. Επίσης, δε δημιουργεί τερηδόνα, αντέχει στο ψήσιμο και η χρήση της είναι απολύτως ασφαλής. Ο συνδυασμός στέβιας με ερυθριτόλη προσφέρει το ιδανικό φυσικό υποκατάστατο της ζάχαρης με μηδέν θερμίδες.

Πηγή: NaturaNrg #27